Inlägg från: Linafina22 |Visa alla inlägg
  • Linafina22

BF Juli 2016 (ny!)

Jag blev igång satt med barn nummer 2 när jag var 40+2. Min första var så stor så jag ville inte gå över med nr2. Jag var jätte nervös för själva igångsättningen. Men det var inga problem. Dom tog hål på vattnet sen drog det sakta igång. Lite väl segt så jag fick värkstimulerande, vilket jag fick med första oxå. Ska troligtvis bli igångsatt även denna graviditet, men denna gång v38+0. Då även nr 2 var stor.

• Linafina22

Min första vägde 4700g och andra vägde nästan 5100g. Som jag förstod var det det mest naturliga sättet att sätta igång, men jag tror att graviditeten måste var tillräckligt långt gången för att de ska funka. Jag vill födda även tredje barnet natuligt, därför vill jag inte gå längre än v 38.

• Linafina22
    SommarDahlia skrev 2016-01-25 13:23:29 följande:

Jag blev också igångsatt med nr 2. På 42+0. Det började också med att de tog hinnorna. Han vägde 4520 g och hade navelsträngen 3 varv runt halsen, vilket gjorde att han blev "hängd" varje gång han försöka komma ut. Jag har önskat tidig igångsättning men vi får se hur det blir. Bm har iaf lovat mig att vi ska börja med hinnsvepning i v 38.

Stå på dig... Vill du födda v.38 så bör du göra det. Det fick jag lära mig under förra graviditeten, jag låg på och fick födda v.40. Hade jag inte gjort det hade hon aldrig kommit ut. Och läkaren sa till mig efteråt att jag aldrig mer ska behöva gå längre än v.38. Man ska gå på sin magkänsla och se till att de lyssnar!!!
  • Linafina22

Jag hade inte fått någon kallelse i v.17. Så jag ringde och kollade. Bm visste bara datum och det hade inte kommit någon kallelse i fredags, så jag jag ringde mottagningen själv och fick tiden. Har fortfarande inte fått någon kallelse. Ska dit 8 feb... Längtar så! Har inte ens hört hjärtslag ännu????

• Linafina22

Jag kände först v22 med båda mina första två barn.

Moorii skrev 2016-02-09 18:16:02 följande:

Ok, ja det var ju lite senare än vad man läst om. Skönt att veta att det kan vara så iallafall, så tack för att du delade med dig :) Får se om allt är bra nästa torsdag på rul!

• Linafina22

Jag har släppt vikt ångesten. Jag väntar mitt tredje barn och har gått upp mycket med de två första. Och nu har jag redan gått upp ca 16 kg är i vecka 29. Jag äter bra, jobbar med ett jobb där jag promenerar mycket. Jag har ju visserligen oxå fått väldigt stora barn, men dom har mått bra. Jag har gått ner kilona sakta efteråt men inte behövt kämpa allt för mycket. Mitt tips... Ät bra mat, väx och frodas ,njut av annat än att vara erat snyggaste jag just nu! Vill ni så tappar ni de där kilona sedan. De e ju svårt att styra, visa går upp andra går ner under graviditeten. Så är det bara. Jag kommer säkert komma upp i 30kg+ innan denna resan är slut!

• Linafina22

Jag vill också vara med i BF listan:)

BF 8 juli, 29 år tredje barnet, väntar första pojken!

• Linafina22

Jag är i 30+5 veckor och har precis gått upp 20 kg, men det är tredje gången och jag har gått upp alla gånger. Men jag har fått underbara barn och gick ner alla kilon efter de två första. Nemas problemas! Jag försöker äta nyttigt och bra men ALLT verkar fastna på mig.

• Linafina22

Mitt problem är mina barn, dom sover dåligt. Å min 2 1/2 åring vaknar innan fem och då åker min man till jobbet. Som tur var kan jag åka hem och sova efter 9 när jag lämnat på dagis!

