-
Jag har aldrig fått göra tul :/ Har också legat på övre kurvan från start men nu har det börjat plana ut så det kanske är därför? Senast hade jag 35 och var i v 37+3 men hon sa också att det var svårt att mäta eftersom jag var så hård (det svårt att mäta exakt). Är jätte rädd för att få en stor bebis och tänker att det blir så eftersom jag själv vägde över 4 kilo (runt 4,1) och min sambo närmare 4,5...Sommarmalva skrev 2016-07-14 11:26:17 följande:Förra veckan när jag var i vecka 37 så var mitt mått 37. Jag har gjort TUL eftersom jag hela tiden legat på översta kurvan och tom strax över vissa tillfällen. Men fick höra att om bebis fortsatte växa i samma takt så skulle den väga närmare 4 kg vid fullgången, vilket inte alls är stort enligt mig. Så det behöver inte betyda att bebis är gigantisk bara för att måttet är stort. Fast jag är ändå lite nervös över att de mätt fel och att det ändå är en stor bebis. Fast nu blir hag ju igångsatt två veckor innan så då hinner den ju inte lägga på sig det sista iallafall. Nåt som är positivt
-
Det låter som vattnet :) Ring och hör med dem! Lycka till :)Empa86 skrev 2016-07-16 06:10:52 följande:Hur vet jag om det är vatten jag läcker? Vaknade nu på morgonen och var blöt genom trosor och det var även blött på täcket som jag lyckats knöla ihop mellan benen. Svårt att uppskatta hur mycket men det borde inte va flygningar och det luktar inte urin. Kanske ska ringa fl och höra. Spännande!
-
Åh vad roligt! Löste det sig med barnvakt? :)Empa86 skrev 2016-07-16 11:41:29 följande:Jodå nog var det vattnet allt och jag har troligen gått och sipprat sedan igår. Fick inte åka hem igen trots att vi bor 7 minuter bort, de tror att det kommer gå fort när värkarna väl börjat..
-
Samma här! Orkar inte göra något utan sitter inne och är här sur för att jag inte har något att göra. En ond cirkel. Vill bara att bebis ska komma nu!!SommarDahlia skrev 2016-07-16 13:33:22 följande:Moorii: Jag har BF på onsdag och helt ärligt spenderar jag mycket tid åt att sura. Inte så givande precis men jag är grymt uttråkad samtidigt som jag inte orkar något. Kan inte sova och massa värkar som inte göte nån nytta. Ja, du vet nog hur det är med alla krämpor :)
-
Vad skönt! :) Usch... hoppas det sätter igång snart för dig. Lycka till! Skriv sen när du orkar.Empa86 skrev 2016-07-16 15:41:50 följande:Yes, grannarna ryckte in tills mina föräldrar kommer;) Men detta var en seeeeg förlossning. Inga ordentliga värkar än...
-
Spännande! Lycka till :)Sommarmalva skrev 2016-07-17 09:51:56 följande:Nu ska vi strax åka o lämna barn hos mormor o morfar som ska vara barnvakt ett par dagar, för i morgon bitti smäller det! Då åker vi in för igångsättning! Så konstig känsla att känna att lillebror är hemma om några dagar! Hoppas bara de har tid för oss nudå när vi kommer så vi inte behöver vänta alltför länge. Har tid imorgon kl 9 så hoppas lillebror kommer i morgon iallafall.
-
Empa86 skrev 2016-07-17 18:27:17 följande:Nu är vår lilla tjej här. Blev igångsättning vid 10.30 idag då värkarna inte kom igång ordentligt av sig själva. Kl 14,40 var hon ute. Nu myser vi och ska försöka äta och vila lite på BB.
Grattis till er båda! :DTimoteja skrev 2016-07-17 18:08:19 följande:I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!
Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.
-
Känner också igen att folk ringer, sms:ar och skriver på facebook "Känner du något nu?" Min mamma har sagt nu i en månad att hon känner på sig att det kommer hända snart. HAHA. Har haft mensvärk i två veckor nu och ont i ryggen. Börjar bli riktigt påfrestande, speciellt ryggen. Var ute och gick ganska långt igår men slutade bara med att jag knappt kan röra på mig idag. Blir nog sittandes idag inne.... Det är sååååå seeegt.
-
Spännande! Lycka till :)Sommarmalva skrev 2016-07-18 11:57:00 följande:Inne för igångsättning idag! Var öppen två cm när vi kom in. Efter hinnsvepning blev det snabbt en cm till så nu avvaktar vi för att se om naturen har sin gång istället för att tvinga den. Lagom starka värkar som går att hantera med alvedon än så länge. Fast långtråkigt blir det!
-
Åh lycko dig! Jag vågar inte ens fråga om jag kan få en sådan men jag ska uttrycka min ovilja att gå över tiden på fredag när jag ska till BM.cameleon skrev 2016-07-18 19:03:03 följande:Imorgon är jag i vecka 38+6 och skall eventuellt få göra en hinnsvepning, hoppas! Bara en vanlig undersökning skall bli väldigt spännande, att få veta om det är några tecken på att det är på gång eller inte..
Har förvärkar varje dag nu men dom är ganska "snälla". 8 dagar kvar till BF!