BF Juli 2016 (ny!)
Hej! Jag väntar mitt första barn och beräknad bf är 12/7. Är i vecka 15 (14+5) och bara längtar efter en bebismage ^^
Har heller ingen lust med Facebook-grupp, så hänger gärna här och pratar! Bra initiativ :)
Hej! Jag väntar mitt första barn och beräknad bf är 12/7. Är i vecka 15 (14+5) och bara längtar efter en bebismage ^^
Har heller ingen lust med Facebook-grupp, så hänger gärna här och pratar! Bra initiativ :)
åh måste ju också berätta vad som hände igår!
jag och mannen var hos svärfamiljen och åt middag, efter middagen så sitter vi alla och fikar och pratar, och helt plötsligt börjar mannen, svärmor och svärsyster att diskutera eventuella namn till bebisen. Det gick typ så här:
Svärmor: Är det en flicka så ska hon heta X!
Mannen: Det är ett fult namn, men jag tror att det är en pojke o då ska han heta Y
Svärsystern: Men V är ju finast
Och så fortsatte dom ett tag. Undrar om dom tror på fullaste allvar att någon av dem ska få välja namnet? haha
för övrigt, så har jag inte alls tänkt på namn än, har ni?
och jusste, vad tror ni att ni bär på för liten? pojke eller flicka?
Magen är väl inte jätte stor, men den är ändå lite svår att dölja! Har gått upp 3 kg och hoppas på att det inte blir för mycket!
Har inga symtom och har inte haft heller... Längtar tills rul så vi kan se hur det är med bebisen eftersom jag inte märker något mer än att magen är svullen.
Har ni börjat känna fosterrörelser?
Spännande!
Jag tror inte att jag har känt något, men jag vet inte riktigt hur det ska kännas :)
Hej! Är gravid med mitt andre barn (har en dott född juni-14) i juli-16. Just nu i v13???? och haft /har mycket illamående. Nån mer som har illamående som kommer under hela dygnet, mest mornar och kvällar. Har även diabetes som jag fick från förra graviditeten så tar insulin varje dagoch kväll. Bor i Göteborg, nån mer härifrån ?
Kul med nån mer från Göteborg????vilken del bor du i? Själv bor jag i Hisings Backa. Jo hoppas illamående försvinner snart , kämpigt med att jobba med det. Går på spec Mvc så mer kontroller mest i slutet av graviditet och tar kontrollera mitt blodsocker minst 6 ggr om dagen så gäller att inte vara stickrädd???? är det ditt första barn du väntar ?
Är mitt andra barn ???? har en dotter som är 19 mån. Var jobbigt med att ta blodsocker i början men jobbar själv i sjukvården så tänkte skulle vara härdad men inte det???? Har du fått tid för UL? Ska göra mitt 25/2, vet inte om kan hålla mig kolla könet men barnmorskorna är inte alltid så glada på Östra att säga det. Vill ni kolla könet?
De är kända på Östra för att inte vilja berätta könet på ultraljud, de säger att de gör en anatomisk kontroll av barnet , på förra UL med min dotter sa BM efter vi fått tjata att det var 70 % tjej, undrar vart de siffrorna kom ifrån ? Och känner vänner som även blivit nekade veta kön på rutin ultraljud. Vi tror på pojke nu. Vad tror ni på? Oj låter jobbigt med hjärtfel , hoppas han mår bra. Konstigt bli massa frågetecken i mina inlägg, syns ej när skriver.
någon annan som jag problem med förstoppning :$?
eller har tips på hur jag kan motverka det här?
förresten vem är först ut med rul?
mitt är den 2 mars, så långt kvar :(