Inlägg från: idaadi |Visa alla inlägg
  • idaadi

BF Juli 2016 (ny!)

Hej! Jag är gärna också med här, har fått lite olika datum på vul och enligt sista mens men någon gång mellan 29 juni och 5 juli är det beräknat. Ska på inskrivning på torsdag och hoppas få en tid för rul då :)

Har berättat för familj, vänner och laget då jag mått rätt dåligt och inte kunnat dölja de. Har varit sjukskriven sen vecka 7 och är nu i vecka 17 om man räknar på sista juni.

• idaadi
    Gemmy skrev 2016-01-20 20:23:25 följande:

någon annan som jag problem med förstoppning :$?
    eller har tips på hur jag kan motverka det här?

Jag köpte lactulose på Apoteket som man droppar i något drickbart. Funkade okej men det var trögt där i början. Jag är i vecka 17 nu och det har blivit bättre, använder inte lactulose längre.
  • idaadi

Var på sent inskrivningssamtal igår (17+0) och fick mäta blodsockret bl.a. Det låg på 3.6 och var väl inte jättebra men hon trodde jag kräkts och inte ätit så hon var inte orolig. Jag däremot är orolig att det är lågt för jag hade inte kräkts och hade ätit två mackor och druckit juice innan jag var på samtalet. Jag sa de men hon viftade som bort de. Vet att man inte ska noja så mycket men är svårt att låta bli.
    Vad hade ni för sockervärden? Borde jag känna mig lugn?

• idaadi
    Moorii skrev 2016-02-02 10:06:56 följande:

Hur mår alla? Här är det ömmande fotsulor och karpaltunnelsyndrom som är det tunga just nu, annars mår jag prima!

Förra veckan kändes det som att det killades lite i magen och jag funderade på om det var bebis. Nu (17+0) känner jag det igen, fast lite tydligare. Vet inte om jag skulle säga fjärilar, känns som att någon kittlar mig på insidan av magen :P hoppas på att få känna riktiga sparkar snart! Har ni andra känt av något ännu?

Jobbigt med karpaltunnel!
    Jag har migrän var och varannan dag och mår fortfarande illa men det känns som det ska vara en liten ljusning på väg. Och imorgon ska vi på rul :)

Tror jag känner bebisen, svårt att säga tycker jag. Men det är som tydliga buffar ovanför byxlinningen när jag tar det lugnt på morgonen eller kvällen. Är i 18+5.
    Vart i magen känner ni av bebisen?
  • idaadi
    Moorii skrev 2016-02-02 12:33:00 följande:
    Ja, har opererat högra handen för några år sedan, så det kom väl inte som en chock att det blev problem med vänstra nu egentligen. Får se vad som görs åt det. Usch, jobbigt med migrän! Är det något du fått innan du blev gravid också, eller dök det upp nu? Åh, vad kul! :D vi har fortfarande över två veckor kvar. Hoppas det går bra!

Mysigt :) för min del är det på högra, nedre sidan, det var där bm hittade hjärtljuden och hade det inte varit för det så hade jag nog inte varit så här säker på vad det var jag kände :)
    Nä förstår de men jobbigt ändå! Tänk om man slapp alla bekymmer och bara fick vara hyfsat vanlig, vad lätt det skulle vara.
    Har alltid haft problem men det har tilltagit nu men ska träffa en naprapat i veckan och kanske kan hon hjälpa mig att hantera de.

Ska bli spännande att se imorgon om den ligger där jag tror! :) min BM har aldrig kollat några hjärtljud så jag har ingen aning alls.
  • idaadi
    Micajin skrev 2016-02-08 08:38:12 följande:

Har ni börjat köpa grejer ännu eller har ni kvar sedan tidigare barn?

Vi väntar ju vårt första. Har precis flyttat till vårt egna hus och har precis köpt massor av kläder (begagnade klädpaket) och en barnvagn. Näst på listan är en maxi cosi babyskydd och skötbord /spjälsäng.

Väntar också första barnet men jag har inte kunnat hållt mig ifrån att handla kläder när det varit rea så har en hel del redan. Men det har jag haft tidigare också utan att varit gravid. Alltid kul att ge bort till någon med liten om inte annat :)

Vi har beställt barnvagn, passade på då det var kampanj och så har vi köpt en spjälsäng. Bara skötbord och babyskydd kvar i princip. Och en bärsele! Är väldigt sugen på de, måste bara övertala sambon om att det är något vi behöver.

Var på rul förra veckan och har känt av bebisen i några veckor redan, har moderkakan i bakvägg och man brukar känna tidigare då. Bf 2 juli, men hoppas på tidigare :p
  • idaadi
    Micajin skrev 2016-02-08 16:53:48 följande:

Fortsätter på meningen då telefonen cpar sig!

Svar: ja en sån babybear måste vi ha!!

Så himla sött haha!!

Haha skönt att han håller med, och har koll på vad som finns också!
    Jag har fastnat för ergobaby 360, den är dyr så jag får ju se till att verkligen använda den.

Eller har någon annan något tips på bra bärsele? Vill inte ha sjal.
  • idaadi

Idag fick jag på film när bebisen sparkar så det syns utanpå magen. Otroligt häftigt! Vecka 20+6 och moderkakan i bakvägg.

• idaadi
    Namnlös2015 skrev 2016-02-25 09:17:36 följande:

Hej på er :)

Jag funderade på en sak när jag vaknade!

Hur sover ni?

Jag går snart in i vecka 22, ligger gärna på mage sådär halvt om halvt. Kan i bland lägga mig helt på sidan, måste vara vänster sida, annars flåsar sambon mig i ansiktet :)

Mår ni bra?

Känner ni av era bebisar?

Hej!

Jag sover också gärna på mage lite halvt och det går fortfarande även om ryggen gärna protesterar nu. Försöker träna på att ligga på sidan.
    Annars sover jag rätt dåligt, drömmer mycket och går upp på toaletten 2-4 gånger per natt. Är dock sjukskriven så kan oftast sova ut på morgonen vilket underlättar.

Är i vecka 22 :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)