Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Idag är jag i vecka 32+4 och tidigare visste jag inte hur sd känns ens. Sen igår har jag börjat få det hela tiden gör inget speciellt heller, utan sitter bara i soffan eller så, så inget som triggar igång det direkt. Är det konstigt? Känns lite ibland med, även om det inte är mycket.

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-05-29 20:26:54 följande:

Det är livmoderns sätt att börja träna inför förlossningen, det är absolut inget farligt så länge dom inte börjar göra riktigt ont och komma i jämna intervaller.

Tack för svar, skönt att höra! Nog vill jag att han kommer lite tidigare, men inte så här tidigt helst..! Så får hoppas det bara övas därinne :)
  • Moorii

Hur mår alla i värmen? Här blir man smått tokig! Tur det finns fläktar :)

Börjar hända lite så smått nu. I lördags började jag få sammandragningar för första gången, och sen två dagar har jag börjat få mensvärk, dock väldigt svagt än så länge. Fick en ond sammandragning igår också, men har förstått att det är lugnt så länge det inte blir regelbundet? Vecka 34 nu iallafall.

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 06:07:15 följande:

Ja älskar värmen, detta är min årstid o ja njuter dessa heta dagar

Har också haft problem med mensvärk tidigare i veckan o Sd har jag mer eller mindre flera ggr om dagen. Vet inte om de beror på att detta är 4:e graviditeten. Idag vankas flöde o tul på akis o hoppas hon inte dragit ner allt för mycket på minus o att flödet ser bra ut. Imorgon går man in i v 33

Så bra att du fortfarande tycker det är härligt :) min man kan vanligtvis inte sova med nåt ljud som stör, men han har fått kapitulera då det är bastu i sovrummet och jag ville ha en sån stor golvfläkt :P

Håller tummarna för att allt ser bra ut idag!
  • Moorii
    tovemaja skrev 2016-06-03 06:08:49 följande:

Kul att det händer lite! När har du bf? En stund kvar om du "bara" är i v.34? Här är jag i början av v.33 men känner mig tung, tung, tung och har det lite jobbigt fysiskt. Dock känns värmen hanterbar än då länge... Bor precis vid vattnet så det hjälper ju lite också.

Tre arbetsdagar kvar nu! Idag och onsdag-torsdag! Härligt att gå hem sedan... Gymnasielärare i maj-juni är en pest att vara!

Ja, precis, då vet man att det börjar närma sig till slut :) men jo, det är lite mindre än 7 veckor kvar, så det är ett tag ändå. Han får då stanna inne åtminstone till 37+0 :) har bf 19/7. Åh, så skönt! Önskar jag bodde nära vatten, då hade jag badat varje dag! Jo, inte är man direkt lätt och smidig längre, suck..

Jaså, varför är det en pest just då?
  • Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 09:29:37 följande:

Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.

Ok, men skönt att flödet såg bra ut. Bra att de håller koll!
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-06-06 07:16:23 följande:

Nu är vi på FÖRLOSSNINGEN!!!

04.10 i morse gick vattnet.

Rullade fort som fan av sängen och sa till sambon att det där är fan inte kiss, vattnet har gått!

Får till svar från en fortfarande sovandes sambo som flinar mot mig i sömne "va menar du, du får förklara dig" sen somnar han om haha.

Vi fick komma in till förlossningen eftersom hn ligger i säte och jag vägrar föda så.

Typiska är att vi är inbokade för vändningsförsök på onsdag :(

Som det ser ut nu så kommer de inte vända henne eftersom vattnet gått, risken finns då att navelsträngen kommer i vägen och att det då uppstår akut situation. Så det kommer bli snitt istället.

Snitt gör inte så mycket, mest orolig över att det är så varmt ute :/

Så med 31 dagar kvar så verkar det som vi får träffa vår bebis idag!

Gissar att din sambo var snabb ur sängen när han förstod vad du menade? ^^ Hoppas allt går bra för er idag!
  • Moorii

Alltså, mina sammandragningar kommer sjukt ofta nu. I vissa perioder avlöser dom nästan varandra. Till slut ringde jag 1177, bara för att höra om det var normalt och den sköterskan kopplade mig vidare till en barnmorska på förlossningen. Hon sa dock att det var normalt, även om de var många och kom ofta, men att jag skulle ringa om de började göra ont.

Får hoppas att det är allt det är, vanliga sammandragningar, bara väldigt många av dom. Någon annan som får sd så ofta?

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-06 22:57:52 följande:

Jag har precis likadant! Särskilt på kvällarna och om det vart mycket under dagen. De kan verkligen avlösa varandra. Men de gör ju inte ont direkt utan är bara väldigt obehagliga. De kan göra lite ont neråt ljumskarna oså men inte "värk" värk om du fattar vilken vecka är du i? Jag gick in i 33 idag...

Nä, precis! Det kan spänna lite och kännas lite, men vet vad du menar, det värker inte direkt. Jag är i vecka 34, går in i vecka 35 på onsdag. Håller med om att det är obehagligt! Känns som det kanske inte är så ovanligt ändå, då vi båda känner av sd på samma sätt.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 07:12:55 följande:

Jag har oxå väldigt mycket sd. Dom mest obehagliga tycker jag är dom som kommer på nätterna. Så fort jag är upp och kissar eller gör något annat så kommer dom direkt när jag lägger mig ner igen.

Kan tänka mig att det är obehagligt! På nätterna känner jag inte av dom alls, bara dagtid och då jag sitter i soffan.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)