Inlägg från: Namnlös2015 |Visa alla inlägg
  • Namnlös2015

BF Juli 2016 (ny!)

Så roligt!! :)

Vet ni om det är en flicka eller pojke?

Cinta16 skrev 2016-02-11 18:51:43 följande:

Jag var på RUL igår och fick veta att allting va bra med bäbis. Den va väldigt aktiv och tryckte ner sitt ansikte så det var svårt att se. De bad mig skaka magen, hoppa upp och ner och rulla höger och vänster på sängen för att försöka få den att vända sig. Haha! Det lyckades lite men sen sög den på båda tummarna så fick ändå ingen bra bild. Men det gör inget! Så härligt att få veta att den är okej! Det var så konstigt att se den va så aktiv och inte känna något men jag fick också veta att jag har moderkakan i framvägg och den sträcker sig över hela magen och lite nedanför. De sa att den del som är nedåt kommer krypa upp när magen växer upp men fick ett till UL i vecka 32 för att säkerställa att den verkligen gör det. Men oj vad härligt det var att få se den! Jag hoppas alla här också får ett härligt UL som visar att allt är bra med era små liv!

• Namnlös2015
    Cinta16 skrev 2016-02-12 09:59:36 följande:

Tack så mycket!!

Okej vad skönt att höra att till och med för dig där den låg under klättrade den upp innan förlossningen! Man blir lite nervös men det lät som att det var pyyyyttelite den va under så då känns det ok och lite kul att få ett extra ultraljud så man får sen den lilla en gång till! 

Jag känner ingenting än. det är mitt första och jag är i v 19 så jag gick och väntade men nu vet jag att det kan dröja längre iom moderkakan så det känns bättre. Ibland känner jag som ett sug lixom i magen, svårt att förklara men det kommer väl snart. Tack! ja det var jätteroligt! Var du också beräknad den 7/7?? eller var det en annan "namnlös"? hehe. Jag fick iaf nytt datum till 9/7 men det var ju inte så stor skillnad.

Vi vet inte om det är pojke eller flicka. Jag är i vanliga fall fruktansvärt nyfiken på ALLT och jag försökte typ se något "av misstag" men vi vill inte veta. Det är som med julklappar när jag var liten.. jag ville alltid kika lite i dem men när jag inte gjorde det och fick dem på julafton var det ju så mycket bättre! 

Vet/ska ni ta reda på könet?

Vi har inte bestämt oss än! Har ju till måndag på oss ;)

Jo jag är beräknad till 7/7, men kanske får annat datum på måndag!

Jo lite så, det hade varit roligt att bara veta att det är en bebis och resten får va överraskning :)
  • Namnlös2015

Rul idag :)

Allt såg jättebra ut!

Fortfarande beräknad till 7/7, först ville hon flytta till 30/6 men eftersom det är IVF bebis så tyckte hon vi kunde stanna kvar på 7/7.

Det syntes väldigt väl vilket kön :)

Men så skönt att få se bebis eftersom jag inte känt något och inte gör det än så länge!

• Namnlös2015
    Cinta16 skrev 2016-02-16 08:31:23 följande:

Grattis! Vad skönt att det såg bra ut för dig också!! Får jag fråga varför ni stannade på 7/7 för att det va IVF? Är det för att man vet exakt när befruktningen skedde?

Jag känner exakt likadant, jag känner fortfarande inget så då kan jag kolla på bilderna från ultraljudet och veta att det faktiskt är någon där inne hehe.

Ville du veta kön? eller du kunde se i alla fall?

ha en fin dag!

Hon menade på att eftersom det var IVF så vet vi exakt och hennes datum är ändå +/- 7-10 dagar.

Vi ville veta könet, bebisen låg inte så det gick att se utan hon fick leta lite :)
  • Namnlös2015

Så roligt!!

Jag får nog vänta ett tag till, har i framvägg :)

idaadi skrev 2016-02-20 23:39:10 följande:

Idag fick jag på film när bebisen sparkar så det syns utanpå magen. Otroligt häftigt! Vecka 20+6 och moderkakan i bakvägg.

• Namnlös2015

Hej på er :)

Jag funderade på en sak när jag vaknade!

Hur sover ni?

Jag går snart in i vecka 22, ligger gärna på mage sådär halvt om halvt. Kan i bland lägga mig helt på sidan, måste vara vänster sida, annars flåsar sambon mig i ansiktet :)

Mår ni bra?

Känner ni av era bebisar?

