Inlägg från: cameleon |Visa alla inlägg
  • cameleon

BF Juli 2016 (ny!)

cutepoison skrev 2016-07-20 13:13:31 följande:
    Jag började läsa den men bestämde mig för att låta bli :) 
    cameleon skrev 2016-07-20 12:57:47 följande:

Nu har det gått ett dygn sedan hinnsvepningen och inget har hänt. Vaknade med hemsk magknip i morse och förvärkar men inte värre förvärkar än jag brukar ha så svepningen lyckades nog inte :(

6 dagar kvar till BF och min barnmorska var säker på att vi åtminstone kommer träffas två gånger till.. Suck!

Varför var hon säker på det? På grund av hur öppen du var eller?
    Nej det sade hon innan undersökningen. Hon tyckte att jag var så frisk, pigg och välmående och sade att man ofta föder barn senare då.. Sen om hon bara snackar eller har fog för det vet jag inte!

Jag var tyvärr inte öppen alls men tappen hade i alla fall börjat mjukna..
  • cameleon
    Moorii skrev 2016-07-20 13:26:27 följande:
    Vad tråkigt :/ var hos bm igår också, frågade lite om hinnsvepning och hon menade att det egentligen bara fungerar om kroppen i princip är redo för förlossning redan, så det funkar nog långt ifrån för alla tyvärr. Förhoppningsvis dyker bebis upp hyfsat snart ändå, håller tummarna!

BF +1 och jag är så sjukt less, har en riktig skräpdag. Tycker det ser ut som jag fått bristningar vid naveln, vilket gör mig ännu mer ledsen och irriterad, för hade han kommit igår eller lite innan så hade de aldrig dykt upp. Blir väldigt orolig att jag måste gå omkring i två veckor till så här.. :(
    Det blir långa dagar av att bara gå och vänta och vänta.. Jag sitter i soffan och håller min man sällskap när han renoverar rummet, hehe..
    På söndag funderar vi på att åka till Stockholm och bo på hotell eftersom min man har ett ärende i stan tidigt på måndag morgon.. Men vi ar inte bokat något än.. Men jag tror inte det är någon fara, min lilla pingla har nog inte tittat ut då i alla fall..

Har en bekant som inte hade några bristningar alls men några veckor efter ungen kommit ut så var magen full.. Man kan tydligen få det efteråt också, sorry..! Tungan ute
  • cameleon

Mitt SF-mått ligger också på 38 och jag har läst att IVF-barn har en tendens att bli större (vet inte om det stämmer). Men gah, klämma ut en 4 kilos klump vill jag inte :(

Jag frågade min bm om hon kunde uppskatta bebisens vikt genom att klämma och känna men det kunde hon inte.

• cameleon
    cutepoison skrev 2016-07-22 20:22:03 följande:
    Jag har också gjort IVF.

Det känns lite bättre nu på kvällen. Det blir som det blir och bebisen är så stor som han är. Men ska packa om BB väskan lite. Tycker ändå hon kunde sagt de på ett annat sätt eftersom det var jag som tog upp min rädsla för det först.
    Jag har även läst att vissa landsting inte låter IVF-gravida gå lika långt över tiden, att man blir igångsatt tidigare, efter en vecka.. Vet du något om det? (Tänkte om det hade att göra med bebisen storlek..)

Skall fråga min bm på tisdag vad hon säger om det, fast hon är väldigt okunnig angående IVF så hon har nog inget att säga om det.
  • cameleon
    cutepoison skrev 2016-07-22 20:34:38 följande:
    Nej det har jag inte hört. BM sa att 42+0 gällde alla om det inte blev någon komplikation men det var bra du sa det för jag kan ju ringa förlossningen efter BF på tisdag och fråga dem istället :) behöver ju inte gå via henne.
    Ja gör det! Fast jag tycker att kliniken som man gjorde IVF:en på borde sagt något om det.. Men jag skall också kolla upp det.

Uppdatera gärna vad dom sade och vilket landsting du tillhör :)
    Själv tillhör jag Västerås :)
  • cameleon
    cutepoison skrev 2016-07-23 01:29:35 följande:
    Ja visst de borde de gjort! Men det skadar inte att fråga :) Vi tillhör Göteborg/Mölndal så jag ska ringa både Mölndals sjukhus och Östra för att höra. Har du haft en bra graviditet ? Vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.
    Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.
  • cameleon
    fastfrusen skrev 2016-07-24 10:02:46 följande:
    Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??
    Mal Mal skrev 2016-07-24 09:54:58 följande:

fastfrusen

Hur går det m huvudvärken?

Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!
    Jag fick mitt första utomkveds år 2008, då blev det titthålsoperation och dom tog bort ena äggledaren.
    I somras fick jag mitt andra utomkveds, först gjorde dom en titthålsop men det gick inte så då blev det ett vanligt snitt, tog då bort min andra äggledare.
    Så vi hade en väldans tur att bli gravida på första återföringen efter utomkvedet :)

Igår kväll hade jag väldigt jobbiga förvärkar när jag låg och vilade, då tyckte både jag och min man att vi skulle passa på att sexa för att förhoppningsvis få igång det hela. Men då gick förvärkarna istället över helt! BF -2 idag.
  • cameleon

Hörrni, hur mycket tränar ni på andningen inför förlossningen? Min bm tjatar hela tiden om det men jag har inte ens kollat upp "hur" man skall andas.. Är det så viktigt?

Imorgon har jag BF och en tid hos bm, skall bli spännande att se om jag har öppnat mig något. Kommer säkerligen bli erbjuden en andra hinnsvepning också, kommer tacka ja då. Jag fick inga pinvärkar efter min förra, bara tung mensvärk och en liten blödning.

• cameleon
    Moorii skrev 2016-07-25 20:46:50 följande:
    Tyvärr tränar jag inte alls, fast jag och mannen var på profylaxkurs, så vet hur man ska andas, men tydligen är det viktigt att öva för att man ska klara av det när det väl beger sig. Tycker bara det är svårt när man inte har ont på riktigt, svårt att öva på!
    Ja det känns konstigt.. Jag får väl paniksöka några klipp på youtube om hur man skall göra och ligga här och pusta Skrattande
  • cameleon

Hade BF igår enligt IVF-kliniken och idag enligt RUL men lillan verkar vilja stanna där hon är! Visst, har lite förvärkar men inte alls "riktiga".

Var till bm igår och jag hade inte öppnat mig något än heller (gjorde en koll förra tisdagen också). Har alltså inte hänt ett skit på en vecka.
    Fick en ny tid till bm om 9 dagar men då trodde hon att jag hade fött redan, hoppas!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)