• Svar på tråden Barngrupperna allt större. Hur länge ska det få fortsätta?
  • banan123

Håller helt med! Inskolar sonen just nu och där är 25! Barn. Det är fruktansvärt. Barnen får inte den tiden dom behöver med fröknarna!

• viseversa

Ja det är hemskt, känns inte så bra att lämna sin lilla 2,5 åring i flocken av andra barn på förskolan. Och pedagogerna är stressade och sura. Hur är dom då mot mina barn när
    jag inte ser pga att jag måste jobba?!

• Nenne666

Personalen får stänga dörrarna och strejka tills det blivit en förändring.

• yodi
    Hemmaföräldern skrev 2016-01-16 12:59:40 följande:

Nu ser vi igen trots löften innan valet hur barngrupperna blir allt större. En trend som pågått sedan 90-talet. Är det inte dags att föräldrar börjar säga ifrån? http://hemmaforaldrar.blogspot.se/2016/01/barngrupperna-blir-allt-storre-vem.html

visst är det hemskt men vad är det som säger att föräldrarna inte säger i från?

på mina två yngstas förskola har vi föräldrar och pedagoger slagits och kämpat med näbbar och klor mot en ohållbar situation, vi gick till alla möjliga instanser och höll på i två år innan det till slut gick till arbetsmiljö domstolen som avgjorde att det gick dubbelt så många barn på förskolan som var lämpligt och komunen fick några månader på sig att rätta till det.
  • Hemmaföräldern
    yodi skrev 2016-01-17 14:19:32 följande:
    visst är det hemskt men vad är det som säger att föräldrarna inte säger i från?

på mina två yngstas förskola har vi föräldrar och pedagoger slagits och kämpat med näbbar och klor mot en ohållbar situation, vi gick till alla möjliga instanser och höll på i två år innan det till slut gick till arbetsmiljö domstolen som avgjorde att det gick dubbelt så många barn på förskolan som var lämpligt och kominen fick några månader på sig att rätta till det.
    Det var mycket bra gjort av er, men jag tycker tyvärr att många föräldrar inte verka agera. Det är ju lika krisartat överallt men de som syns och hörs är ofta de som vill ha mer förskoletid när de är föräldralediga med syskon. Många kräver 40 timmar och nu har de rödgröna i Stockholm gått dem till mötes.
  • Jill 79

På vår förskola hade man halverat grupperna nu efter julledigheten. Trevlig överaskning. Det kändes mycket lugnare och mindre stimmigt.

• Jill 79

Skrev visst fel. Två grupper a 15 barn blev i stället tre grupper med tio barn. I stället för tre personal per grupp är de endast två nu plus en extra som går in där det behövs mest den dagen. Men mycket lugnare med tio per grupp tycker jag.

Svar på tråden Barngrupperna allt större. Hur länge ska det få fortsätta?