BF Juli 2016 (ny!)
Alldeles nu fick sambon känna lillsmurfen röra sig i min mage för första ggn !!!
Alldeles nu fick sambon känna lillsmurfen röra sig i min mage för första ggn !!!
Det är väl det gruppen är till för :) att få ventilera. Hoppas att din lille vill stanna inne i värmen lite längre.

Varför hamnar den snett? ??
En väldigt konstig fråga kanske... Jag har börjat få ont vid revbenen alldeles under höger tutten, det blir om jag varit uppe och i farten mycket och inte hunnit ligga plant och vila på ett tag.. Jag har stora tittar och det känns att de blivit ännu större... Kan det vara att det blir för tungt?? Det blir nämligen lite bättre om jag lyfter tutten ett tag...nån mer som har liknande???
Fick rekommenderat tabletter mot åksjuka postafen tror jag de hette men blev varnad att de gjorde dig extremt trött så ville inte ta de, var redan tillräckligt trött av graviditet ?? inte börjat äta på nätterna ännu men äter sent mellanmål vid 21-22 varje kväll ???? funkade armbandet mot illamående ?
Jösses vad det är livat i magen nu :) Det är så illa underbart att känna den lilla vilde. Hoppas alla har haft en härlig helg.
Jag såg i en annan tråd att de hade gjort en lista på de som är med i gruppen. Det var ålder, hur många barn, bf och kön på det väntade barnet... :) Jag tyckte det var en mysig idé. Nån som vill hänga på??
Alltså fy. Ikväll jobbade jag efter fyra dagar hemma (en sjukdag, resten ledigt), och någon timme in i passet så började det sträcka och göra lite ont utanpå magen. Det blev värre och värre ju längre kvällen gick, så till slut fick jag ringa 1177. De trodde inte det var farligt, men att det antagligen beror på den extra belastningen iom graviditeten. Däremot om det onda inte går över vid vila så skulle jag ringa förlossningen. Ligger hemma i sängen nu och känner smärtan fortfarande. Det gör absolut inte jätteont, känns mer som sena drag light på magen. Någon annan som känt likadant vid ansträngning? Känns ju sådär om det ska vara så varje dag jag jobbar nu :/
Stödsystem = stödbälte