Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

Hej. Var bra att jag hittade denna grupp. Jag hoppade med i en grupp som ska få i augusti eftersom jag ska ha i slutet av juli. Jag är 37 år och väntar barn nr 2. Den 26 juli har vi fått som datum. Vi var på rul i fredags och fick veta att allt var ok. Men vi var inte riktigt nöjda, hon sa att det var ok stl på hjärnan och magen osv. Men för mig låter det som att ok är på gränsen till dåligt. Hon kunde väl sagt att allt såg fint ut, då hade allt känts bättre.... Sen fick vi 4 jättedåliga bilder som vi kommer att få betala 200kr för!! Och hon kunde heller inte se vad det var för kön.

Missförstå mig inte, jag är jätteglad över att få veta att min "lillsmurf" mår fint och allt ser ut som det ska. Men det är ju inte roligt att gå därifrån lite missnöjd endå.

• Axelberg79

Är det nån mer som har samma datum som mig? Eller i närheten? 26 juli har jag fått tid.

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-06 23:05:38 följande:

Känner alla utom jag sammandragningar? Vet förvisso inte hur det ska kännas, men gissar att man vet vad det är när det händer.

Jag har sammandragningar flera ggr per dag. Det är nästan så jag blir lite orolig om jag inte känner om. Det är svårt att förklara hur det känns, men det spänner i hela magen och livmodern blir hård som en fotboll. Så länge det inte gör ont så är det inte farligt.
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-08 09:22:30 följande:

Är det konstigt om jag inte känner några då? blir ju orolig att något är fel :/

Är det ditt första barn så är det inte ovanligt att du inte känner det än. Det kan dröja ett tag till. En vän till mig visste inte heller vad som menades med sammandragningar föränn värkarbetet drog igång. Tror inte att det är något man måste ha heller.
  • Axelberg79

Åh va roligt. Då skiljer det bara en v mellan oss. Har du fått stor mage än? Jag har nog haft mammakläder sedan v 12 :)

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-03-08 14:32:42 följande:

Ja, exakt till och med :) den har växt med raketfart de senaste två veckorna, helt sjukt! Har haft mammabyxor sen vecka 9 (var extremt svullen), men riktiga bebismagen började nog inte komma förrän i vecka 16. Först nu som jag börjat använda mammatröjor dock. Snacka om bekväma kläder, kommer bli svårt att gå över till vanliga kläder sen :P hur mår du i övrigt då?

Jag mår jättebra nu. Jag mådde oerhört illa fram till vad 16, men jag behövde aldrig kräkas iaf. Jag köpte åksjukearmband som satt på hela tiden förutom när jag sov. Nu är jag så lycklig för att det buffas och knuffas här inne i magen för fullt. Jag har tilloch med lyckas känna det med handen. Tyvärr så var det när pappan var på jobbet och när han kom hem dagen efter så höll sig "lillsmurf" väldigt lugn.. hahaha att det alltid ska vara så...
  • Axelberg79
    yllen81 skrev 2016-03-08 23:14:35 följande:

Har BF 27/7???? Tänk att halva tiden gått nu...känns overkligt. Mår ganska bra nu, jämfört med för 2mån med hemskt illamående. Fått sån aptit på sistone , kan bli hunrig igen efter en timme efter stor middag ????hehe nån mer som är extra hunriga nu?

Jag får kliva upp nästan varje natt och äta något... Hahahaha. Det är bara att hoppas att det inte påverkar min vikt allt för mycket :) provade du åksjukearmband? Jag köpte dom och hade nog inte klarat av att jobba och levt normalt utan dom.
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-03-08 22:16:03 följande:

Jag tycker bara det känns så onödigt med gravidkläder när man inte använder de så mycket så jag försöker hitta billigt på Tradera. Sist fick jag fem gravidjeans/byxor för 200 kr! Sånt gillar jag! Har också nu vunnit en auktion med två fina randiga toppar för strax över hundralappen har ni kollat efter vagn och sånt? Jag är lite petig med det eftersom jag inte vill ha en med såna där små fåniga hjul fram... Inbillar mig att det kommer bli besvärligt på vintern men en massa snö. Vill ha fyra rejäla stora hjul. Vi känner inte heller för att köpa en ny för flera tusen men finns ju många fina till bra pris på blocket.

Jag tänker precis som du med inköpen. Jag har haft tur , en vän till mig hade sparat lite av sina kläder så jag fick 2 par stretch jeans och 4 överdelar. Sen hittade jag på blocket en full h&m påse för 200kr. Vagn kollar jag redan på men måste nog vänta tills skatteåterbäringen kommer, men det blir en begagnad. Hur har ni gjort med allt annars som ska inhandlas typ bilskydd, skötbord osv? Det känns som att jag är ute i väldigt god tid för vi har bara vagnen kvar förutom lite små saker som salvor, napp, blöjor osv..
  • Axelberg79

Jag har i vanliga fall väldigt känsligt tandkött, får ofta blåsor och sår. Men så länge jag använder zendium tandkräm så går det bra. Den saknar en ingredienser som alla andra tandkrämen har... Bara ett tips som kanske underlättar för er. ( välj dock inte den det står sensitiv på, jag tycker den är mycket starkare i smaken.)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)