Inlägg från: cameleon |Visa alla inlägg
  • cameleon

BF Juli 2016 (ny!)

Axelberg79 skrev 2016-07-04 17:10:12 följande:
    Då är vi 3 st här som har samma datum :) roligt att se vem som hinner först. Min mage har sjunkit lite och jag har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu till och från.
    Jag har också bf samma dag som ni Glad. Har inte skrivit i tråden tidigare, bara följt den..
  • cameleon
    Trollsländan3 skrev 2016-07-11 11:42:53 följande:
    Ja precis, har man en tid så är de de somm gället. Känner mig så besviken

Vågar ju inte hoppas på något alls nu!

Ja vi har 5 mil till sjukhuset. Barnen är hos sin mormor o morfar o hundarna hos hundvakten, allt va ju klart där.

Vi valde att va kvar i Uppsala. Så precis käkat brunch på ikea.

Så får de där vid två tiden! Håll tummarna
    Men vad fan vad dåligt! Håller tummarna så hårt att du får stanna nu kl. 13.30. Jag har tänkt på dig mycket och önskar er all lycka till, smart har ni er prinsessa i famnen Hjärta
  • cameleon
    fastfrusen skrev 2016-07-14 11:01:28 följande:

"Roar" mig med att titta på "Call the midwife" på Netflix, så man ser massa bebisar födas och det gör ju inte att man längtar mindre :P Hur får ni tiden att gå?

Jag kollar också på den serien, är på säsong 2 just nu :) Det är riktigt bra!
  • cameleon

Imorgon är jag i vecka 38+6 och skall eventuellt få göra en hinnsvepning, hoppas! Bara en vanlig undersökning skall bli väldigt spännande, att få veta om det är några tecken på att det är på gång eller inte..

Har förvärkar varje dag nu men dom är ganska "snälla". 8 dagar kvar till BF!

• cameleon

Sådär, nu har jag varit hos bm och gjort en hinnsvepning! Var himla obehagligt faktiskt. Kom hem någon timme senare och upptäckte att jag redan hade börjat blöda, blodet var brunt så det var inte färskt. Det känns fortfarande som om bm är där inne och sliter och drar.

Nu är det bara att hålla tummarna att det ger resultat :)

Mer ingående hur det gick till finns på bloggen:
    engsir.blogspot.se/2016/07/det-blev-en-hinnsvepning.html

• cameleon
    Loppan30 skrev 2016-07-19 14:48:12 följande:

Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!

Grattis!! :)
  • cameleon
    fastfrusen skrev 2016-07-20 10:01:44 följande:

SommarDahlia - hoppas det går bra på ultraljudet!

Bf imorgon här och jag har precis lånat "Att föda utan rädsla" som e-bok för "underhållning" idag, någon som läst den?

Jag läste halva boken men orkade inte igenom hela, gillade inte den riktigt.
  • cameleon

Nu har det gått ett dygn sedan hinnsvepningen och inget har hänt. Vaknade med hemsk magknip i morse och förvärkar men inte värre förvärkar än jag brukar ha så svepningen lyckades nog inte :(

6 dagar kvar till BF och min barnmorska var säker på att vi åtminstone kommer träffas två gånger till.. Suck!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)