Inlägg från: yllen81 |Visa alla inlägg
  • yllen81

BF Juli 2016 (ny!)

Hej! Är gravid med mitt andre barn (har en dott född juni-14) i juli-16. Just nu i v13???? och haft /har mycket illamående. Nån mer som har illamående som kommer under hela dygnet, mest mornar och kvällar. Har även diabetes som jag fick från förra graviditeten så tar insulin varje dagoch kväll. Bor i Göteborg, nån mer härifrån ?

• yllen81
    Moorii skrev 2016-01-17 22:34:35 följande:
    Jag bor i Göteborg :) jag mådde illa från vecka 6 till vecka 13 ungefär, kommer fortfarande en släng ibland när jag inte ätit på länge, men annars är det i princip borta (är i vecka 15). Tråkigt med diabetes! Blir det många besök på mvc för dig då?
    Kul med nån mer från Göteborg????vilken del bor du i? Själv bor jag i Hisings Backa. Jo hoppas illamående försvinner snart , kämpigt med att jobba med det. Går på spec Mvc så mer kontroller mest i slutet av graviditet och tar kontrollera mitt blodsocker minst 6 ggr om dagen så gäller att inte vara stickrädd???? är det ditt första barn du väntar ?
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-01-18 08:37:44 följande:
    Bor också på hisingen :) jo, det är inte kul. Verkligen! Det hade inte jag tyckt om, hatar sprutor och nålar. Tur att du verkar klara av det! Det är det, ska bli så spännande :) är det ditt första?
    Är mitt andra barn ???? har en dotter som är 19 mån. Var jobbigt med att ta blodsocker i början men jobbar själv i sjukvården så tänkte skulle vara härdad men inte det???? Har du fått tid för UL? Ska göra mitt 25/2, vet inte om kan hålla mig kolla könet men barnmorskorna är inte alltid så glada på Östra att säga det. Vill ni kolla könet?
  • yllen81
    Gemmy skrev 2016-01-16 22:35:49 följande:

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

Väntar också mitt 2:e barn med BF 25/7. Hur gammal är ditt första barn ? Tycker du också denna graviditet känns lite lugnare när man varit med om en tidigare ?????
  • yllen81
    Gemmy skrev 2016-01-18 13:41:16 följande:

Jag märker att jag oftast ligger i sängen och försöker se om jag kan känna bebisen. Men känner inget fladder, ingen "fisk" eller"fjäril".
    Med min första hade jag moderkakan i framvägg och kände ganska sent. Men med andra barnet sägs ju det att man kan känna tidigare. Så min fråga är: hur känna det? Hur vet man att det är bebisen?
    Känner lite ibland men tror det är tarmarna (dem låter ofta)
    Vill känna bebis :(

Har hört att lättare känna vid andra graviditet. Går in i vecka 14 idag ????och har redan för 2 v känt det röra sig vid nedre del av höger sida av magen ,som det bubblar, särskilt på kvällarna , tror det är bebis ???? men min man inte lika säker men är ju som du skriver beroende på vart moderkakan ligger. Var hos BM för 2 v sedan o hon hittade hjärtslag på bebis precis på det stället där jag känt det bubbla ???? så du känner säkert din bebis också
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-01-19 10:03:34 följande:
    Ok, så du har lite mer koll på läget än jag :) Kan tänka mig det! Jo, vi har rul 18/2, också på östra. Nä, varför brukar dom inte vilja det? Vi vill ju väldigt gärna veta vad det blir. Vi går egentligen på barnmorskegruppen, men iom att min mans son föddes med hjärtfel så fick vi remiss till östra, så de kan kolla mer noggrant. Vad hoppas ni på? :)
    De är kända på Östra för att inte vilja berätta könet på ultraljud, de säger att de gör en anatomisk kontroll av barnet , på förra UL med min dotter sa BM efter vi fått tjata att det var 70 % tjej, undrar vart de siffrorna kom ifrån ? Och känner vänner som även blivit nekade veta kön på rutin ultraljud. Vi tror på pojke nu. Vad tror ni på? Oj låter jobbigt med hjärtfel , hoppas han mår bra. Konstigt bli massa frågetecken i mina inlägg, syns ej när skriver.
  • yllen81
    Gemmy skrev 2016-01-24 19:10:42 följande:

förresten vem är först ut med rul?
    mitt är den 2 mars, så långt kvar :(

RUL 25/2, en hel månad kvar ????
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-02-02 10:06:56 följande:

Hur mår alla? Här är det ömmande fotsulor och karpaltunnelsyndrom som är det tunga just nu, annars mår jag prima!

