BF Juli 2016 (ny!)
Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!
Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!
Som vanligt här med.. inga känningar, bara krämpor! Vecka 40 idag så BF-6..
Känns så tråkigt med den här sommaren. Superfint väder och så kan man inte njuta alls. Grillmat får inte plats och jag känner ingen smak pga nästäppan, värmen ger massiv huvudvärk och överhettning, kan inte promenera ens en kort sträcka pga all värk, kan inte vistas offentligt pga att jag inte har gravidanpassade sommarkläder, bikini och sånt.. Får verkligen ta revansch nästa sommar!
Hur mår ni av sommarhettan? Kan ni njuta nåt?
Nej håller verkligen med. Har inte kunnat njuta alls i sommar. Känns som jag smälter bort och är jätte jobbigt när man är svullen och tung. Idag har jag BF-3 och jag har inga känningar alls. Jag har inte ens sammandragningar, vet inte hur de känns faktiskt. Har ju haft en del mensvärk den senaste månaden men det försvann för några dagar sedan. Läser om hur vattnet plötsligt gick för någon och önskar att det kunde hända mig så att jag i alla fall visste om det var på gång :) Det kan ju hända men känns inte som om det skulle hända. Hehe. Är väldigt rastlös, har svårt att se serier eller filmer för jag vill bara att det ska hända NU.
fastfrusen
Hur går det m huvudvärken?
Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!
Åh denna värme! Nu har ju jag ändå får ut min bebis men vet inte om det är amningen, hormoner, eller nåt men vad jag svettas!!' Jag var blöt av svett fem minuter efter duschen nu ikväll. Det rinner i pannan och ryggen är dyngsur! Så får man ju inte bada heller!!! Jag som vanligtvis älskar sol och värme. Det skulle behövas en dusch till. Lätt.
Hur går det för er andra som fått bebis? Har ni samma bekymmer?
Moorii
Grattis på bröllopsdagen!! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!
tovemaja
Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen blir fin hos er med!
Förstår er, och lider med er!! Tvåan föddes bf+5 och det var de jobbigaste dagarna jag upplevt. Grät, var ledsen och arg om vartannat och ville bara bli lämnad ifred. Låg till sängs och deppade mest...... Tänker på er och hoppas det blir bebis snarast!
Jag fick feber för några dgr sen utan några andra symtom. Ringa fl och rådfrågade. Hon tyckte inte jag behövde komma in direkt men att jag skulle ringa igen om febern inte försvann, vilket den gjorde. Hade även feber vissa kvällar i juni också så lämnade extra prover på mvc, men visade inget. Hon på fl trodde det var värmen och ja, den dagen var det sjukt varmt och jag både åt och drack dåligt. Så hon bad mig fylla på med mkt vätska. Hur som helst så gav det sig och det kändes skönt.
Stort grattis SommarDahlia!
fastfrusen
Undrar hur det går för dig.. Hoppas du mår bra.
Bf + 10.. De enda som inte kommer föda före mig är dom som inte blivit gravida ännu. Ungefär så känns det. Bitter deluxe. Vaknade inatt av ond sammandragning, men det gick snabbt över förstås. Hade varit så skönt om han kunde komma innan igångsättning.. snälla!
fastfrusen
Usch och fy! Nu får du verkligen ser till att vila och ladda batterierna! Har aldrig provat hinnsvepning och känner väl inte riktigt för att prova det heller när jag hör din historia. Vila nu!
00:24 inatt föddes lilla bebis, 3630 gram o 55cm lång efter ett dramatiskt avslut med sugklocka och en liten grad 3 bristning! Bebis mår bra, jag ska adoptera nästa barn ;) men man glömmer smärtan snabbt!
Fortsätter att läcka vatten, främst på natten och tidig morgon.. Är lika "lite" som igår så jag har inte ringt till förlossningen igen.. Vattnet återbildas hela tiden så det är ingen fara för bebisen att gå runt och sippra lite..
BF +8 idag..
Får man alltid ul när man gått över tiden, ngn som vet??
Grattis tjejer till era små underbara bebisar <3
Själv börjar min lilla tjej vilja komma ut nu, inatt vaknade jag åter av vatten som rann, den här gången var det mycket mer och även missfärgat. Vi fick en kontroll på förlossningen i morse och allt var bra med bebisen.
Vattnet fortsätter att komma så nu sitter jag här med sjukhusets blöja och nättrosor, hehe.. Hade skapligt med värkar men inte tillräckligt regelbundna så nu är vi hemma igen.
På måndag fick vi tid för igångsättning om hon inte kommit innan dess, jag tror hon kommer innan!
cameleon
Tänker dig/er! Vad dramatiskt det blev! Hoppas du repar dig snabbt! Vila nu och njut av bebis!