tobbe01 skrev 2016-01-15 18:08:05 följande:
Om jag hade ett företag och skulle anställa folk så skulle jag UTESLUTANDE välja unga killar som har go och driv. Absolut äldre killar också MEN aldrig någonsin en snorjänta eller en kärring. VARFÖR dra på sig problem helt i onödan. Har man ett företag som ska gå med vinst så finns inte utrymme för en massa tjafs.
Hahahahaha! Det var det roligaste jag läst på länge!
Jobbar själv i hög position på ett bolag som omsätter miljarder. Jag kan direkt säga att det är ofta männen som är problemen. De har så mycket prestige inom sig och är så slarviga. Kvinnorna däremot jobbar på, är noggranna, tar tag i akuta saker, har många bollar i luften, styr upp efter männen slarv (tyvärr).
Jag föredrar nästan att anställa kvinnor eftersom det är mer ordning och reda på dem.
Som chef och dessutom kvinnlig chef har jag aldrig hört någon av mina kvinnliga kollegor bebeklaga sig över sin mens. Det är väl ingen som är så privat med sin chef om de inte har stora fysiska besvär?
Ja, två kvinnliga anställda har sjukskrivit sig en vecka vardera pga missfall. Med tanke på att många av kvinnorna är väldigt lojala mot bolaget så ville de förklara varför de mådde dåligt och behövde vara hemma några dagar. Och varför skulle detta vara ett problem? Missfall likställes ofta av psykologer som ett trauma precis som ett dödsfall av en närstående. Så varför skulle jag inte ge dessa ambitiösa tjejer tid off att sörja? Ingen av dem har velat prata om missfallet därefter och de körde på som vanligt när de var tillbaka.
Du verkar inge ha så stor erfarenhet av kvinnor Tobbe.