Förra veckan kändes det som att det killades lite i magen och jag funderade på om det var bebis. Nu (17+0) känner jag det igen, fast lite tydligare. Vet inte om jag skulle säga fjärilar, känns som att någon kittlar mig på insidan av magen :P hoppas på att få känna riktiga sparkar snart! Har ni andra känt av något ännu?

Åh visst längtar man bara efter ert livstecken från bebis ???? igår på bussen hem fr jobbet fladdrade det till vid höger sida av magen så måste varit bebis ????gick in i v 16 igår och andra barnet. Ni som känt från bebis, hur upplevde ni det ? Här kändes som fisk som fladdrade ????
  • yllen81
    lilla lakrits skrev 2016-02-04 21:10:29 följande:

Hej! Va kul med denna tråd. Jag väntar mitt första barn och var på UL för en vecka sedan och fick BF 2 juli. Vi kollade inte om det var en flicka eller pojke utan ville bara se att allt såg bra ut vilket det gjorde. Har inte börjar känna så mycket i magen än, det kommer väl. Magen varierar verkligen från dag till dag, imorse var jag helt platt och igår var magen rund och fint. Beror väl lite på hur bebisen ligger? Har även anmält mig till gravid yoga 10 mars i göteborg, någon mer som ska gå?

Lina

Har tänkt gå på gravidyoga men inte anmält mig. Vart ska du gå?
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-02-05 10:05:28 följande:

Jag känner inte mycket alls ännu :/ har känt nåt som skulle kunna vara bebis, men är inte säker. Är i vecka 18 nu, så börjar bli lite orolig! Har tydligen moderkakan i framvägg, men svårt att inte oroa sig ändå.

Min förra graviditet hade jag också moderkakan i framvägg och enligt alla appar skulle man känna barnet fr v20 tror jag men det gjorde inte jag och blev så uppstressad och trodde nåt fel med barnet så fick gå till barnmorska som lyssnade på hjärtljud i v22-23 tror jag så det är inte ovanligt känna senare när förstföderska.
  • yllen81
    Moorii skrev 2016-02-11 10:11:20 följande:

Hur mår ni tjejer?

Just nu har jag en del molvärk, långt ner på magen. Trodde det var mest i början det skulle kännas så här. Någon annan som upplever det? Sen behöver jag fortfarande springa ofta på toaletten, verkar inte vilja gå över. Sen så känner jag hjärtat väldigt tydligt, lite för tydligt. När jag ligger ner eller lutar mig tillbaka i soffan så bultar det mot ryggen, känns som hela kroppen vibrerar av hjärtslagen ibland! Lite läskigt.

Och, idag är det en vecka kvar till rutinultraljud. Jag både längtar och oroar mig, då jag inte känt mer än diffust kittel i magen än så länge. Hoppas på en mer tydlig knuff innan det är dags! Vill bara veta att allt är bra. I övrigt känns allt ok, inte lika trött, på mycket bättre humör än första trimestern osv. Ser allt bra ut på rul så ska jag verkligen börja njuta av denna graviditet på riktigt!

Känner också mer av värk, tyvärr fått ischias i vä ben , var på Mvc idag o min barnmorska blev orolig för blodpropp men alla symtom tyder på ischias. Har även fått foglossningar med värk i ländrygg och rumpan. Bokat tid hos sjukgymnast nästa vecka. Kommer nig behöver ett sånt gravidbälte , nån här som använder det ? Besvär av foglossningar eller ischias ?
  • yllen81
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 08:08:25 följande:

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

Har BF 27/7???? Tänk att halva tiden gått nu...känns overkligt. Mår ganska bra nu, jämfört med för 2mån med hemskt illamående. Fått sån aptit på sistone , kan bli hunrig igen efter en timme efter stor middag ????hehe nån mer som är extra hunriga nu?
  • yllen81
    Axelberg79 skrev 2016-03-09 07:20:34 följande:
    Jag får kliva upp nästan varje natt och äta något... Hahahaha. Det är bara att hoppas att det inte påverkar min vikt allt för mycket :) provade du åksjukearmband? Jag köpte dom och hade nog inte klarat av att jobba och levt normalt utan dom.
    Fick rekommenderat tabletter mot åksjuka postafen tror jag de hette men blev varnad att de gjorde dig extremt trött så ville inte ta de, var redan tillräckligt trött av graviditet ?? inte börjat äta på nätterna ännu men äter sent mellanmål vid 21-22 varje kväll ???? funkade armbandet mot illamående ?
  • yllen81
    Gemmy skrev 2016-03-13 17:25:43 följande:

Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7,  okänt kön
    Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7. Det är en liten pojke :)
    Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7. Pojke

Yllen81, 34 år, väntar 2:barnet med BF 27/7 en liten pojke
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)