Inlägg från: Empa86 |Visa alla inlägg
  • Empa86

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-04-29 23:36:33 följande:

Jag ligger nu inne på förlossningen under observation... Har åkt på njursten. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv!!! Smärtan satte igång värkar, vilket är alldeles för tidigt, är ju bara i v27... Värkarna avtog när smärtlindring kom, men blir kvar här inatt iallafall. Livmodertappen var ej påverkad som tur var. Hade det varit minsta lilla påverkan på den så hade det blivit Göteborg för mig, inte kul. Nu är jag bara livrädd för att få ont igen. Tänk om värkarna kommer då igen?! För njursten går tydligen inte att åtgärda när man är gravid. Det är bara att vänta ut den. Hua!

Usch så hemskt. Krya på dig och hoppas lillen stannar i magen flera veckor till!
  • Empa86

Hej på er,

Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Vecka 29+4 (28+3 en rul)

Sf-mått 28

Vikt 70,01

Blodtryck 120/60

Hjärtslag på bebis 148 så det blir nog en liten tjej ;)

Bebisen hade dessutom lagt sig med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt i och med att det tryckt på ordentligt nedåt sedan förra veckan :)

• Empa86
    Namnlös2015 skrev 2016-06-09 13:49:04 följande:

Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

Oj så spännande! Grattis :) Hoppas allt gick bra!
  • Empa86

Åh äntligen har jag gått på semester. Är i vecka 35+6 idag och skulle inte orka jobba en dag till. Var hos barnmorskan i onsdag och hon sa att huvudet var långt ner och tyckte inte det var konstigt att det börjat bli tryck i mina sammandragningar. Fick ny tid om två veckor och hon avslutade med att säga " ja vi får se om vi ses då eller om du hunnit få redan" Spännande :)

• Empa86
    calabalic skrev 2016-06-21 13:03:37 följande:

Ni som har fött barn vaginalt förut, hur har era förlossningar varit? Var det som ni föreställt er? Fick ni skador eller hur snabbt var ni återställda?

Hej, jag har haft två vaginala förlossningar. Första var enligt boken och de sydde ett "skönhetsstygn" hade inga problem att kissa eller så efteråt, inte ens direkt efter. Andra gången gick mycket fortare, vi hann knappt in innan lilleman kom men barnmorskorna gjorde ett toppenbra jobb med att pressa varma handdukar så då hände inget alls trots att de sa att jag skulle spricka. Enda biverkningen efter den gången var att jag var öm i svanskotan.

Trots två riktigt bra förlossningar känner jag mig nervös inför denna... :/
  • Empa86

Är det någon som börjar känna att det är på g? Har själv varit otroligt trött idag och sovit massor. Gjorde jag dagen innan sonen föddes så jag hoppas det är ett tecken;)

• Empa86

Åh så kul att det börjat komma bebisar:) Grattis till er.

Vill få träffa våra också nu:)

• Empa86

Vill också träffal illsmurfen nu. Kom ut!

Grattis till er som fått era????

• Empa86
    Empa86 skrev 2016-07-02 23:57:59 följande:

Vill också träffal illsmurfen nu. Kom ut!

Grattis till er som fått era????

Nä frågetecken skulle det inte vara ;)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)