Inlägg från: Line9 |Visa alla inlägg
  • Line9

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-02-29 19:15:19 följande:

Hej alla! Sitter här o kollar efter skötbord att sätta på väggen. När vår minsta föddes för 6 år sen fanns det på Ikea men nu kan jag inte hitta nåt på nätet. Alla andra kostar över tusenlappen vilket är väldigt dyrt för ett sånt tycker jag. Vet ni andra om Ikea har kvar sina? Ikea har ju andra billiga att ha på golvet men eftersom jag vill ha skötbordet i badrummet så måste det bli ett på väggen eftersom det inte får plats nåt annat. Nån som vart på Ikea nyligen o kikat? Jag har ju bara googlat jag...

Hej vi köpte ett skötbord från brio som man hänger på väggen och fäller ut vid användning. Hittade det på blocket för 300 kronor, det var i jättefint skick. Fanns flera stycken olika modeller där så det kanske är värt att kolla upp? :)
  • Line9
    Axelberg79 skrev 2016-03-08 08:08:25 följande:

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

Hej, jag har bf 28 juli :) Det är bara 2 dagar mellan ju.
    Jag har känt bebis sedan veckan 17 och även kunnat filma magen och se hur bebis sparkar. Jag har moderkakan i bak eller hur man säger så det är nog därför jag känner så mycket redan men jag klagar inte. Det är det mysigaste som finns att ligga och känna bebis röra sig med händerna på magen så man även in känna den på "utsidan".
  • Line9
    Moorii skrev 2016-03-09 08:48:45 följande:
    Kollade lite igår efter kläder på blocket och tradera, men fanns nästan inget i min storlek just nu, så får hålla ögonen öppna! Är alldeles för dyrt att köpa allt nytt :/ grymt att du fick tag i så mycket bra!

Babyskydd vill vi ha nytt då jag hört att de inte ska användas mer än 5-7 år och många på blocket är lite äldre, men får bli en billigare variant. Skötbord behövde vi inte då vi har en bänk i badrummet, men köpte skötbädd i ullared.

Vad skönt att ha så mycket klart! :) vi har babyskyddet, bärsele, babysitter och lite småsaker kvar, så inte så farligt. Måste dock vänta in lite lön.

Förresten, har ni gravidförsäkring? Funderade på att skaffa en och undrar vilket bolag man ska satsa på.
    Jag har en gratis gravidförsäkring från Folksam och en från Trygg-Hansa som jag betalat ca 1200 kr för.
    Läste och jämförde mellan de flesta bolag och jag tycker trygg Hansa var bäst. Sedan skadar det ju inte att ha flera försäkringar :)
  • Line9
    Gemmy skrev 2016-03-13 17:25:43 följande:

Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7,  okänt kön
    Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7. Det är en liten pojke :)
    Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7. Pojke

Line9, 21 år, väntar första barnet, bf 28/7, vi vill inte veta könet :)
  • Line9
    M A F H H skrev 2016-04-11 20:25:51 följande:

Idag var vi på ett könsultraljud och fick det bekräftat att vi väntar en liten prinsessa. Så glad. x)

Har ni andra tagit reda på könet eller föredrar ni överraskningar? ;)

Vi vill inte veta vilket kön det blir så vi får vänta till i sommar när bebis kikar ut :)
  • Line9

Var till bm i fredags och bebis hade lagt sig med huvudet nedåt, blir jättenervös att hen ska få för sig att vilja komma tidigare även fast hen ej hade fixerat sig. Är i vecka 28+2 nu (28+0 när vi var till bm) och hade SF mått på 28 cm, hjärtljuden var mellan 148-150.
    Har tre veckor på mig att få upp mitt järnvärde nu annars blir det järn i dropp då jag inte tål järntabletter, nu låg det på 105 :) har hittills gått upp 4 kilo och är riktigt nöjd med det.
    Hoppas ni alla kan vara ute och njuta av vädret idag, jag ska jobba till 16 sen är ska jag också ut i solen.

• Line9
    Namnlös2015 skrev 2016-05-15 11:51:14 följande:

Nu är det bara 7 veckor kvar :)

Inte förrän nu börjar min sambo känna och förstå att vi snart är föräldrar!

Men det är också nu han visar och pratar om det på riktigt, även om han pratat om det mycket innan så har det blivit på ett annat vis nu, typ som han varit i chock i 31 veckor :D

På tisdag ska vi på TUL, ska bli roligt att få se igen! Får man foto då??

10 veckor kvar för oss :) Det stämmer in på min sambo med.
    Vi var på tul i vecka 28, vi fick inga foton då :(
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)