Inlägg från: Rhia |Visa alla inlägg
  • Rhia

BF Juli 2016 (ny!)

Hej och grattis till allihopa! Jag väntar också mitt första barn och BF är 3/7 SkrattandeBaby Imorgon kommer jag in i vecka 17.

Jag hänger gärna här också! Förresten, någon i närheten av Gävle eller Sandviken?

• Rhia
    M A F H H skrev 2016-01-17 11:20:35 följande:

Jag hoppar också in! Lite jobbigt med de andra trådarna som snabbt förvandlas till att handla om fb-grupper. 

Jag är i vecka 17 just nu och har BF 1 juli.
    Rutinultraljud den 2:e februari, längtar som tusan. 

Jag mår rätt så bra, spyr då och då men inte varje dag. 
    Tycker att magen börjar synas nu lite men med kläder på ser det mer ut som en chipsmage så man vågar inte visa den riktigt ännu haha. 

Du och jag blev gravid nästan samma dag ;) BF är 3 juli och mitt första RUL blir den 1:a februari! FörvånadGlad Vi längtar också så mycket! Vi räknar dagarna...15 dagar kvar idag! Glad

Jag har mått riktigt dåligt faktiskt sedan första dagen... Jag har spytt typ varje dag och har mått så illa hela tiden att jag inte ens kunde gå ut eller göra något annat än att sitta i soffan... Jag har också drabbats av hemorrojder, ont i huvudet och otroligt trötthet... Jag längtar efter ultraljudet för att det här ska faktiskt börja kännas som en graviditet och inte som en sjukdom Rynkar på näsan Fast nu i veckan har jag mått mycket bättre, så det går framåt! Glad

Min mage syns ordentligt nu, fick mina första mammabyxor för en månad sedan...

Förresten, om ni undrar varför jag ibland skriver konstigt eller fel så är det för att jag kommer ursprungligen från Spanien och har bott i Sverige i 4 år Foten i munnen
  • Rhia

Jag började känna för en vecka sedan, fast jag är faktiskt inte säker om det var barnet. Men det kändes som bubblor som rör sig i magen och alla brukar beskriva känslan så... så att jag tror eller vill tro att det var barnet Glad

Vi har funderat på olika namn redan sedan jag plussade hihihi Men det ska vara definitivt min man och jag som ska välja namnet!

Alla gissar att jag bär en pojke eller tvillingar! De säger så för att jag har blivit så stor och har drabbats av så kraftigt illamående ( Det finns faktiskt några tvillingar i släkten... vem vet?!) Skrattande

• Rhia

Tack så mycket, Gemmy! Ja, vi ska ta redan på det... ni då? Jag kan inte vänta tills vi får veta!! :D Jag vill redan börja titta på inredning till barnrummet och sådant hihi har du/ni börjat tänka på det?

Vad skönt att må bra faktiskt, jag hoppas också att det fortsätter Tungan ute

• Rhia
    Gemmy skrev 2016-01-17 11:47:14 följande:
    MEN ÅH  VAD ROLIGT! 
    Hoppas du på tvillingar?

Jag önskar jag kunde vänta, men är alldeles för nyfiken för att hålla mig till förlossningen, så tror att vi ska absolut ta reda på det! Jag tror att det är en pojke, så vi får se på rul om det verkligen är så :)
    Ja, vi hoppas faktiskt på tvillingar Glad Dels för att det har varit så himla jobbigt...så jag kanske slipper att göra om detta om något år Skäms (fast nu börjar kännas bättre...) Och dels för att det skulle bli så himla häftigt att få en sådan upplevelse tycker jag! Men vi vet inte än... vi får veta om 15 dagar...

Varför tror du att det är en pojke? Fick du en känsla? Har du känt någon rörelse förresten?
  • Rhia

Vi kunde inte låta bli att berätta för familjen och närmaste vänner redan sedan v 8. Min bonusdotter som är 7 år fick nyheten som julklapp för att det var redan så svårt att dölja Foten i munnen Imorgon kommer vi in i v 17 och vi har redan berättat för alla och till och med lagt upp en liten post på facebook för jag kände att jag ville dela min glädje med alla. Nu får vi hoppas på att allt går bra Flört

• Rhia

Välokomna alla nya! Jag bor i närheten av Gävle och väntar mitt första barn. Jag hade kraftigt illamående från vecka 6 till 15 (är nu i vecka 17)

Jag har känt bebisen då och då men längtar ihjäl mig till ultraljudet!! Jag håller med, det känns otroligt konstigt att ha "något levande" i magen... SkrattandeSoligBaby

Gemmy, vad menar du med en "BF-lista"?

