Inlägg från: M A F H H |Visa alla inlägg
  • M A F H H

BF Juli 2016 (ny!)

Jag hoppar också in! Lite jobbigt med de andra trådarna som snabbt förvandlas till att handla om fb-grupper. 

Jag är i vecka 17 just nu och har BF 1 juli.
    Rutinultraljud den 2:e februari, längtar som tusan. 

Jag mår rätt så bra, spyr då och då men inte varje dag. 
    Tycker att magen börjar synas nu lite men med kläder på ser det mer ut som en chipsmage så man vågar inte visa den riktigt ännu haha. 

• M A F H H
    Gemmy skrev 2016-01-24 19:10:42 följande:

förresten vem är först ut med rul?
    mitt är den 2 mars, så långt kvar :(

Har den 2 februari, det har gått sjukt segt men bara 9 dagar kvar nu!! 
  • M A F H H
    Empa86 skrev 2016-01-26 22:08:01 följande:

Det verkar som många fått sina tider till rul redan? Jag är v.16 nu och inte fått någon tid än. Hur långt i förväg har ni fått?

Jag fick ett nummer som barnmorskan sa att jag skulle ringa till och boka tid när jag går in i vecka 15 (det sa hon i vecka 11). 

Låter konstigt att du inte fått någon tid ännu, har du inte pratat med barnmorskan om det? 
  • M A F H H

Idag var vi äntligen på RUL. Allt såg toppen ut och bebisen mår bra.
    Tyvärr gick det inte att se kön tydligt, men hon trodde att det var en flicka men kunde inte vara säker, jaja, inte hela världen utan man kan ju boka köns-ul senare. Det viktigaste är att allt är bra.

Mitt nya BF-datum är 4 juli istället för 1 juli, så enligt den nya beräkningen så gick jag in i vecka 19 idag. 

Hur går det för er andra då? 
    Har ni förresten redan börjat köpa saker till bebisen eller ska ni vänta? 

• M A F H H
    Niyoh81 skrev 2016-03-26 10:42:03 följande:
    Vi har BF samma dag, så kul! 
  • M A F H H
    Namnlös2015 skrev 2016-04-06 10:55:32 följande:

Hur många dagar har ni kvar till BF??

Jag har 92 dagar kvar idag :)

89 dagar här. :)
  • M A F H H

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

• M A F H H

Var hos barnmorskan idag (v.30) och vägde mig bl.a, väger 58 kg nu och har gått upp 5 kg sedan sist gång (v.25). Totalt har jag gått upp 12 kg sedan inskrivningen. Ops.. 

Jag är nöjd med min barnmorska och skulle inte vilja ha någon annan, hon kommer dock gå på semester innan BF så det känns ju sådär.. 

Vi beställde barnvagnen när jag var i vecka 14, blev en crescent comfort duovagn 2016, förhoppningsvis är den bra.. fin var den iallafall. 

• M A F H H

Gemmy, kan du skriva upp mig på BF-listan också? :)

Första barnet, BF 4 juli, flicka

• M A F H H

Igår klockan 17:21 föddes vår älskade flicka (BF 4 juli). 3430 g och 50 cm.
    Allt gick snabbt tack och lov, men fy tusan så ont värkarna gjorde.

Grattis till er alla som fött och lycka till alla andra, snart är det er tur. <3

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)