BF Juli 2016 (ny!)
Åh, kul att vara under 100-sträcket! :) jag har 104 dagar kvar, så om fem dagar är det 2-siffrigt ;)
Åh, kul att vara under 100-sträcket! :) jag har 104 dagar kvar, så om fem dagar är det 2-siffrigt ;)
Åh, får sån ångest :/ känns som alla har jättelivliga bebisar! Min sparkar lite sporadiskt, väldigt sällan sammanhängande och inte särskilt ofta. Blir så sjukt orolig att nåt ska vara fel :(
Eller så har suttit en lugn och snäll bäbis och vi får illbattingar :)
Igår märktes det väldigt väl för mig hur mycket våra små underverk i magarna påverkas av hur vi mammor mår. Igår så förlorade vi budgivningen på ett hus som vi verkligen ville ha. Jag vart lite deprimerad och smått upprörd. Jag försökte få nån ordning på hur vi ska lägga upp vår närmare framtid. Det har aldrig varit så livat i magen som då. Det var nästan konstant rörelse och väldigt kraftiga rörelser...Jag till och med fångade det på film.
På sätt och vis kändes det betryggande att känna av min lilla älskling men endå besvärande att det var så tydligt på grund av att jag inte mådde så bra.
Bara för att jag var så orolig över en lugn bebis häromdagen, så fick jag äta upp det inatt..
Först drömde jag att han sparkade väldigt länge, så gissar att han sparkade på riktigt också. Vaknade sen vid fem och sen sparkade han riktigt hårda sparkar i över en timme! Hela kroppen vibrerade :P så, han är nog lugn dagtid för att han får utlopp för all energi på natten.. Nåt att se fram emot när han kommer ut ^^
Jag ska till BM i morgon så jag har lite jag behöver prata med henne om. Ibland utan någon anledning så får jag sån stark och snabb puls. Det kan vara när som och inte vid ett speciellt humör.. Ganska läskigt faktiskt. Nån annan som upplevt det??
Så mysigt att vi alla kommit så långt in i graviditeten!
Ibland känner jag attt jag bara vill att dessa sista veckor ska gå fort fort fooort, men faktiskt så får man njuta nu också de sista månader med lilla bebisen i magen =)
Är i vecka 27 och har planerat in två små resor där runt vecka 30, en utomlands och en i sverige.. efter att ha läst lite på nätet så känner jag mig lite orolig över resorna. det går ju så fort nu, och snart är man i tredje trimestern, och det står att man inte kommer orka lika mycket längre..
Håller tummarna, för idag är en sån dag då jag faktiskt har massa energi! igår var däremot en riktigt depp dag , tårar och konstiga känslor överallt.. så idag njuter jag för fullt av att känna mig lite mer normal =)
Kram på er alla andra!:=)
Hoppas du mår bättre idag :)
Själv har det varit riktigt jobbigt på jobbet... och kom hem precis och känner att energin börjar tar slut...
Hoppas vi får härlig energi nu när solen börjar komma fram =)
Sommaralva GRATTIS till gravidpenningen, det måste vara skönt att slippa känna oro inför jobbet.. men vad tråkigt att behöva jobba 8-20... jag jobbar nu till ca15,00-16,00 och det känner jag räcker för att hela min energi ska ta slut..
Jag jobbar som lärare med barn grundskolan 1-3 , så det blir mycket spring fram och tillbaka och försöka hålla reda på alla små barn, så energin kan väldigt fort ta slut och fram mot 11 tiden på förmiddagen så får man ofta huvudvärk men jag försöker och tänka på lilla bebisen och att inte stressa upp mig alltför mycket när jag är på jobbet trots att denna vecka kände jag flertal gånger att jag snart ger upp
men jag jobbar bara halva juni sen är jag ledig och hoppas kunna njuta av de sista veckorna av graviditeten, har redan börjat räkna ner veckorna ungefär 6 veckor kvar bara så ska göra mitt allra bästa och tänka positivt och försöka klara av det :)
Vad jobbar du med?
Har blivit riktigt förvånad de senaste dagarna över hur kroppen reagerar annorlunda med arbete. Trodde verkligen inte man blev så här trött och att energin kunde ta slut så fort! men man får ju tänka på att det bor en liten bebis i magen nu också :)
Låter kul som kock! men jag tänker direkt på alla gordon ramsey program där alla kockar varit totalstressade! så jag förstår att du inte orkat längre;) men det är ett bra beslut av dej att tänka på bebis och ta det lugnt framöver =)
Vilken barnvagn har du köpt?? Vi har funderat och funderat och just nu är vi inte på bugabuu donkey mono men har ännu inte beställt den tänkte vänta ett liiite tag till men snart så! =)
Igår var sista ansökningsdagen till höstterminens kurser och program, har hittat en massa skoj kurser! jag är en sån person som älskar att läsa men jag får ta det med en nypa salt till hösten kanske man inte kommer orka läsa så mycket ;) får se om det blir nån tid över alls mellan alla nattmatningar och blöjbyten. Min erfarenhet av bebisar är ju ganska negativ då min brors barn hade kolik och där var det kaos med allt de första månaderna
ska bli spännande att se hur de första månaderna med bebis kommer vara=)