Inlägg från: Liinaa91 |Visa alla inlägg
  • Liinaa91

BF Juli 2016 (ny!)

Hej alla juli mammor! Skriver här lite har bf den 29 juni men lär gå över eftersom lillen forfarande inte fixerat sig. 39+0 imorgon så hoppas verkligen att det blir snart.

Det är mitt andra barn, förra graviditeten gick jag över tiden och blev igångsatt.

• Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-06-24 12:19:43 följande:

Suck! Första bristningarna på magen upptäckta! Fick inga med Barn nr1... Men nu med barn nr2 dök de alltså upp med en månad kvar till bf ganska precis. Ni som fått i tidigare graviditeter, har ni blivit av med dem?

Nope dom är kvar. Dem bleknar med tiden.
  • Liinaa91
    anarv90 skrev 2016-06-26 18:56:11 följande:

Har börjat dricka hallonbladste med nejlikor och kanel. Har druckit det i 4 dagar nu och känner redan stor skillnad då jag fått betydligt mer mensvärk samt lite mer sammandragningar.

Är i v 37+1 idag. De ska ju tydligen inte bara påskynda förlossningen utan också göra värkarbetet kortare och stärka livmodern, de flesta blöder också mindre då de druckit hallonbladste de sista grav-veckorna :)

Ja hörde de men tyvärr lite sent för min del. 49+ 5 så tycker inte det är lönt att börja.
  • Liinaa91
    alexis06 skrev 2016-07-01 15:44:01 följande:

Hej hej har följt tråden men inte skrivit nåt tidigare,Jag är 29 åroch har bf 5 juli, väntar mitt andra barn som blir en tjej, har en son som är 10 år

idag hos spec mvc idag för att boka in Ks då jag gick över förra gången och igångsättningen inte fungerade. Fick tid för ks den 5de så det blir på bf, var beredd på att få vänta några dagar till men inte det.Känns väldigt skönt att ha ett datum och veta att då är det dax, nu är det bara njuta av dom 4 dagarna som är kvar.

Jätte skönt att du vet att det snart är nära. Det är en pina här då jag gått över igen..
  • Liinaa91
    Moorii skrev 2016-07-02 06:53:42 följande:

Äntligen! Grattis :D gick allt bra?

Ja allt gick super. Hade dock glömt bort smärtan haha! Ligger och ammar, en hungrig pojk är han som gråter så fort bröstet åker.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-07-02 11:47:20 följande:

Ja usch den där smärtan!! Börjar nojja mig lite över den. Börjar ju bli lite påmind av förvärkarna. Och jag tycker dom är jobbiga!! De är ju inget mot de riktiga.... Hujedamig! Min bm försökte lugna med att jag gjort det tre ggr innan så jag klarar ju av det. Men det hjälper inte. Då vet jag ju verkligen hur det är! Hoppas det går lika snabbt denna gång så jag slipper gå ett dygn...

Hur fort gick det för dig? Hur började det?

Började vid 20.00 med svaga mensvärkar som blev starkare och tätare. Vid midnatt körde vi in till fl då var jag 4 cm öppen. Allt gick undan tyckte jag trots de extrema värkarna. Han kom 5.30
  • Liinaa91
    calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Med första gick jag upp 9 kg och med andra 6 kg.
  • Liinaa91
    Laanaaa skrev 2016-07-10 05:31:40 följande:

Haft värkar sen kl 00, med 3 minuters mellanrum. Vet inte om de tidigt att ringa förlossningen att åka in efter 6 timmar då det inte slutar o gör jävlans ont nu varje gång de kommer från mage till rygg o ljumskar.. Har inte sovit nån minut. Så nu är man slut..

Vad ska man göra?? Kan förlossningen verkligen gå så snabbt? Från att må toppen till att få direkt täta värkar :s ???

Ring tycker jag. Jag mådde prima och började få mensvärk runt 20.00 och ökade snabbt. 22.00 låg jag med starka värkar 2 min mellanrum. Åkte in vid midnatt och va öppen 4 cm. Min pojk föddes 5.30.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)