Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Juli 2016 (ny!)

Empa86 skrev 2016-07-03 12:09:57 följande:
    Med andra barnet blev jag tokdålig i magen dagen innan han föddes. Värkarna startade sedan vid 10 på morgonen den dag han kom. Så det kan ju vara nåt på gång:) Idag är det 37+0 och bebis får gärna komma nu, dock långt som bara den i magen:/
    Åh, ok. Fastän jag gärna skulle vilja få ut lillebror redan nu så har vi det praktiskt svårt just nu. Med barnvakt o sånt. Har ju planerad igångsättning om två veckor så vi har ordnat med allt tills dess, så han får gärna stanna där inne ett tag. Men blir det så blir det...
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-03 20:18:26 följande:

Hur känns de här värkarna/förvärkarna för er? Är det som mensvärk typ? Jag har ju aldrig känt nån värk än trots att detta är barn nr 2. :) Nyfiken på hur ont det gör..

Jag tror jag haft förvärkar två gånger nu denna graviditet. Är själv osäker då jag aldrig hade förvärkar med de andra tre. Mysko. Nu har jag haft som kraftig mensvärk långt ner i magen och det har gått neråt ljumsken o lite i benet. Varit var tionde minut i nån timme, i två omgångar. Sista gången gjorde det riktigt ont! Ville bara att det skulle ta slut. Och då är de ju inget mot de riktiga värkarna...hua... Får lite ångest bara jag tänker på värkarbetet...
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-04 16:33:09 följande:

Måste få ventilera mig lite, hoppas ni orkar med ett gnälligt inlägg.

Är i dag i v 36+2 o jag orkar verkligen inte mer. Är lovad igångsättning, men de vill helst vänta till 37 fulla veckor o ska till fl den 11/7 alltså om en vecka, för bedömning o igångsättning om de finns plats.. men inget lovat alltså :-/

Imorgon ska jag träffa min läkare, hon ska göra en undersökning o sen ska jag ligga med ctg ett tag.

Som de känns nu kommer jag förmodligen bryta ihop när ja väl är där, mina dagar består av att tänka på att hon rör sig som hon ska o all min vakna tid går åt att oroa mig att hon ska dö.

Känns som mina chanser är små att bli igångsatt tidigare o de är så jobbigt! Önskar att fl kunde hoppa igång av sig själv, men de är ju alldeles för tidigt att den skulle göra de. Frustrerad, trött och less

Här får man gnälla! Särskilt du!!! Inte klokt att du ska behöva gå med den oron! Vill önska stort lycka till i morgon och att läkaren lyssnar på dig för en gångs skull!
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 12:34:36 följande:

De är en bestämd läkare jag har men nu har jag en tid till förlossningen på måndag kl 9 för igångsättning.

Känns väl bra men kommer hålla tyst om de till de som frågar mig. Bara mamma o min bästa kompis som vet. Ska bara försöka fylla den här sista veckan med saker att göra o hoppas hon rör sig regelbundet fram tills de är dax.

Hon gjorde även en bedömning, tappen är bakåt men öppen 1 cm o hon kunde känna bebisens huvud.

Har lite molvärk nu men inga sd.

Grattis till igångsättningen nu då! Men förstår om det kommer bli en lång vecka! Vi har ju tid den 18, om två veckor och jag tycker att tiden kryper fram, och då har jag ju inte den oron som du har.
    Hur rör hon sig förövrigt den lilla därinne? Skulle det vara lätt att känna skillnad? Min rör sig ungefär hela tiden, så skulle det bli stilla skulle jag veklingen känna det. Men tänkte att en lugn bebis är svårare att hålla koll på.
    Håller tummarna för att allt går bra nu!
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 13:23:58 följande:
    Tack.

Hon kan ha långa stunder utan att hon rör på sig 4-6 timmar. Ibland nån enstaka puff o iblan rör hon sig mer. De är de som är så sjukt jobbigt under dessa stunder som hon inte rör på sej, för man kan inte väcka henne(antar att hon sover) utan hon vaknar när hon vaknar. Så kallt vatten, hoppa upp o ner,putta eller äta nått sött funkar inte.