• Rhia
    Gemmy skrev 2016-01-18 09:28:08 följande:
    En lista där alla medlemmars namn står med i turordning med deras BF, blir lättare att hålla koll på alla medlemmar då och när alla är beräknade.  Förstår du vad jag menar?
    Typ:

Gemmy 16 Juli
    X 17 Juli
    Y 20 Juli 

etc..
    Ja, men det låter bra! Rhia 3 Juli Flört
  • Rhia
    Sommarmalva skrev 2016-01-18 20:17:43 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag kan också ligga o känna efter men jag är bara i 13 och det är nog ganska osannolikt att jag skulle känna något redan. Men efter att ha sett Liten på ul idag streckandes och stretchandes så vet man ju att den verkligen rör sig. Tycker det är svårt att veta vad som är vad i början. Nu är jag så gasig med så det förvillar ju endel. Längtar verkligen efter att kunna lägga handen på magen och få en liten buff tillbaka.
    Jag ligger också ofta i sängen och känner efter... det är så jag har märkt bebisen ibland, för att det blir en helt annan känsla! Glad man bara vet när det är bebisen som rör sig Solig I början så tryckte jag lite med fingrarna för att "störa" bebisen så att den skulle flytta på sig och jag skulle känna något hihihi men det funkade faktiskt inte Skäms
  • Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 09:21:41 följande:

Hej!

Kan jag hoppa med här? Har också bf 16 juli och väntar barn nr 3. Denna graviditet var inte planerad utan blev till trots cerazette och "dagen efter piller", men nu har det börjat sjunka in och vi ser fram emot att bli trebarns föräldrar.

Hej och grattis! Hur gamla är dina andra 2 barn? Gud vad mysigt med 3 barn tycker jag. Så vill jag det själv ^^ jag får övertyga min man, för att han vill bara ha 2 än så länge hihi ^^
  • Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 09:59:54 följande:
    Min karl ville också bara ha två ( jag med) men det ordnade sig ändå;)
    hehe då får jag se till att det "ordna sig" för mig också om han inte går med på det hahahahaha Oskyldig

vet du redan om det blir en pojke eller en flicka? (eller ni kanske inte vill veta?) Har du varit på ul? Hur mår du?
  • Rhia
    Empa86 skrev 2016-01-20 11:18:38 följande:
    Vi har varit på ett ultraljud då vi inte hade en aning om hur långt gången jag var. Vi ska nog inte ta reda på vad det blir. Gjorde inte det med dom första och det blir som en extra present när bebisen väl kommer. Har mått sådär, har fått värre migrän under denna graviditet men annars är det bra:) Själv då?
    Jag citerar det jag hade skrivit tidigare i det här trådet och uppdaterar texten lite:

Jag har mått riktigt dåligt faktiskt sedan första dagen... Jag har spytt typ varje dag och har mått så illa hela tiden att jag inte ens kunde gå ut eller göra något annat än att sitta i soffan... Jag har också drabbats av hemorrojder, ont i huvudet, klåda och otroligt trötthet... Jag längtar efter ultraljudet för att det här ska faktiskt börja kännas som en graviditet och inte som en sjukdom Rynkar på näsan Fast förra veckan började jag må mycket bättre, så det går framåt!! Skrattande

Vad kul att du kan hålla dig för att inte ta reda på könet! Jag känner att det har varit så jobbigt att jag vill börja få en tydligare bild av hur allt kommer att se ut efter juli. Och jag tycker att det skulle hjälpa att veta könet Solig
  • Rhia

För mig funkar det utmärkt med smoothie gjord av pressad apelsinjuice och kiwi (Gemmy, får du ut i tungan också om du "dricker" kiwin?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)