Anton Chigurh skrev 2016-02-10 13:28:02 följande:
Varför kommenterar du inte Rataxes inlägg nummero 20 (tjugo) där han redovisar reella fakta. Historiska fakta, som verkar va direkt felaktiga. Åtminstone om jag tolkar dig någorlunda, Sauer.....!
Du, jag har kommenterat TS fråga nummer 20 och mycket mer än så, tyvärr kände ts sig obekväm med just inlägg 20, eftersom jag berättade att jag tycker likadan och undrade varför han förolämpar mig fast han använder samma resonemang som mig. Jag har blivit avstängt i 2 dar. Man tappar lusten helt enkelt att svara på folk som varken har koll eller något att säga, men känner sig träffat när man inte riktigt håller med de på alla vis. Nu kan man ju enbart svara fel i ts tråd, eftersom hen aldrig själv tog någon ställning i frågan.
Vet du, jag har svarat i tråden, eftersom jag själv varit där mellan 2014 och 2015 och jag kan lova dig, roligt är annorlunda. Hittills trodde jag att jag har något att bidra, men nix. TS är inte enbart okunnigt när det gäller politik utan lika ignorant när det gäller svar i hens tråd.
T.ex. Jag sa att man kan göra palestinierna ansvarig för mycket, men knappast för Israel/Palestina konflikten. Jag fick som svar om jag tycker att alla araber enbart är elaka och det, efter jag har förklarat min syn. Nu har jag lite svårt att tro på någon som i andra trådar här proklamerar att alla araber enbart ska brinna på bål, med en gång är mot den judiska religionen.
Den här tråden har lika mycket nivå som alla dessa ts här, där mammor berättar att de ammat sina barn i 5 år (hur funkar något sådant egentligen?) och inte vill ha negativa kommentarer i sin tråd. Jag gillar diskutera politik, eftersom jag kan vara till nytta nuförtiden, men det är svårt att diskutera med någon som inte har något å säga.
P.S. Jag tycker inte att jag är allmänt "Sauer" även om min nick är Sauerteigtante. Det resulterar snarare i att jag säljer surdegsbröd här i Sverige.