Beslutsångest v11+5
Behöver andras åsikter och tips ( ska träffa kurator på måndag och läkarbesök på onsdag då jag måste bestämma mig )
Jag är 26 år och har genomgått 2 missfall och en abort i v 12 för 5 år sedan.
Ska försöka göra en lång historia kort :
Jag blev lämnad av min sambo i somras efter 7 år förhållande och 14 års vänskap för han hade träffat en annan som flyttade in så fort jag flyttat ut ????
Jag mådde dåligt redan innan då min mamma har MS och min pappa tog livet av sig för 8 år sen.
Jag blev tvingad att sälja mina 4 hästar (3 av den hade jag haft sen dom va föl) jag bosatte mig i en husvagn som jag fortfarande bor i eftersom socialen är som dom är.
Allt blev för mkt för mig så jag började med amfetamin för att orka leva överhuvudtaget (aldrig rört droger innan förutom hasch nån gång och alkohol har jag inte rört på 7 år.Jag gick till psyk innan allt rasade helt men dom verkar inte ta mig på allvar då jag fortfarande inte fått nån direkt hjälp
I vilket fall så började jag träffa en kille som jag känt länge men inte träffats på flera år som började med amfetamin när vi träffades men allt va ändå bra i början. Men efter en tid så började det va lite upp och ner och han valde att lägga in sig på behandling i december ( jag slutade själv i slutet av november med drogerna)
I mitten av december får jag reda på att jag e gravid trots spiral. ( hade haft oregelbunden mens hela sommaren så upptäckte det rätt sent)
Jag skulle gjort abort för 2 veckor sen men kändes inte rätt då så ringde återbud.
Men nu har killen börjat med drogerna igen (han påstår att han vill sluta men jag vet inte )
Han gnäller ofta typ på allt jag gör men ibland så är han jättebra stöd.
Jag vet inte alls hur jag ska göra jag vill behålla det men känns som att det smartaste är att ta bort det eftersom allt är kaos typ????
Jag vet inte hur / om jag kommer att orka med en abort nu och mista ännu mer på så kort tid ????
Snälla om någon orkar läsa min historia och har tips och råd så bara skriv, jag tar inte illa vid mig om ni tycker det ena eller det andra .