Inlägg från: calabalic |Visa alla inlägg
  • calabalic

BF Juli 2016 (ny!)

Jag har känt lite som mensvärk ibland vissa nätter. Funderar på om det kan vara nån sorts förvärk? Eller är det att bebis försöker sjunka ner i bäckenet? Brukar ni känna "mensvärk" ibland?

33 dagar kvar, suck! Nu ska det iaf bli lite svalare ute igen säger de, hoppas det stämmer för den här hettan är ju inget vidare som gravid..

• calabalic
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:22:25 följande:
    Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
    Stort grattis!! Svårt det där med åt vilket håll de ligger. På min förra hade tre olika BM bergsäkert sagt att han hade huvudet ner. Men vid TUL såg vi att han hade huvudet upp. Men han var i rent säte dvs dubbelvikt med fötterna uppåt, så det var nog det alla blev lurade av. Avbröt de o gjorde snitt så fort de märkte att han var i säte eller försökte du föda i säte först?
  • calabalic
    Adis83 skrev 2016-06-28 19:54:06 följande:

Nu har äntligen vår lilla tjej kommit! I morses 06:10 och efter 12 timmars slit ;) 3770 gr och 51 lång, helt ljuvlig!

Stort grattis till dig också!! :) Kul att ni fick samtidigt. Var förlossningen som du hade väntat dig?
  • calabalic

Nu har det verkligen blivit action i tråden här, kul! Grattis Linafina22!! Hur blev förlossningen?

Angående ont i baken som strålar ner som ni skrev om ovan så känns min foglossning precis så också. Den sitter liksom mycket längre ner än jag tidigare trott att det skulle kännas.

• calabalic

Kul att ni känner lite eventuella på G-tecken en del av er! Själv känns det väldigt långt borta än så länge, v.37 imorgon men bebis är fortfarande rörlig och har inte sjunkit ner ett dugg. Känns inte som hon tänkt komma ut än på några veckor.

Idag gick jag på semester, men det känns ju som allt annat än semester att vara höggravid, konstant supertrött och ont överallt samtidigt som man har en ettåring att ta hand om hemma. Och inga planer har man ju heller, bara väntan. Känns som livet är on hold just nu och kommer börja igen när bebis är ute.

• calabalic
    fastfrusen skrev 2016-07-02 15:32:50 följande:

Förresten - D-droppar, är det något man får på BVC eller ska man skaffa det innan också?

Vi har fått det på BVC och det var för ett år sen.
  • calabalic

Skönt att höra att fler har magar som inte sjunkit ner och rörliga bebisar, trots långt gången. Jag trodde jag var ensam om det typ. Är i v.37 nu och magen är lika hög som tidigare och bebis snurrar runt fritt. Både BM o TUL har bekräftat det nyligen också. Överallt står det att bebis brukar fixeras o magen sjunker senast v.36 om man är förstföderska, inte ovanligt redan runt v.30. Jag har visserligen ett barn redan men han kom med snitt så jag räknas som förstföderska. Känns så långt borta med förlossning när bebis inte verkar ens ha tänkt tanken att fixera sig..

• calabalic

Hur känns de här värkarna/förvärkarna för er? Är det som mensvärk typ? Jag har ju aldrig känt nån värk än trots att detta är barn nr 2. :) Nyfiken på hur ont det gör..

• calabalic
    Trollsländan3 skrev 2016-07-04 16:33:09 följande:

Måste få ventilera mig lite, hoppas ni orkar med ett gnälligt inlägg.

Är i dag i v 36+2 o jag orkar verkligen inte mer. Är lovad igångsättning, men de vill helst vänta till 37 fulla veckor o ska till fl den 11/7 alltså om en vecka, för bedömning o igångsättning om de finns plats.. men inget lovat alltså :-/

Imorgon ska jag träffa min läkare, hon ska göra en undersökning o sen ska jag ligga med ctg ett tag.

Som de känns nu kommer jag förmodligen bryta ihop när ja väl är där, mina dagar består av att tänka på att hon rör sig som hon ska o all min vakna tid går åt att oroa mig att hon ska dö.

Känns som mina chanser är små att bli igångsatt tidigare o de är så jobbigt! Önskar att fl kunde hoppa igång av sig själv, men de är ju alldeles för tidigt att den skulle göra de. Frustrerad, trött och less

Vi har visst samma datum, är också 36+2. Jag börjar också nå bristningsgränsen snart känner jag. Fast inte precis av oro utan mer av konstanta smärtor sen v.25. Foglossning, huvudvärk, karpaltunnelsyndrom och annat otyg. Sen har jag början på HF och -18% tillväxt på bebis (följer dock kurvan) oxå vilket visserligen oroar mig lite, men jag har inte samma skäl att vara orolig som du. Jag kan absolut inte förstå hur de kan ens tänka tanken att neka dig igångsättning med din bakgrund! Och ffa att du ska behöva gå i ovisshet hela tiden! Hoppas verkligen du får ett rakt och bra besked imorgon.

Hur gick det till när sonen dog, om du vill berätta? Märkte du att nåt var fel eller upptäcktes det på nån rutinkontroll? Hade ni märkt då i förväg att tillväxten var dålig? Jag har en kompis som också förlorade sin son i vecka 36, första barnet. Sånt totalt mörker..
  • calabalic
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 06:50:13 följande:
    Tack.

Jag va i v 35+3 ovh hade ett bm besök den morgonen. Min bm va sen o kag fick komma in senare till henne, hon va stressad o lyssnade lite fort på hjärtat o sen de vanliga. Allt såg o lät bra sa hon.

Senare den dagen tyckte jag de va så himla lungt i magen men de va inte fören framåt kvällen o natten jag börja bli ordentligt orolig. Hade tid för en flödeskoll dagen efter bm kollen så ringde aldrig fl(men de var nog försent ändå) så på morgonen bara viste jag, och fick de bekräftat på flödeskollen.

Hans tillväxt va dålig -23%. De hittade inge fel på barnet vid obduktionen men moderkakan var full med proppar o förkalkningar, trots de hade alla flödesul visat bra. Så är fortfarande skeptisk till att bra flöde är lika med att allt är okej.
    Sommarmalva skrev 2016-07-04 22:09:13 följande:

Här får man gnälla! Särskilt du!!! Inte klokt att du ska behöva gå med den oron! Vill önska stort lycka till i morgon och att läkaren lyssnar på dig för en gångs skull!

Tack! Usch villen gnällkärring man är!!

Uppdaterar efter jag vart där, har tid kl 9.
    Hu vad läskigt att det kan vara så. Jag har också tänkt på det, att bara för att flödet är bra o bebis följer sin kurva så bestämmer de sig att allt är lugnt. Och att de lyssnar på hjärtat lite snabbt vid ett tillfälle. Samtidigt fattar man väl att de inte har resurser till jättemycket kontroller hela tiden. Helst hade man ju velat ha ett bärbart konstant ctg och ul som börjar pipa om nåt avviker typ. Har du problem med högt blodtryck eller andra kärlbekymmer i vanliga fall? Eller har de nån förklaring till alla proppar i moderkakan? Fanns några tendenser till proppar och förkalkningar på moderkakan på tredje barnet eller funkade allt som det skulle då?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)