BF Juli 2016 (ny!)
Hej! hoppar in i tråden! är gravid och har bf 15:e juli, är i vecka 27 idag (26+2) och väntar mitt andra barn :)
Hej! hoppar in i tråden! är gravid och har bf 15:e juli, är i vecka 27 idag (26+2) och väntar mitt andra barn :)
Har börjat dricka hallonbladste med nejlikor och kanel. Har druckit det i 4 dagar nu och känner redan stor skillnad då jag fått betydligt mer mensvärk samt lite mer sammandragningar.
Är i v 37+1 idag. De ska ju tydligen inte bara påskynda förlossningen utan också göra värkarbetet kortare och stärka livmodern, de flesta blöder också mindre då de druckit hallonbladste de sista grav-veckorna :)
Jag köpte i lösvikt hallonbladste 100g för 45 kr på hemsidan svenskhalsokost.se, sen köpte jag kryddnejlikor och kanelstänger som finns bland kryddorna i mataffären.
Man bara kokar upp 2,5 dl vatten, häller i 1 msk hallonblad, 3 kryddnejlikor och en bit kanelstång, låter det stå i 10-15 min innan man dricker det.
Nejlikor och kanel ska tydligen öka på sammandragningarna så bebben kommer lite tidigare och hallonblad ska hjälpa förlossningsskedet :) Blir också bättre smak av nejlikor och kanel men man kan dock få lite julkänsla mitt i sommaren.
Oj haha 49+5 då förstår jag att det kan kännas onödigt..
Tror du mena 39+5 eller? :)
Hej! Hade själv bf den 15/7 men den har inte velat titta ut än. Var hos obstretiska idag för lite kontroller utav läkare. Varit sjukskriven för sammandragningar och lågt liggande moderkaka sedan v 22. Nu ligger moderkakan mycket längre upp så slipper snitt.
Har haft en sjukt jobbig grav klåda och sammandragningar har jag mycket av fortfarande. Sover ca 2-3 timmar varje natt på grund av detta. Grät hos läkaren idag och bad om en igång sättning men de såg att jag bara va öppen 1 cm och lång tapp så de ville inte sätta igång mig , så jag får snällt vänta till 42+2.
Är också rädd för stor bebis då jag va på tul o redan v 38+2 vägde 4000 g. De säger att vikten har ingen betydelse. De är inte lätt att få en igång sättning beviljad inte ens när man gått över bf. Mår barnet bra så får man gå fullt ut, de tar ingen hänsyn till hur mamman mår???? hur ska man orka ta hand om barnet efteråt, snart når man botten.