Inlägg från: Cinta16 |Visa alla inlägg
  • Cinta16

BF Juli 2016 (ny!)

Hej alla! Jag hoppar också in här! Jag är beräknad den 7/7 just nu och längtar så mycket!

Jag bor i Lund och är student men planen är att hinna med min examen i början på Juni. Jag har mått ganska dåligt och studierna i höstas gick sådär. Jag börjar må bättre nu och börjar kunna känna sug efter viss mat men det har verkligen varit jättesvårt. Pappan bor inte i Sverige just nu heller (Han var hemma en månad i höstas och då blev jag gravid) så det var riktigt jobbigt att få i mig något under vecka 7-12 typ. (Jag flyttade praktiskt taget hem till mamma och pappa igen för att få lagad mat) 

Eftersom att jag är ensam här nu (Jag är tillsammans med pappan sedan sju år men detta året skulle vi ha distans för att jag skulle plugga klart och han jobbar i sitt hemland) är det GULD med en tråd som denna så jag kan få diskutera med er som är ungefär lika långt gångna! Jag har inte känt babyn än, jag har gått ner fyra kilo (men det vänder nu) och jag har varit på ett ultraljud utomlands.

Är det någon av er som bor i skåne?

• Cinta16

Jag var på RUL igår och fick veta att allting va bra med bäbis. Den va väldigt aktiv och tryckte ner sitt ansikte så det var svårt att se. De bad mig skaka magen, hoppa upp och ner och rulla höger och vänster på sängen för att försöka få den att vända sig. Haha! Det lyckades lite men sen sög den på båda tummarna så fick ändå ingen bra bild. Men det gör inget! Så härligt att få veta att den är okej! Det var så konstigt att se den va så aktiv och inte känna något men jag fick också veta att jag har moderkakan i framvägg och den sträcker sig över hela magen och lite nedanför. De sa att den del som är nedåt kommer krypa upp när magen växer upp men fick ett till UL i vecka 32 för att säkerställa att den verkligen gör det. Men oj vad härligt det var att få se den! Jag hoppas alla här också får ett härligt UL som visar att allt är bra med era små liv!

• Cinta16
    Sommarmalva skrev 2016-02-11 21:36:08 följande:
    Grattis! Va härligt! När jag väntade min minsta så låg min moderkaka för långt ner, låg för där nere liksom, men den flyttade på sig så småningom men minns att det låg o oroade lite i bakhuvudet ändå. Fantastiskt att kroppen fixar det själv. Känner du några rörelser än?
    Tack så mycket!!

Okej vad skönt att höra att till och med för dig där den låg under klättrade den upp innan förlossningen! Man blir lite nervös men det lät som att det var pyyyyttelite den va under så då känns det ok och lite kul att få ett extra ultraljud så man får sen den lilla en gång till! 

Jag känner ingenting än. det är mitt första och jag är i v 19 så jag gick och väntade men nu vet jag att det kan dröja längre iom moderkakan så det känns bättre. Ibland känner jag som ett sug lixom i magen, svårt att förklara men det kommer väl snart. 
    Namnlös2015 skrev 2016-02-11 23:50:55 följande:

Så roligt!! :)

Vet ni om det är en flicka eller pojke?

Tack! ja det var jätteroligt! Var du också beräknad den 7/7?? eller var det en annan "namnlös"? hehe. Jag fick iaf nytt datum till 9/7 men det var ju inte så stor skillnad.

Vi vet inte om det är pojke eller flicka. Jag är i vanliga fall fruktansvärt nyfiken på ALLT och jag försökte typ se något "av misstag" men vi vill inte veta. Det är som med julklappar när jag var liten.. jag ville alltid kika lite i dem men när jag inte gjorde det och fick dem på julafton var det ju så mycket bättre! 

Vet/ska ni ta reda på könet?
  • Cinta16
    Namnlös2015 skrev 2016-02-15 21:05:20 följande:

Rul idag :)

Allt såg jättebra ut!

Fortfarande beräknad till 7/7, först ville hon flytta till 30/6 men eftersom det är IVF bebis så tyckte hon vi kunde stanna kvar på 7/7.

Det syntes väldigt väl vilket kön :)

Men så skönt att få se bebis eftersom jag inte känt något och inte gör det än så länge!

Grattis! Vad skönt att det såg bra ut för dig också!! Får jag fråga varför ni stannade på 7/7 för att det va IVF? Är det för att man vet exakt när befruktningen skedde?

Jag känner exakt likadant, jag känner fortfarande inget så då kan jag kolla på bilderna från ultraljudet och veta att det faktiskt är någon där inne hehe.

Ville du veta kön? eller du kunde se i alla fall?

ha en fin dag!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)