Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

BF Juli 2016 (ny!)

Det här låter som en tråd för mig! Är inte så förtjust i fb men vill gärna prata här! Jag har BF 18/7 med tredje barnet.

Hoppas det är okej att jag hänger på här!

• SommarDahlia

Jag bor också i skåne men nordväst.

Vi va och gjorde kub förra veckan. Allt va bra så nu är jag lite lugnare. Har mått riktigt kasst i början men nu börjar det bli bättre, käkar dock fortfarande lergigan comp 2ggr om dagen.

Jag har inte precis några större problem med förstoppning men jag äter ganska mycket morötter och kiwi. Däremot har jag jättesvårt att kissa på nätterna. Kan vara jättenödig men inget kommer hur mycket jag än försöker. Sen på morgonen när jag varit uppe lite så går det. Jag vet att bebisen ligger långt bak så jag misstänker att den täpper för urinröret när jag legat länge för det är inte uvi. Nån mer som har det så eller haft under tidigare graviditeter? Jag har inte upplevt detta med mina andra två. ..

• SommarDahlia

Jag blev också igångsatt med nr 2. På 42+0. Det började också med att de tog hinnorna. Han vägde 4520 g och hade navelsträngen 3 varv runt halsen, vilket gjorde att han blev "hängd" varje gång han försöka komma ut. Jag har önskat tidig igångsättning men vi får se hur det blir. Bm har iaf lovat mig att vi ska börja med hinnsvepning i v 38.

• SommarDahlia

Moorii allt slutade bra. Det kom en fantastisk läkare som hjälpte till så jag lyckades krysta ut hans huvud. Sen fick tre personer hjälpas åt att få loss navelsträngen från halsen så jag kunde få ut honom. Det som skrämmer mig nu förutom att han va stor är att om förlossningen startat hemma hade han kanske inte klarat sig eftersom jag inte fick stå upp nångång under förloppet för då gick ju hans hjärtljud ner vilket jag aldrig har vetat om jag knatat runt hemma.

Linafina22, tack för orden, jag tror minsann att jag ska bli en tuffing tills jag bli helt lyssnad på!

• SommarDahlia

Hinnsvepning innebär att BM "retar" livmodertapp och hinnorna för att försöka få kroppen att starta förlossningen.

Jag fick min tid till RUL redan i telefon när jag bokade min inskrivning för att jag inte skulle ha inskrivningen förrän v. 14 och då tyckte de att det fanns en risk att jag inte skulle få en tids som passade oss.

Hade jag varit som du Empa86 så har jag ringt BM och fått en tid nu!

• SommarDahlia

Än så länge har vi inte köpt nåt men vi väntar nog till efter ultraljudet, sen kanske det blir nåt symboliskt :)

Vi har ju det mesta redan sen de andra två barnen, men nytt babyskydd behöver vi så småningom.

Vi har fortfarande nästan två veckor kvar till RUL, längtar!

• SommarDahlia

Vi köpte bärsele till vår första, en babybjörn. Den är verkligen sparsamt använd. Trodde jag skulle tycka den va toppen men ute föredrog jag vagnen och inne va det väldigt opraktiskt med bebisen framför mig hela tiden och skulle jag böja mig framåt så kändes det som att han skulle trilla ur. Använde inte dem den alls med andra barnet.

En del älskar bärsele, andra sjal och vissa varken eller. Jag tror man får prova sig fram. Jag önskar jag kunde lånat av någon för att prova innan jag köpte vår.

• SommarDahlia

Idag är det vår tur för RUL. Hoppas så klart först och främst att affär ser bra ut men det ska också bli spännade att se om pyret vill visa om den är en pojke eller flicka. Ser allt bra ut blir det nog en sväng på stan efteråt för att köpa en liten body eller nåt annat symboliskt :)

Ni som har barn sen innan, köper ni ny vagn eller ni har kvar sen innan? Vi har en brio happy från 2009 som är toppen här ute på landsbygden men den får inte plats i vår nya bil (vår hundbur tar upp halva bagaget ) så vi är lite inne på att hitta en mindre vagn med svängbara framhjul. Har nån ett bra tips, alla va en bra vagn men kanske inte en av de allra dyraste..

• SommarDahlia

Än har jag gått upp 7kg. De andra två gångerna gick jag upp 30(!!!!) kg. Det var ingen höjdare, det är ju inte precis som att 30kg trillar av en inne på förlossningen :)

jag hoppas innerligt att jag inte hamnar där igen, men jag tror jag lät mig själv äta allt jag ville bara för att jag va gravid, de gör jag inte denna gången.

• SommarDahlia

Jag fick också missfall två månader innan denna graviditeten, i v 8 va jag då. Jag tyckte det va trist såklart men jag blev faktiskt inte jätteledsen och har inte oroat mig särskilt mycket från att vi varit på kub denna gången. Känner plutten varje dag nu.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)