Vad göra åt förskolesituationen?
Min minsting hemma fyllde två i november, och började dagis samma månad. Och han ogillar det något så otroligt. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Vi hade en inskolning på 2 veckor, varav det var korta dagar. Dessa två veckor gick hur bra som helst. Jag kunde gå iväg mer och mer och sedan flera timmar. Men sen efter cirka en vecka efter inskolningen så har allt bara blivit sämre. Han vill inte på dagis. Vet inte hur många gånger han säger det per dag att han "vill inte på dagis, jag blir ledsen då" och det är bara för att mamma lämnar honom där säger han. Han blir så ledsen bara när jag säger att vi ska åka på dagis på morgonen och för att inte tala om när vi kommer innaför dörren på dagis. Det är många gånger dom ringt och sagt att jag får komma och hämta honom för att han är så ledsen. Och han blir även jätteledsen när jag väl kommer och hämtar honom. Får aboslut inte släppa honom då. Han går tisdag, onsdag och torsdag mellan 8:30-13:30 och jag jobbar natt varannan vecka. Men som det ser ut nu så kan jag inte utöka min arbetstider med tanke på att han blir så ledsen. Vad kan ha hänt? Jag har aldrig varit negativ gentemot att prata om dagis osv med honom utan snarare tvärtom att jag peppar och säger vad kul det ska bli att gå på dagis!
Jag vet att jag inte kan få nåt riktigt svar men är det någon som varit i samma situation? Det känns liksom hjärtskärande att ens lämna honom och det är många gånger man tänkt att nä nu skiter vi i det här och börjar dagis om ett år istället. Men är det också fel?