• elliebee

Tips på anteckningsbok? PLEASE

Jag söker efter en anteckningsbok men jag hittar den inte! Någon som vet något eller har något tips alls? :(

Jag vill ha en spiralbunden men den ska ha ett omslag på utsidan som döljer spiralen.

Det ska alltså se ut som en vanlig bok i A5 format men papprena ska sitta ihop med en spiral på insidan. Det ska vara linjerat papper och ingen låsanordning behövs. Ett gummiband i kanten funkar men det är inte nödvändigt.

Har letat mig less. Finns ju typ bara spiralbundna eller inbundna. Hjälp :(

• Svar på tråden Tips på anteckningsbok? PLEASE
  • ÄnnuEnStockholmare

Du får köpa ett blockomslag till dina A5-block. Här är en bild: www.kontorsmaterial.se/product.php som visar vad jag menar.

Har aldrig sett en produkt som den du beskriver, dvs. ett block med spiral som sitter fast i ett omslag, bara två varianter: block + omslag, eller inbundna block med omslag, eller spiralblock utan omslag. Och då är jag ändå 40+ så jag har sett en del block i mina dagar. Själv gillar jag Moleskin-block men de uppfyller inte det du vill ha (de saknar spiral utan är inbundna).

• ÄnnuEnStockholmare

Du får lägga till ?id=4614 på adressen ovan. Det kanske är otillåtet att klistra in länkar. Eller ännu bättre: sök på "blockomslag A5 konstläder svart". Jag borde ha skrivit så istället men det är försent nu, man kan inte redigera gamla inlägg, tyvärr.

• elliebee

Det finns, jag vet inte vad jag ska Googla på. Råkade hotta den inatt, outstandingdesign.se/sv/produkter/kontor-skrivbord/anteckningsbok-med-laderomslag-eiszeit.html, vilket är exakt det jag söker men priset var väldigt utanför min budget!

Filofaxer och dagböcker brukar vara i det format som jag vill ha- men inte anteckningsböcker :(

Länkar går bra här förresten. Ska kolla upp det du länkat under dagen när jag fått nån timmas sömn :)

• ÄnnuEnStockholmare

Hmmm...det ser ut som en lyxvariant av blockomslag + A5-block. Jag slår vad om att blocket på bilden är ett lyx-block som de stuckit in i en lyxvariant av blockomslag, i skinn.

Den billiga varianten kan du alltid komplettera med ett brett resårband från syshopen. Då ser blocken likadana ut från utsidan.

Svar på tråden Tips på anteckningsbok? PLEASE