Inlägg från: Niyoh81 |Visa alla inlägg
  • Niyoh81

BF Juli 2016 (ny!)

Hej. Tänkte hoppa in här om de är ok :)

Väntar mitt fjärde barn med en bf 2:a juli. Har Rul den 8:e feb då är ja i v.20.

Har 3 söner sen tidigare med en annan man.

Min mans 3:e barn men vårt första tillsammans. Gifte oss i september förra året.

Hoppas på en liten tös bit denna gång.

Har redan nu massa SD som oroa mig lite eftersom min yngsta som är född i v.32 och fick tidigt SD med honom med. Hoppas på att denna vill stanna kvar längre.

Blev värsta romanen här :)

• Niyoh81

Hej. Här är man i v.2å..ska nu kl 3 på rul :) bf 2 juli men får se nu om de blir ändrat.

Vi har precis flyttat till sundsvall så finns de nån här som bor i Sundsvall?

• Niyoh81
    Micajin skrev 2016-02-15 08:24:20 följande:

Jag mår också väldigt bra. Nyss tagit mig förbi en förkylning som lätt kunde ha blivit värre än vad den egentligen va. Plus att jag jobbat vartenda dag i 15 dagar i sträck i butik. Är ledig en dag för att handla och åka till BM sedan jobbar jag alla dagar igen haha! 

Gick in i vecka 20, är beräknad till 8/7. Kul att jämföra magen med tidigare skede. Jobbarmamma-byxor kommer på onsdag och det kan jag säga är väldigt efterlängtat efter att ha haft 1 storlek för stor med gummiband mellan knäppet och knappen xD Det är nu i efterhand som man ser hur smal man egentligen var innan graviditeten! xD

Såg det om babyskyddet ni skrev innan! För oss så kostar det inte många kronor extra med adapter. Smidigt eftersom vi handlar lite ivarje mindre matbutiker här ute på buschen, Förstår däremot att man inte längre stunder skall ha bebisen i babyskyddet. Hur gör man då ifall man ska åka längre, t.ex. en 6h bilresa?

Vilken fin mage :)

Har du gått upp mycket?

Köpte mina mamma byxor för några veckor sen. Inte gått upp nå sen ja blev gravid men tyckte de tryckte å klämde mina egna byxor. Speciellt när ja satt ner.

• Niyoh81

Magens utveckling sen v.16. Växer så de knakar gör den. Så mysigt att känna bebis varje dag nu <3
  • Niyoh81
    Namnlös2015 skrev 2016-03-02 01:20:57 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt så här långt?

Jag har gått upp 9 kg, hoppas på att det inte ska bli allt för många kg :/

Gått in i v.23 och har inte gått upp ens 1 kg.

Min första grav +5 kg v.42

Andra grav +10 kg v.40

Tredje grav -3 kg v.32.

Hoppas på höst 5-6 kg denna gång.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-03-03 20:21:11 följande:

Har du mått illa de gånger du inte gått upp nåt direkt? Tänkte att bebisen, vatten och allt annat man har i magen väger ju lite, även om du inte gått upp i vikt i övrigt.

Första grav mådde ja illa å spydde till v.32. Gick upp i slutet. Våran kille vägde bara 3,2 kg i v.42.

Tredje grav mådde ja super men hade massor problem med magen. Allt jag åt gick rakt igenom mig. Fick veta att jag blivit laktosintolerant under graviditeten. Sen föddes min son i v.32.

Denna gång har ja mått illa till och från men rör mig endel och tränar mer än förr.
  • Niyoh81

Hej alla goa mammor.

Här har man gått in i v.24 och bebis har disco dagarna i ändan :) min man har känt bebis ända sen v.16-17.

Sista tiden har ja haft mycket tryck neråt å väldigt mycke kramp på höger sida. Typ som håll. Börjar direkt när ja är ute och går med våran hund. Men kan även få när ja ligger eller sitter. är lite orolig att denna buse inte kommer stanna hela tiden ut. Har blivit stoppad runt v.30 med alla 3 sönerna men yngsta tittade ut i v.32. Enligt min förra bm så trodde hon att min livmoder blir försvagad i slutet.

Har även tappat matlusten helt. Som de är nu så skulle ja kunna leva på frukt och riskakor. Kan få sug på kött och kyckling men när ja väl äter de tycker ja de inte är gott :(

Vägde mig idag å gått upp 0.2 g sen v.11

Vet inte riktigt vars jag vill komma med detta inlägg. Bara få ventilera av mig lite :(

• Niyoh81

Idag var ja hos bm :) går in i v.25 i morgon.

Blodtrycket 95/62

Blodsocker : 5,2

Vikt : 0,5 kg sen inskrivning i v.11

Järnvärde: 106

Sf-mått: 23 cm i v.23+6

Hjärtljud bebis : 132 slag/min

• Niyoh81

Magen i v.25. Nu har lill plutten disco varenda dag vareviga minut känns de som :)

Ja längtar så mycket till juli nu . Få mysa å bara gosa med lill grodan <3

Fy fasen ca mina fogar känns nu. Ibland känns de som någon tar i var sitt ben å ska dra isär dem från kroppen :(
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)