Inlägg från: Namnlös2015 |Visa alla inlägg
  • Namnlös2015

BF Juli 2016 (ny!)

Jag hoppas gärna in här! Jag använder inte fb så är inte intresserad av grupp där heller.

I vecka 7 gjorde vi ul pga IVF och fick vi veta att vårt första barn är beräknat till 7/7. Ska på rul 15/2 så får vi se vad som sägs då!

Jag vet inte vad jag tror på för kön, men sambon och alla som vet om det tror på pojke.

Har ni berättat än?

Vi har valt att berätta för vår närmsta familj och enstaka vänner, enbart för att det har synts från vecka 3 och i vecka 12 var jag trött på pösiga kläder (har aldrig det annars) nu har magen gått tillbaka mycket.

Resterande vänner berättar vi för efter rul.

• Namnlös2015

Magen är väl inte jätte stor, men den är ändå lite svår att dölja! Har gått upp 3 kg och hoppas på att det inte blir för mycket!

Har inga symtom och har inte haft heller... Längtar tills rul så vi kan se hur det är med bebisen eftersom jag inte märker något mer än att magen är svullen.

Har ni börjat känna fosterrörelser?

• Namnlös2015

Spännande!

Jag tror inte att jag har känt något, men jag vet inte riktigt hur det ska kännas :)

Moorii skrev 2016-01-17 22:00:35 följande:

Tror jag kände en gång på jobbet när jag lyfte tungt, då kände jag en puff, inget jag känt tidigare. Bm sa att det mycket väl kunde vara bebis som protesterade, särskilt med tanke på hur livlig den var på ul. Annars har jag inte känt något särskilt, men längtar tills det börjar på riktigt :)

• Namnlös2015

Hej alla!

Inte varit inne på länge så har inte läst ikapp tråden!

Hur mår ni?

Gällande förstoppning så tvingar jag i mig en halv flaska katrinplommon juice, det gör susen :) inte vidare gott i början men av någon konstig anledning så blev det gott efter några dagar!

• Namnlös2015

Va roligt, jag är också beräknad till 7/7 än så länge!

Bor någon mil utanför Malmö :)

Skönt det börjar vända för dig så du kan äta!

Cinta16 skrev 2016-01-21 09:48:10 följande:

Hej alla! Jag hoppar också in här! Jag är beräknad den 7/7 just nu och längtar så mycket!

Jag bor i Lund och är student men planen är att hinna med min examen i början på Juni. Jag har mått ganska dåligt och studierna i höstas gick sådär. Jag börjar må bättre nu och börjar kunna känna sug efter viss mat men det har verkligen varit jättesvårt. Pappan bor inte i Sverige just nu heller (Han var hemma en månad i höstas och då blev jag gravid) så det var riktigt jobbigt att få i mig något under vecka 7-12 typ. (Jag flyttade praktiskt taget hem till mamma och pappa igen för att få lagad mat) 

Eftersom att jag är ensam här nu (Jag är tillsammans med pappan sedan sju år men detta året skulle vi ha distans för att jag skulle plugga klart och han jobbar i sitt hemland) är det GULD med en tråd som denna så jag kan få diskutera med er som är ungefär lika långt gångna! Jag har inte känt babyn än, jag har gått ner fyra kilo (men det vänder nu) och jag har varit på ett ultraljud utomlands.

Är det någon av er som bor i skåne?

• Namnlös2015

15/2, tiden har aldrig gått så sakta ;)

Gemmy skrev 2016-01-24 19:10:42 följande:

förresten vem är först ut med rul?

mitt är den 2 mars, så långt kvar :(

• Namnlös2015

Hur mår alla??

Vi ska helt plötsligt stå mitt i en flytt, hur mycket vågar man egentligen hjälpa till och göra?!

• Namnlös2015

Vi har inte handlat något, tänkte beställa vagn efter rul. 15/2 är det dags för det.

V 19 nu och tror inte att jag känt bebisen än :(

• Namnlös2015
    Moorii skrev 2016-02-08 15:50:27 följande:

Jag går in i vecka 19 imorgon och är väldigt osäker på om jag känt bebis eller inte. Så du är inte ensam! Hade ju varit skönt med en bekräftelse på att den lever och mår bra därinne såklart, men förhoppningsvis är ju allt bra :)

Skönt att höra! Jag inte haft några symtom alls, så få känna bebisen lite hade ju inte varit fel!
  • Namnlös2015

Jag mår oförskämt bra skulle jag vilja säga!

Ännu inga besvär eller symtom, kanske är det bebisen som kittlar mig vid revbenen eller så är det något annat :p

Rul på måndag, lite smått nervöst, men det ska bli så skönt att se bebisen så det inte är som jag bara blivit tjock! :)

Moorii skrev 2016-02-11 10:11:20 följande:

Hur mår ni tjejer?

Just nu har jag en del molvärk, långt ner på magen. Trodde det var mest i början det skulle kännas så här. Någon annan som upplever det? Sen behöver jag fortfarande springa ofta på toaletten, verkar inte vilja gå över. Sen så känner jag hjärtat väldigt tydligt, lite för tydligt. När jag ligger ner eller lutar mig tillbaka i soffan så bultar det mot ryggen, känns som hela kroppen vibrerar av hjärtslagen ibland! Lite läskigt.

Och, idag är det en vecka kvar till rutinultraljud. Jag både längtar och oroar mig, då jag inte känt mer än diffust kittel i magen än så länge. Hoppas på en mer tydlig knuff innan det är dags! Vill bara veta att allt är bra. I övrigt känns allt ok, inte lika trött, på mycket bättre humör än första trimestern osv. Ser allt bra ut på rul så ska jag verkligen börja njuta av denna graviditet på riktigt!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)