Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Möte hos bm idag och min man kunde följa med för första gången sen kub i januari, väldigt roligt :)

Togs en massa blodprover och hb var väldigt lågt denna gång, 97! Dock har jag inte märkt någon förändring vad gäller trötthet, huvudvärk osv, så hon trodde det skulle gå upp igen. Äter en niferex om dagen, men hört om andra som äter flera om dagen, men det tyckte hon inte att jag behövde. Ni som äter järntabletter, hur ofta tar ni dom och hur mycket?

Magen hade växt tre cm och var nu 34 cm, går in i vecka 35 imorgon. Sen kände hon hur bebis låg och som jag gissat så låg han med huvudet neråt, fick till och med känna själv. Fy vad stort det var, haha. Kanske önsketänkande att det skulle vara mindre ^^

Han var fortfarande rörlig iallafall, så dröjer väl någon/några veckor till innan han är fixerad. Hjärtat slog fint iallafall :)

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-07 18:11:41 följande:

När jag började äta järntabletter var mitt Hb nere i 85 tror jag men började med varannan dag i några dagar och äter nu en om dagen och det har bm varit nöjd med. Har ingen aning om vad det ligger på nu. Men jag kände heller inga symptom direkt. Bara trötthet men det har jag ju fortfarande och har nog mera med övriga livet att göra tror jag.

Jaha, där ser man! Ja, då är det väl bara att fortsätta äta en om dagen och hoppas att det inte sjunker ännu mer. Ja, det med tröttheten är ju svårt att säga om det skulle ha med järnbrist att göra, som du säger. Så länge man inte mår märkbart sämre så kanske man inte behöver oroa sig!
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-06-07 18:55:33 följande:

Mitt var nere på 97 tror jag det var och jag fick äta 2 om dagen tills jag var uppe på 120 för ca 2 veckor, sen 1 om dagen.

Jag hade heller inga känningar att jag skulle vara låg.

Hmm, ok. Får se om det räcker med en för min del. Hoppas på det!
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 19:21:26 följande:

Jag äter en varannan el var 3dje dag. Men jag ska till BM på torsdag får se vad hon säger då. Och i morgon så ska vi få titta på vårat gotrollet igen. En koll att moderkakan växte uppåt, den var lite långt ner förra gången. Så då får vi äntligen veta vad det är för filur i min mage :)

Ok, hoppas det ser bra ut! Åh, vad mysigt :) jaså, har ni inte fått reda på kön ännu?
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 21:37:37 följande:

Nej dom sa att det inte gick att se till 100% . Men jag tror att det var den barnmorskan som inte orkade bry sig, hon var så kallt och personlig så vi var riktigt besviken när vi gick därifrån. När jag berättade det för min BM så sa hon att hon skulle fixa så det blev nån annan som gjorde det denna gång. Så vi längtar jättemycket tills i morgon.

Tråkigt när det blir så :/ vad spännande att ni ska få veta på riktigt imorgon! Håller tummarna för att ni får en trevligare barnmorska!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-07 22:22:35 följande:

Fast jag tror alla säger att det inte är 100%. Vi fick höra att det är en pojke, och hon pekade ut en viss kroppsdel fast ändå så sa hon att det KAN va fel, och att navelsträngen skulle kunna ligga så olämpligt så det såg ut som en snopp.

Jag har totalt varit på tre ultraljud mellan vecka 19 och vecka 23, två olika bm och en hjärtläkare och alla tre konstaterade att där var något som flög omkring vi såg det själva dessutom, så skulle bli vääldigt förvånad om det skulle visa sig vara fel :P Men det händer helt klart att bm ser fel, det har man ju hört.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-07 23:22:52 följande:

Jo precis, vi såg ju också vad som såg ut som en snopp, ändå sa hon att det inte var 100% det var det jag menade, då någon(kommer ej ihåg vem) skrev att bm inte kunde säga säkert. Jag har hört att de alltid säger så. Jag själv är ju också övertygad om att det är en lillebror vi har.

Jo, så är det antagligen, förstår ifall de inte kan säga vad det är till 100 %, då det händer att det blir fel.

Mysigt med lite egentid på morgonkvisten, även om det var pga dålig sömn :) jag har inte heller sovit nåt vidare inatt. Precis som för dig så satte bebis igång här med, läge att öva karatesparkar tyckte han ;) men men, bara att vänja sig vid sömnbrist antar jag..
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-08 10:47:14 följande:

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

Men på riktigt! Vilka okänsliga idioter du verkar få träffa hela tiden. Fy, förstår att du blev ledsen nu när du längtat så. Något plagg tycker jag du kan våga dig på iallafall. Sen kanske du kan köpa mer kläder senare?
  • Moorii

Jaha, så ligger man vaken igen. Börjar bli rutin nu, vilket jag inte uppskattar.. Hade varit så skönt att få sova ordentligt en natt! Lillen har dessutom hicka, så det är svårt att slappna av och försöka somna om. Nån mer än jag som har sömnproblem? Något knep för att somna om?

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-09 06:30:43 följande:

Samma problem här hemma. "Bara" vaknat 3 ggr inatt. Går uppp o kissar.

Sen brukar jag kolla på netflix eller viaplay tills jag somnar om

Aha, kanske det jag får göra nästa gång :) lyckades somna om efter tre timmar den här gången.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)