Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Nu har jag gått upp ca 16 kg och är i v 38 (37+3) men min förra graviditeten så slutade jag kolla de 3 sista veckorna för då hade jag gått upp 30kg och ville inte veta slutvikten.
  • Axelberg79

Nu måste jag få skriva av mig lite.

Jag går in i v 39 i morgon, jag har haft en väldigt lätt och härlig graviditet. Illamående i början, (inte kräkts en enda gång) lite foglossning men det blev mycket bättre när jag fick gå hem på graviditetspenning. Jag har en underbar 13årig son som verkligen tar hand om mig nu när jag är stor och gravid. Det samma gäller min underbara sambo.

Men de senaste dagarna har jag känt mig deprimerad när jag vaknar. Känner mig ledsen och vill helst inte göra nått bara ligga i soffan eller sängen.

Vet inte om det har med saken att göra men jag har haft så mycket sexdrömmar och vill gärna vara med min sambo men jag lyckas inte locka honom till det. Känner mig frustrerad för jag vet ju att det kommer att dröja några månader efter fl innan jag kommer ha lust igen...

Ska jag bara acceptera läget eller vad ska jag göra? Jag vill ju inte tvinga honom heller.

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-07-11 10:51:33 följande:

Vad tråkigt Axelberg79 :/ har det varit så hela graviditeten? Var det längesen sist? Har ni pratat om det eller är det mer att han inte verkar intresserad?

Det är väl minst 3v sen sist. Han har pratat om att det är för att han oxå har gått upp i vikt så han inte känner sig bekväm, men han vet att jag älskar honom hur han än är. Igår försökte jag hela dagen att "ladda" honom men hans svar var bara "kan vi ta det ikväll ist" men då åkte han iväg och fiskade och kom inte hem förrän 23.45... å då var han för trött..... I början av graviditeten var det nog mer att han inte ville störa mig för att jag mådde så väldigt illa.
  • Axelberg79

Skönt att veta att jag inte är ensam om att känna så. Han har ju sagt till mig oxå att det inte är pgr av mig då jag kanske har hävt ur mig att han har väl ingen att bli upphettad av heller. Men det känns ju lite så. Fast det är ju tur att vi är väldigt keliga av oss så jag får ju lite närhet och så fast inte genom sex.

• Axelberg79

Nu börjar jag fundera om det är någon som försöker bryta sig ut :) Hela dagen i dag så har det varit "hela havet stormar" och hon har varit ganska lugn i 3-4 dagar. Man kan ju iaf hoppas!

• Axelberg79

Var till BM idag, sista planerade mötet. 1kg upp för mig och huvudet var äntligen fixerad. Hon trodde att bäbisen skulle väga närmare 4 när den kommer, jag nämnde att min son vägde 3700 när han föddes och hon trodde denna var lite större. 4 dagar kvar till BF.

• Axelberg79

Bf idag jag med och det enda jag märker är att jag har behövt gå och kissat mycket oftare det senaste dygnet..

• Axelberg79

Jag tycker att det är ganska lustigt endå att vi alla går och längtar efter att smärtan ska komma.....hahaha Tur att det är en positiv smärta :) bf+2....

• Axelberg79

Jag märker att mitt tålamod håller på att svikta.. I morse fick jag ett smärre utbrott på min sambo... Han satt och pratade med en av sina kompisar på telefonen om att det inte satt igång än. Då klämmer han ur sig " ja jag får väl ställa upp och ge henne en färdknäpp" Då tände jag till och fräste tillbaka " Ja vilken jävla uppoffring du gör som måste sätta på din sambo!!!" Sen var jag tyst i 1 tim.....

• Axelberg79

Det värsta tyckte jag är att det inte blev nån färdknäpp efter som jag blev arg och sur..... men men vi får väl se om jag kan få lust i kväll....

• Axelberg79

Idag så har lilltrollet inte rört sig lika mycket som vanligt så jag ringde fl och dom tyckte vi skulle komma in och kolla...så nu är vi på väg.. men till saken hör att vi har 9 mil till sjukhuset så det tar en timme dit.

• Axelberg79

Allt såg jättebra ut. Vi fick göra en ctg under ca 30min. Vi gjorde även ett ul för att kolla fostervattnet och en viktkontroll. Allt såg jättebra ut och nu är det 95% säkerhet att det är en tös!!! Just nu väger hon 3100g .. Jag känner mig så glad och lättad just nu..

• Axelberg79

Inatt trodde jag att det var på G. Vaknade av att hela magen var stenhård och det gjorde ont precis överallt. Men det gav sig efter nån minut och kom inte tillbaka nå mer... Men jag har mer som liknar mens ont i nedre delen av magen, så jag hoppas det blir nått i helgen iaf...Men jag håller alla tummar och tår för oss alla nu. Vi är ju så många som går över tiden.

• Axelberg79
    cutepoison skrev 2016-07-30 13:34:49 följande:

Det är din fulla rätt att gnälla :D jag håller med om värmen. Det har varit fruktansvärt denna sommar och vi bor i en lägenhet med tegel så det samlar värme. Det är varmare inne än ute! Fläkten går på högvarv här inne. Otur att du gjorde illa dig!

Jag har varit väldigt taggad men blivit lite rädd de senaste veckorna. Bland annat för att bebisen är stor (enligt Bm). Vill ju heller då inte gå för mycket över tiden men det struntar de i. Hur känner du själv?

Enligt min BM skulle jag oxå få en stor bäbis, minst 4000g. I Torsdags fick jag göra ett ul gör att kolla hur hon mår ( hon hade inte rört sig så mycket) och då konstatera dom att hon nu väger 3100g så jag tror inte att man kan gå efter vad bm säger egentligen....
  • Axelberg79

Moorii: Håller att tummar och tår att det går bra för er idag.

Jag börjar känna mig väldigt stressad att hon inte kommer ut snart. Att det är många som ringer eller skickar meddelanden förstår jag men jag börjar bli stressad över min sambo. Jag menar absolut inte att jobb kommer före bäbisen, men nu har han varit hemma obetalt i en v och jag vet att dom inte har så mycket att göra just nu men om 2v är det fullt upp för dom och han kommer att behövas där då.Flera ggr/dag tittar han på mig och frågar "plupp??" Och varje morgon frågar han om jag haft några känningar inatt, sen kommer det en stor suck när jag svarar nej.....

Jag tycker oxå att det är jätte jobbigt att gå över men jag vet att det inte går att stressa på bäbisen heller... Till och med så att min 13årig son låg och pratade med magen igår kväll och förklarade att hon måste komma ut nu för han börjar få så långtråkigt och vill gosa med henne istället. Men det var ju mest gulligt...

Ja ja det var mitt gnällinlägg :) Men tack för att ni "lyssnar".

• Axelberg79

Vaknade 04:50 i morse och hade ont över hela magen, trodde att nu äntligen börjar det. Nästa kom först vid 7. Efter det har det blivit ca5 st till... Hoppas det ökar konstant idag...

• Axelberg79

Jag har den oerhörda turen att ha en svägerska som är fotograf.. Så här underbart söt är mitt lilla mirakel!

Håller mina tummar att ni oxå får hålla era godisar snart.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)