Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-06-30 14:24:56 följande:

Ja men jag känner ju också nåt idag! Vet inte om du läste mitt inlägg från tidigare idag. Men jag är helt färdig! Orkar knappt stå upp. Måste sätta mig hela tiden och dricka lite. Hela kroppen känns tung på nåt sätt, lite som du säger om mjölksyra.... Hade förvärkar nån timme i morse med, vid 4 tiden, men de gick över, men de gjorde riktigt ont!! Längst ner i magen, ner i ena ljumsken och lite i benet. Har haft magknip flera ggr idag med och var tvungen att gå på toa. Jag som i vanliga fall nu är hård i magen av järntabletterna.... Hmm...

Vad är det som händer?? Vilken vecka är du i?

Jag är i v 37 (36+1) nog för att jag längtar nå enormt efter min lilla bebbe och att den ligger i rätt läge men är ruckbart fortfarande. Men lite till får den gärna stanna inne. Dessutom är jag helt själv här hemma... Sambon som är lastbilschaufför är just nu i Norge och kommer hem i morgon kväll och min son har haft sin Pappa vecka. Så lite nervös är jag.
  • Axelberg79
    Trollsländan3 skrev 2016-07-01 09:24:31 följande:

Idag har jah ont i röven o de spänner ut ner i baksida lår.

Men inga sd överhuvudtaget, så värkar e de ju inte.

Nån som har haft liknande?

Så känns min foglossning. Det börjar mitt i skinkan och om jag har ansträngt mig typ dammsugit så kan det dra ner mot knät och ibland hela vägen ner i vaden mot hälen. Försök hitta en skön viloställning så kan det gå över en stund. För mig är det att ligga på sidan med en stor kudde mellan benen, gärna 2 , en mellan låren och en mellan vaderna.
  • Axelberg79
    Linafina22 skrev 2016-07-01 21:44:09 följande:

Nu har han kommit! 14:30 idag krystade jag ut min första son. Jag blev ju igångsatt för att han inte skulle bli för stor. Han var perfekt 4460g född 38+6.

on

Underbart fin :) grattis.
  • Axelberg79
    M A F H H skrev 2016-07-02 21:04:36 följande:

Igår klockan 17:21 föddes vår älskade flicka (BF 4 juli). 3430 g och 50 cm.

Allt gick snabbt tack och lov, men fy tusan så ont värkarna gjorde.

Grattis till er alla som fött och lycka till alla andra, snart är det er tur. <3

Åhhhh vad härligt med alla bäbisar.. stort grattis :) just nu känns 24 dagar jättelångt...
  • Axelberg79
    cutepoison skrev 2016-07-04 16:47:32 följande:

Hej, hoppar in här fast det snart är dags. Är i v 36+5 idag och har haft mensvärk hela kvällen igår, natten och dagen idag. Vet att det är väldigt vanligt men hoppas ändå att det ska vara på G nu. Jag längtar så mycket efter bebisen och jag står inte ut med tanken att behöva gå 3 veckor till eller till och med över tiden!! Fast blir det så blir det väl så :P Har också haft lite höjd temperatur idag, inte mycket men så det känns men det kanske inte är tecken. Vet ni? 

Då är vi 3 st här som har samma datum :) roligt att se vem som hinner först. Min mage har sjunkit lite och jag har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu till och från.
  • Axelberg79

Är det vanligt att man kollar flödet eller måste det vara nått speciellt? Detta är min 2a grav och jag har aldrig gjort nått sånt.

• Axelberg79

Här hemma är vagnen och spjälsängen bäddade väskan packad och babyskyddet är placerad i bagageutrymmet... Så nu är jag redo. Kände att jag ville fixa allt nu för jag får sd så fort jag vänder mig eller rör mig i sängen på natten och att det trycker ganska rejält nedåt mest hela tiden. Är i v 37 (36+6) nu.

• Axelberg79
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Så härligt! Hoppas det gick bra och att ni alla mår bra.
  • Axelberg79

Jag har bara sett bilder på lagom stora gravid magar och en massa smala ben. Hahahaha...Så nu bjuder jag på en bild med min gigantiska mage och mina stora lår. Men jag är absolut inte missnöjd med mitt utseende. Jag verkligen älskar mig själv så om jag ser ut nu <3. V38 (37+1).
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-07-08 09:49:33 följande:

Fastfrusen, vet hur du känner det. Min lille ligger också med huvudet neråt, men rörlig. Skulle inte säga nej till att få tillbaka min lungkapacitet! Enda gången jag kan andas ordentligt är när jag ligger ner.. 11 dagar kvar till BF! Seriös nedräkning nu :P

Konstigt hur det kan vara så olika. Jag får andnöd enbart när jag ligger ner, måste bulla upp med en massa kuddar å sånt för att ha det bekvämt.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)