Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Vad svara åt chefen, som kallar mig "söta, snälla lilla vän"?

Man kan också räkna till tio INNAN man skäller ut sin chef. Så länge det värsta chefen sagt är "söta snälla lilla vän" så tror jag inte heller att facket gör ngn affär av det.

• tobbe01
    BandAnna skrev 2016-01-15 16:19:04 följande:

Var saklig och säg bara: Jag har ett namn, använd det. 

Det borde räcka. 

Hjälper inte det så säg bara "tyvärr, jag vet inte vem "söta, snälla lilla vän" är och gå därifrån. Annars tala med ert skyddsombud om ni känner att han kränker och trackasserar er. 

Om jag hade ett företag och skulle anställa folk så skulle jag UTESLUTANDE välja unga killar som har go och driv. Absolut äldre killar också MEN aldrig någonsin en snorjänta eller en kärring. VARFÖR dra på sig problem helt i onödan. Har man ett företag som ska gå med vinst så finns inte utrymme för en massa tjafs.
  • tobbe01
    Minza83 skrev 2016-01-15 18:27:02 följande:
    Haha! Men det är ju chefen som dummar sig??
    Han har anställt fel folk helt klart
  • tobbe01
    Tazzme skrev 2016-01-15 18:54:35 följande:
    Hahaha :D Tack för dagens skratt!

Det där var den dummaste och mest trångsynt idiotiska saken jag läst på länge! Att påstå att alla kvinnor är "tjafsigare" och har mindre "go och driv" än vilken som helst man var det mest intelligensbefriande jag hört på länge :)
    Okay! Jag bjuder på skrattet.
    Jag tänker hypotetiskt att jag var en arbetsgivare och VARFÖR skulle ´jag anställa en person som ska gnälla om mensvärk, PMS, graviditet, missfall, abort och att jag inte tilltalar henne på ett ur feministisk synvinkel korrekt sätt när jag kan anställa en ung grabb och slippa undan?
  • tobbe01
    MadHatter skrev 2016-01-16 08:00:00 följande:
    Att kvinnor "gnäller" om abort på arbetsplatsen (med chefen) är nog lika sannlikt som att en manlig anställd skulle "gnälla" om sin penisstorlek. Alla människor har saker man "gnäller" över men de flesta tar bara upp arbetsrelaterade saker på arbetet.

Respektfullt tilltal på arbetsplatsen är ju däremot arbetsrelaterat. Däremot tror jag inte att ogillande mot respektlöst bemötande är könsrelaterat - jag tror att lika många män som kvinnor reagerar negativt över ett respektlöst språkbruk från chefen.

Sen är det en annan fråga hur och om man ska agera.
    Hur mkt gnäll chefen får höra beror väl på hur nära hen jobbar med sina anställda? Kärringgnäll tar tid och den tiden betalar arbetsgivaren för.
  • tobbe01
    Duffy m skrev 2016-01-16 12:13:01 följande:
    Hahahahaha! Det var det roligaste jag läst på länge!

Jobbar själv i hög position på ett bolag som omsätter miljarder. Jag kan direkt säga att det är ofta männen som är problemen. De har så mycket prestige inom sig och är så slarviga. Kvinnorna däremot jobbar på, är noggranna, tar tag i akuta saker, har många bollar i luften, styr upp efter männen slarv (tyvärr).

Jag föredrar nästan att anställa kvinnor eftersom det är mer ordning och reda på dem.

Som chef och dessutom kvinnlig chef har jag aldrig hört någon av mina kvinnliga kollegor bebeklaga sig över sin mens. Det är väl ingen som är så privat med sin chef om de inte har stora fysiska besvär?

Ja, två kvinnliga anställda har sjukskrivit sig en vecka vardera pga missfall. Med tanke på att många av kvinnorna är väldigt lojala mot bolaget så ville de förklara varför de mådde dåligt och behövde vara hemma några dagar. Och varför skulle detta vara ett problem? Missfall likställes ofta av psykologer som ett trauma precis som ett dödsfall av en närstående. Så varför skulle jag inte ge dessa ambitiösa tjejer tid off att sörja? Ingen av dem har velat prata om missfallet därefter och de körde på som vanligt när de var tillbaka.

Du verkar inge ha så stor erfarenhet av kvinnor Tobbe.
    Nja nu talar jag i första hand om kvinnor som INTE har högre utbildning. I den gruppen finns väldigt många som är "inte så smarta"! Det är främst kvinnor i den gruppen jag menar och när jag ponerar mitt fiktiva företag så tänker jag inte att jag ska ha möjlighet att anställa gräddan direkt.
Svar på tråden Vad svara åt chefen, som kallar mig "söta, snälla lilla vän"?