• Linafina22

Idag är jag 36+2 och var inne på tillväxtultraljud. För att mina tidigare två har varit stora. Bebisen beräknas redan väga ca 3500g, så det känns ju ganska stort. Vi var inställda på att få kriga för igångsättning, men istället visar det sig att han inte bara är stor utan han har lagt sig i säte sen senaste ultraljud. Så nu blir det vändningsförsök på torsdag! Det värsta är att jag är dunder rädd för kejsarsnitt!!!!

• Linafina22
    tovemaja skrev 2016-06-14 12:38:00 följande:

Vad är det som skrämmer dig med KS? Bara genuint nyfiken få jag har en hemlig önskan om att få planerat snitt... Tyckte att min första förlossning, som var helt normal, var så jobbig psykiskt och fysiskt. Dock har jag ingen egentlig anledning till ett snitt och kommer därför inte att be om ett. Hoppas istället på att det går snabbare och smidigare nu andra gången.

Jag är extremt rädd för allt som har med blod, skära i kroppen och bedövning att göra! Jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle ta det om det inte fanns några allternativ. Men självklart är mitt barn och min hälsa det absolut viktigaste!!! Men jag skulle vara totalt livrädd! Födda i säte är inget alternativ efter som mitt barn kommer vara för stort.
  • Linafina22

Imorgon ska jag på tillväxtultraljud och förväntar mig en tid för igångsättning då oxå! Så nu borde inte bäbis vara långt borta!

• Linafina22
    Sommarmalva skrev 2016-06-26 13:49:37 följande:

Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt?

Mina tidigare två barn har varit ganska stora. Sista kom 40+1 och vägde 5100g. Hon fastnade lite med axlarna, så jag är rädd att denna blir ännu större och fastnar!
  • Linafina22
    Linafina22 skrev 2016-06-26 07:00:15 följande:

Imorgon ska jag på tillväxtultraljud och förväntar mig en tid för igångsättning då oxå! Så nu borde inte bäbis vara långt borta!

Det blev en tid för igångsättning!!!! Imorgon ska dom försöka få igång förlossningen... Känns helt galet. Jag hoppas bara min kropp är redo så det går hyfsat lätt. Men vi vågar inte vänta längre, vill inte att lillebror ska lägga på sig för mycket! Så imorgon eftermiddag är det bara hålla tummarna:)
  • Linafina22
    Axelberg79 skrev 2016-06-28 07:28:35 följande:

Håller alla tummar och tår jag har!!! :)

Tack, de kan jag nog behöva:)
    Trollsländan3 skrev 2016-06-28 08:29:16 följande:

Vad spännande!

Vilken vecka är du i?

Ja ska få mitt datum för igångsättning imorgon... väldigt nervöst!

I dag är jag 38+3, så bäbisen är ju färdig bakad där inne! På ultraljudet igår trodde dom han vägde 4200g. Jag hoppas verkligen att det stämmer... Inte mer, de räcker!
  • Linafina22

Jag har kämpat för att få bli igångsatt och ville bli det mellan 37+1 och 37+6. Nu är jag 38+5 och sitter äntligen på bb. Fick tid för igångsättning igår, men fick åka hem. Då ville dem att jag skulle sättas igång fre el lör istället. Och efter som jag inte är mogen så vbetyder det att jag skulle kunna födda typ sön. Men jag vågar inte födda senare än imorgon, då sa jag att då får det bli kejsarsnitt! Men jag fick komma idag då! Jag blir förvånad att man ska behöva slåss för att få födda, när man har en god anledning!!! Som även läkaren ser som en god anledning, är det för att det är så fullt?

• Linafina22

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

• Linafina22

Ni som har kvälls skrikiga barn! Har ni testat "Windi"? En liten pruttventil på Apoteket. För mig och flera vänner har den varit guld värd. När min lilla kille skriker på kvällen är det i stort sätt alltid en prutt på tvären eller bajs på väg. Värt att testa vill jag lova!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)