Inlägg från: Empa86 |Visa alla inlägg
  • Empa86

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!

Kan jag hoppa med här? Har också bf 16 juli och väntar barn nr 3. Denna graviditet var inte planerad utan blev till trots cerazette och "dagen efter piller", men nu har det börjat sjunka in och vi ser fram emot att bli trebarns föräldrar.

• Empa86

Jag har en flicka som blev 4år igår och en pojk som blir 3år i maj. Ja det blir nog jättemysigt:) De ser fram emot att få en bebis!

• Empa86
    Rhia skrev 2016-01-20 09:38:05 följande:

Hej och grattis! Hur gamla är dina andra 2 barn? Gud vad mysigt med 3 barn tycker jag. Så vill jag det själv ^^ jag får övertyga min man, för att han vill bara ha 2 än så länge hihi ^^

Min karl ville också bara ha två ( jag med) men det ordnade sig ändå;)
  • Empa86
    Rhia skrev 2016-01-20 10:31:40 följande:

hehe då får jag se till att det "ordna sig" för mig också om han inte går med på det hahahahaha

vet du redan om det blir en pojke eller en flicka? (eller ni kanske inte vill veta?) Har du varit på ul? Hur mår du?

Vi har varit på ett ultraljud då vi inte hade en aning om hur långt gången jag var. Vi ska nog inte ta reda på vad det blir. Gjorde inte det med dom första och det blir som en extra present när bebisen väl kommer. Har mått sådär, har fått värre migrän under denna graviditet men annars är det bra:) Själv då?
  • Empa86

Det verkar som många fått sina tider till rul redan? Jag är v.16 nu och inte fått någon tid än. Hur långt i förväg har ni fått?

• Empa86
    M A F H H skrev 2016-01-26 22:41:54 följande:

Jag fick ett nummer som barnmorskan sa att jag skulle ringa till och boka tid när jag går in i vecka 15 (det sa hon i vecka 11). 

Låter konstigt att du inte fått någon tid ännu, har du inte pratat med barnmorskan om det? 

Jo jag var på inskrivning ca v.10 och då skulle hon skicka remissen. Kommer inte ihåg men jag tror det gick fort att få med mina andra två så därför blev jag fundersam. Jag får ringa henne i till veckan och göra vårt min kallelse tagit vägen.

Vi har ju redan på fått tjuvkika på Lillräkan i v.6 :)
  • Empa86

Hej! Hoppas allt är bra med alla.

Igår fick jag göra ett besök på förlossningen då jag inte känt bebisen röra på sig på ca 24h. Väl inne såg allt, tack och lov, bra ut och i natt satte sparkarna igång igen. Men det var riktigt läskigt ett tag innan de hittade hjärtljuden!

• Empa86

Jag har gått upp 6kg sen inskrivning och är i v. 27-28 men då har jag haft lite" att ta av" då jag vägde betydligt mer vid denna inskrivning än de tidigare två. De andra två graviditeterna hade jag gått upp mer vid samma vecka som jag är i nu.

• Empa86
    Axelberg79 skrev 2016-04-24 13:20:45 följande:

Jag har börjat få ont typ där jag brukade ha mensvärk, alltså på sidan av nedre magen ( hoppas ni förstår vad jag menar) är det foglossning ? Det är oftast när jag är i farten och sen när jag lägger mig för att vila en stund.. Nån som har något förslag??

Foglossning sätter sig i svank och haft för mig. Det är inte sammandragningar du känner då? Blir magen spännd samtidigt som du får ont?
  • Empa86

Hur har ni andra det med ork förresten? Nu är det lite drygt 1/4 kvar av denna graviditet och jag börjar känna mig slut! Eller jag tycker det rullar på bra så länge vardagen rullar på som vanligt men så fort jag får minsta lilla kämpa blir jag helt däckad och orkar ingenting. Nu har jag fått en vanlig förkylning men är helt knäckt och orkeslös. Har ni börjat gå ner i tid eller hur gör ni för att orka med? Jag har sagt att jag ska jobba heltid till midsommar för att sedan gå på semester innan fl, har ju två barn på 4 och snart 3 år som också behöver min tid och nu börjar jag undra hur jag ska orka med..

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)