Gemmy skrev 2016-02-09 22:49:38 följande:
Vi har inte köpt någonting än, men jag vet nästan vad jag vill ha. Vill gärna ha en Stokke Step eller Tripp Trapp, ni vet den man kan använda från födelsen? Efter vi har ett barn och äter vid matbordet varje dag, så är det viktigt för mig att bebisen kan sitta (ligga) i samma höjd och vara med, när vi sitter vid matbordet. Någon som har en?
Sen vill jag ha en bedside crib, en sån där liten säng som man fäster fast i sin egna säng. Detta för att underlätta för oss på nätterna, så vi slipper vakna, gå upp osv. Jag kommer ändå köpa en vanlig säng att ha i bebisens sovrum, som han får sova i på dagarna, och när han blir äldre.
Eftersom vi fick vårt första barn för nästan fyra år sen, så sparade vi inget, ingenting alls! Alla kläder, vagn, säng, alla baby prylar, ALLLLT, slängdes, men jag ser framemot att köpa nya saker. Finns massa nytt där ute på marknaden som underlättar för nyblivna föräldrar. Ett tips är ju att gå på barnmässan, och kolla runt sen.
Vagn?
Vagn har jag inte kollat på än. Ville ha en bugaboo förut, men det känns väldigt ute?
Bärselse vill jag gärna också ha, fast är osäker på vilken eller om vi ska ha en sån där sjal istället? De sägs ju vara bättre.
Kläder börjar jag nog handla kanske i vecka 30, eller innan om jag inte kan hålla mig :p
Jag tänkte också ha spjälsängen i vårt sovrum och en Junior växasäng i barnrummet. Smidigare.
Vagn har vi köpt en jättefin begagnad emmaljunga citycross duo med både sitt och liggdel från 2011! Vi fick den till ett vrakpris, den är i perfekt skick.
Tanken är nu att jag ska kombinera vagnen med babyskyddet tillsammans med adapter.