Skulle få komma tillbaka på fredag för en ny ctg kurva, så de känns bra att de är en koll till innan måndag.

Va skönt att du också har en tid!
    Åh va jobbigt att hon är så stilla ibland! Min lille är ju livlig men skulle det vara stilla ett tag så är det bara att peta o trycka lite så blir det protester.
    Va skönt att få komma tillbaka på fredag med! Har hon fixerat sig än?
  • Sommarmalva

Idag har vi varit på sista mvc besöket. Nu känns det verkligen att det närmar sig! SF mått på 37 nu. Tror magen spricker när som helst! Lillebror har legat med huvet neråt nu de senaste gångerna men ligger precis över... Nästan ruckbart sa bm... Hoppas han ligger kvar så nu. Alla värden bra och mina förvärkar var ingen fara med om de inte höll i sig längre. De längsta har vart var tionde minut i en timma. Skulle de hålla i sig längre skulle jag ringa in sa hon.
    Började lite smått packa BB väskan förut med. Nu laddar vi!!

• Sommarmalva
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Stort grattis!!
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-05 23:13:31 följande:

Vad mycket spännande det händer i tråden! Slemproppar, hinnsvepningar, igångsättningar, förvärkar och allt. :)

Här händer absolut ingenting. Just nu känner jag att barnet gärna får komma antingen inom 2v (känns väldigt osannolikt) eller också i augusti. Tiden däremellan har vi nämligen ingen bra barnvakt till sonen. Han är ju bara 12 månader gammal så rättså krävande att ta hand om, och har aldrig varit ifrån oss båda mer än 5h i streck förut, aldrig en natt heller. Så det känns som det måste vara nån han känner väl, för man vet ju aldrig hur lång förlossningen blir, den kanske tar ett dygn! Och alla tänkbara barnvakter är bortresta under 2v precis runt BF. Osmidigt värre. Hur gör man om förlossningen startar då egentligen? Åker jag in själv och lämnar sonen hemma med pappan? Hur tar jag mig isf in (köra bil med värkar kanske inte är optimalt)? Nån som varit med om denna situation?

Här är det bara jag som har körkort så vi får alltid lösa resorna på annat sätt. De gånger jag behövt åka till sjukhus av andra anledningar och pratat med 1177 så föreslår de sjukresor ifall jag är så pass dålig o inte kan köra själv, eller ringa ambulans ifall det är riktigt illa. Numret till sjukresor fick jag via 1177.
    När jag var gravid sist hade jag två st att ringa om skjuts in till fl. men lillan hade så bråttom så skjutsen hann inte ens komma. Blev ambulans in den gången med en liten bebis... Denna gång har vi fått igångsättning så att vi säkert ska vara inne redan. Om nu inget händer innan vill säga...
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 13:21:51 följande:

Packar väskan inför måndag, har jag missat ngt?

*Kläder till bebis

*Blöjor o våtservetter

*Nappar

*Nappflaskor o ersättning

*Bindor o amningskupor(antar att man läcker en del i början innan medicinen sätter stopp)

*Filt

*Handduk

*Schampo balsam tvål lotion hårborste smink

*Kläder till mig

Får man inte ersättning inne på BB? Har aldrig behövt det men känns som att det är nåt de borde stå för? Samma med blöjor, fast vill man ha speciellt märke eller så så kan man ju ta med själv. Tror inte jag tagit med blöjor nån gång.
    Glöm inte ta med babyskyddet ifall ni ska åka bil hem, vore ju synd att glömma
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 14:46:01 följande:
    Jo det är jag övertygad om men är ju inte säker på om de kör med samma märke och flaskor som jag har.

Så tar med mig o kör på mitt så de blir rätt från början

Ska ta ner babyskyddet idag
    Gick det bra i idag på kontrollen förresten? För visst skulle du dit idag? Vad härligt att packa väskan nu. Jag har börjat lite smått jag med. Ska ju sättas igång nästa måndag.
    Har din lilla fixerat sig?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)