• Vikalu

Flytta?

Hej. Jag gick isär med pappan till våra barn i somras, vi har haft barnen varannan vecka med både positiva och negativa delar. Han åker till exempel på semester två veckor utan att innan prata med mig. Åker över halva sverige med ETT av barnen utan min vetskap (kan tycka att det är bra att den andra parten vet att man åker längre iväg OM något skulle hända) 
    Nu är det så att både jag och han har skaffat ny partner. Vi kan dock fortfarande inte prata om någonting som två vuxna människor. Min nya kille bor ca 10 mil härifrån i en annan kommun. Han har gård och lite djur och stor möjlighet till fler djur. Mitt livsmål är att ha en mindre gård för uppfödning av eget behov av kött samt kunna odla allt vad man kan behöva. Precis som min nya kille.
    Min magkänsla säger att jag bör bosätta mig hos honom. Men hur löser jag det med barnen? Hade gärna sett att jag hade större delen av vårdnaden om barnen då jag ser en särbehandling av dem hos pappan. Den yngsta verkar mindre önskad och det var bla han som inte fick åka med på semestern samt att han i slutet av varje vecka hos pappa är dålig i magen. 
    Vet inte hur jag ska lägga fram ett eventuellt förslag om denna vårdnaden då kommunikationen är som den är. 
    Vi har tid till familjerätten där vi ska ha möte om att kunna komma överens.

Det känns som han straffar mig för att jag lämnade honom pga att han tryckte ner mig och fick mig att känna mig värdelös. I slutet mådde jag väldigt dåligt med mycket ångest.

Hur löser vi detta på bästa sätt?  Om vi skulle flytta och fortsätta ha dem varannan vecka kan man ha dem på olika dagis då? Och hur löser man detta när skolan sedan drar igång? Barnen är 4 och 3 år
  • Svar på tråden Flytta?
  • Vikalu

Förstår hur ni tänker ang boendet och gården men nej det är inget alternativ med tanke på summan han satsat i det för att vara där han är idag. 

Och ja det är särbehandling eftersom han inte gör något annat med den lille istället. 

Och med tanke på att dom nu igen är lösa i magen (denna gången båda) så är det något som inte stämmer. :(

• Vikalu

Har testat att ta bort allt laktos men ingen skillnad... Kan ju inte vara 100% säker på att han inte gör något med han på veckan men eftersom jag vet att dom är hemma kl 17 och barnen somnar 19 och dom däremellen ska ha mat så är chansen 90% att han inte gör nått speciellt med han

• Vikalu

Vi har alltså tagit bort laktos hos mig hos pappan och på dagis men ingen skillnad.

Varför jag alls har misstanke på att barnen inte mår bra hos honom är inte helt utan grund. När vi levde tillsammans ägnade han ingen tid tillsammans med familjen eller med barnen ensamma. Han uttryckte klart och tydligt att han tyckte minstingen var för jobbig att ha med på olika saker för att han var gnällig inte åt och skulle störa andra. Han åkte ALDRIG och handlade ensam med båda barnen. Han var nästan aldrig ensam med båda barnen för det var alltid för jobbigt på ett eller annat sätt. Saker han sagt om minstingen var en av många anledningar till att jag tillslut lämnade honom.

• Vikalu

Mina tankar om honom är inte nya men jag flyttade i juni och har gett honom chanser att visa att han är ansvarsfull och faktiskt bryr sig om BÅDA barnen. 

Visst kan det vara jobbigt med småbarn men inte såpass att man väljer att inte umgås med dom.... :(

• Vikalu

Jo han är med dom på veckorna oftast. Händer titt som tätt att hand mamma är där och hjälper till.

Nej jag vill inte vara ifrån dem.

Jo jag har själv vuxit som förälder och är mycket lugnare gentemot dom nu så visst jag är medveten om att man kan ändras. Men när det alltid är en av dem som får åka med på saker och det alltid är samma som får va hemma anser jag att han väljer bort att umgås med minsta.

• Vikalu

ja 6 och tre är en jävla skillnad men 4 och 3 är inte så stor skillnad....

Svar på tråden Flytta?