• Namnlös2015
    Moorii skrev 2016-02-25 09:33:01 följande:

Hej på dig :)

Jag sover sådär faktiskt. Kan bara sova på rygg, vilket jag vet att man inte ska, men då jag fått karpaltunnelsyndrom på vänster hand nu så gör det ont i den när jag ligger på sidan, oavsett vilken sida. Vet inte hur jag ska lösa det innan jag blir för tung. Sen vaknar jag alltid iallafall en gång per natt, oftast av nästäppa, men ibland för att jag är kissnödig, vilket slutar med att jag inte kan somna om.. Inte jätteroligt.

Min favorit är också att ligga på magen i vanliga fall, det går inte riktigt längre :P

Utöver det är det yrsel (mitt blodtryck har sjunkit) och stödstrumpor är ett måste när jag jobbar, men annars mår jag oförskämt bra :) känner bebis nån gång om dagen, i form av killande i magen. Pga moderkaka i framvägg så lär sparkarna dröja. Känner du av din? :)

Hur mår du själv?

Jag mår faktiskt väldigt bra, tror jag känner bebisen fladdra, eller vad jag ska säga. Sparkar känner jag inget, har också moderkakan i framvägg.

Jag har *ta i trä* bara varit uppe och kissat under natten en gång.

Däremot så har jag börjat känna av svullna fötter på kvällarna, men sover med benen högt och det underlättar faktiskt... Men kanske borde införskaffa stödstrumpor? Hur vet jag vad jag ska ha för nånna? :)

Sover man med dom på också?!
  • Namnlös2015

Men oj då!

Va rädd om dig och bebisen!

Är det ett ärftligt hjärtfel din mans son har?

Hoppas allt är bra med er bebis :)

Här rullar det på som vanligt, känner inte så mycket, men det kommer väl någon gång!

Står mitt i en flytt, så jag är inte inne och tittar lika mycket för tillfället :)

Jag tänkte få tummarna loss att beställa barnvagn denna veckan, men hästarna ska flytta hit till helgen så jag tror det är för mycket annat som måste fixas, så jag får nog lugna mig till nästa vecka!

Vad blev det för vagn och spjälsäng?

Jag är sugen på en Emmaljunga Mondial i läder, vi bor på landet och jag har inbillat mig att den blir lättare att hålla ren än textil efter leriga promenader?

Moorii skrev 2016-02-29 11:48:59 följande:

Tyst det är i gruppen! Hur går det för alla?

Vi beställde barnvagn och spjälsäng i helgen vilket kändes skönt! Det förstördes lite av att jag fick en liten liten blödning i fredags kväll (mitt i jobb, de fick skicka hem mig), men inget mer har hänt och vi har både hört hjärtat slå på lillen och en hel del puffar under helgen, så det var antagligen inget farligt, även om det kändes som jordens undergång just då. Barnmorskan sa också när jag ringde nyss att det inte är något jag behöver kolla upp, bara om det händer igen.

Sen ringde sjukhuset nyss med, vi skulle för längesen fått remiss för att kolla extra på hjärtat då min mans son har hjärtfel, men det missades och skickades in först för en vecka sen. Idag fick jag tid på onsdag, för två ultraljud gånger 45 minuter! Det är mycket ultraljud det. Men bra att de är noggranna såklart. Men shit vad nervös jag blev nu :S

• Namnlös2015

Hur mycket har ni gått upp i vikt så här långt?

Jag har gått upp 9 kg, hoppas på att det inte ska bli allt för många kg :/

• Namnlös2015

Vi flyttar från en liten villa, till en stor gård :)

Eller ja, vi har bott på gården i snart 4 veckor, men alla möbler och saker kom inte hit förrän nu pga renovering!

Moorii skrev 2016-02-29 17:52:40 följande:

Gör mitt bästa! Hoppas jag slipper blödningar framöver, det var INTE roligt :/

Nej, det är inte ärftligt, men det var en jobbig tid för min man och inget han vill gå igenom igen, så även om risken är väldigt liten (det såg dessutom fint ut på rul) så var det viktigt för honom att få en extra koll, vilket jag förstår. Tack! Hoppas jag med. Vi får se på onsdag helt enkelt.

Ok, nä jag känner inte mycket heller, lite puffar ibland som sagt, men kan ändå inte vara hundra på att det är bebisen, bara svårt att tro på antar jag.

Jaså, vad spännande! Var flyttar ni från och vad flyttar ni till? Från hus till hus, lägenhet till hus? Ja, jag ville också få det gjort nu, för jag vill hinna öva några veckor med vagnen innan bebis kommer :) ändå kommer den 1:a maj, men det är helt ok. Det blev en emmaljunga super viking lounge grey och spjälsängen heter Alexander, finns på babyproffsen.

Svårt att säga om så är fallet, men det är mycket möjligt! Läder ska väl vara rätt tacksamt att torka av. De i butiken har säkert koll på det :)

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)