När båda vill ha samma vecka
Undrar om det är någon som varit i rätten för att ni inte kommit överens om vilken vecka ni ska ha?
Alltså där ni varit överens om varannan helg eller vecka men inte om vem som ska ha vilken vecka?
Undrar om det är någon som varit i rätten för att ni inte kommit överens om vilken vecka ni ska ha?
Alltså där ni varit överens om varannan helg eller vecka men inte om vem som ska ha vilken vecka?
Det finns människor med verkliga problem, med före detta partners som är missbrukare, misshandlare och liknande.
De får vänta upp till ett år på en tid i familjerätten för folk som ni behöver gå till tinget för att ni inte är nöjd med att få jämn vecka.
Skäms!
Byt på torsdagar eller nåt då, mitt i veckan, så får ni ha barnet både lite på jämna och udda veckor...
Det finns människor med verkliga problem, med före detta partners som är missbrukare, misshandlare och liknande.
De får vänta upp till ett år på en tid i familjerätten för folk som ni behöver gå till tinget för att ni inte är nöjd med att få jämn vecka.
Skäms!
Ha inte varannan vecka då utan ha ett annat 50/50 schema, som tex 2-2-3? Dvs mån-tis hos föräldler 1, ons-tors hos förälder 2, fre-sön hos förälder 1 igen, och tvärtom veckan efter.
Om det bara är helgerna som skapar problem så kanske ni kan ha två helger på raken? Då får du iaf en ledig helg med ditt barn. Eller kan du byta bort ett pass så du bara jobbar ena dagen?
Boka tid hos familjerätten, ta med dig lite olika förslag på kompromisser och se om ni kan komma öevrens.
Ha inte varannan vecka då utan ha ett annat 50/50 schema, som tex 2-2-3? Dvs mån-tis hos föräldler 1, ons-tors hos förälder 2, fre-sön hos förälder 1 igen, och tvärtom veckan efter.
Om det bara är helgerna som skapar problem så kanske ni kan ha två helger på raken? Då får du iaf en ledig helg med ditt barn. Eller kan du byta bort ett pass så du bara jobbar ena dagen?
Boka tid hos familjerätten, ta med dig lite olika förslag på kompromisser och se om ni kan komma öevrens.
Vi hade det när bonus var mindre och det funkade jättebra. Små barn tror jag/vi mår bättre av kortare perioder. Men sen när hon blev lite äldre, runt fem, så bytte vi till vv.
Jag förstår också att man som "nyfamilj" med barn från båda håll vill ha barnen samtidigt. Inte för att man då har varannan gelg barnfri, vilka många verkar vilja tro, utan för att det är mysigt att kunna ha alla familjens barn hemma samtidgt. Samt att de ofta faktiskt knyter an till varandra och tycke om att umgås. Våra barn gick omlott ett tag, och efter några månader protesterade de allihop att de ville ha helgerna tillsammans.
Se om ni kan komma på samarbetsavtal... Vi ville ha samma vecka också pga jobb men det löste sig genom att mitt ex nya sambos fd man ( hänger du med) var villig att byta vecka... Så vi fick det att gå ihop utan problem för vi kan alla prata med varandra och ställa upp så att det ska funka för alla tre familjer... Min sambos ex vägrar dock vika en tum och verkar mest se glädje i att förstöra...