BF Juli 2016 (ny!)
Hej hej!
Här är ett preggo till :) Väntar mitt sjätte barn och är enl. RUL beräknad till den 1/7 <3 Räknar ner för fullt :D
Hej hej!
Här är ett preggo till :) Väntar mitt sjätte barn och är enl. RUL beräknad till den 1/7 <3 Räknar ner för fullt :D
Hej allihop!
Går idag in i vecka 39 (38+0) o har inte fått en blund knappt på hela natten då jag varit uppe och kissat och däremellan haft galet ont vid hö njure. Såg blod i urinen så beslöt mig för att ringa och rådfråga med FL, fick en tid kl 10. Detta är min sjätte graviditet och har haft hydronefros 5 av dessa, så håller tummarna nu att jag inte blir sämre nu!
Såg att några har skrivit om att ha tätt mellan barnen ovan! Det skiljer 13 månader mellan mina äldsta pojkar som nu är 12 och 13. Har gått hur bra som helst! :)
Angående igångsättning så har jag många i bekantskapskretsen som gjort sådan. En av dem hade en väldigt utdragen och jobbig förlossning på 36h från första värk till att barnet var ute, plus att barnet fick tas ut med sugklocka så hon fick sfinkterruptur. Men övriga ca 10 säger att de haft drömförlossningar efter igångsättning. Så jag tror igångsättning brukar gå minst lika bra i de flesta fallen, särskilt om man är kring veckorna då bebis är klar. En stor fördel oxå är ju att man slipper ligga hemma och vara stressad över när det är dags att åka in, oro att man inte ska hinna osv. Dessutom är det ju ofta planerat så man kan lämna hos barnvakt i god tid osv.
Är det nån här som blivit igångsatt efter att ha gjort snitt i tidigare graviditet? Jag gjorde ju snitt i juni förra året så de säger att de helst inte kommer vilja sätta igång mig pga högre risk för livmoderruptur och andra komplikationer.
Var på läkarbesök igår och fick klartecken för igångsättning. Men när läkaren skulle kolla status på tappen så sa hon att den var bakåtlutad men mogen (?) men hon kunde reta lite med fingret iaf.
Sedan frågade hon varför jag blivit snittad förra ggn och jag förklarade att jag hade föreliggande moderkaka. Då sa läkaren att det bästa vore om jag kom igång av mig själv eftersom en igångsättning kan innebära lite intensivare värkar med hormoner (ex dropp el gel) när man haft just föreliggande moderkaka är ärret lite tunnare och kan orsaka att ärret går sönder.
Min man som vet hur jag fungerar frågade då hur ofta det händer så jag slipper bli orolig i onödan ( mästergooglaren) och hon svarade ca 10%.
Hon tyckte väl lite synd om mig så jag fick iaf en tid för igångsättning på måndag morgon. Jag ska då få en bard-kateter och sedan ska de ta hål på hinnorna.
Suck.
Nä...snitt kommer ja aldrig välja om ja inte verkligen måste å igångsättning verkar omöjligt för min del.
Bara vänta ut denna bebis. :(
Hej alla juli mammor! Skriver här lite har bf den 29 juni men lär gå över eftersom lillen forfarande inte fixerat sig. 39+0 imorgon så hoppas verkligen att det blir snart.
Det är mitt andra barn, förra graviditeten gick jag över tiden och blev igångsatt.
Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig! 
I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Blev ett omtumlande förlossning men vi alla mår bra och han e så underbar å snäll.
3088g och 50 lång å helt perfekt :)