Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

BF Juli 2016 (ny!)

Gemmy skrev 2016-06-28 11:44:12 följande:

tjejer skulle ni välja igångsättning med risken att det slutar i ännu ett kejsarsnitt, eller välja att vänta ut i två extra veckor, ifall det skulle starta av sig självt?

När jag har gått 40 fulla veckor, får jag komma in för igångsättning på sjukhuset. Dock har jag läst på att det ökar risken för kejsarsnitt. Med tanke på att jag gärna vill föda vaginalt, funderar jag på att avstå och vänta ut två extra veckor, om jag nu går över tiden

Jag tänker att det beror på varför man blir igångsatt, om det är en bra anledning så hade jag valt igångsättning! 
  • fastfrusen
    Niyoh81 skrev 2016-06-28 13:22:25 följande:
    Jo föe enligt bm låg han med huvudet neråt förra veckan.
    Så fin bebis :) Grattis!! 
  • fastfrusen

Är det ngn mer än jag som lider av svullnad i fötterna/anklarna?! Känns så drygt när man normalt är en 37a i skostorlek men endast kommer i sambons öppna sandaler storlek 42 just nu! Använder kommande bebis badkar som fotbad för att försöka få ner svullnaden lite! Tanken på att det kan vara 5 veckor kvar av grav gör att jag blir lite småless..

• fastfrusen

Förresten - D-droppar, är det något man får på BVC eller ska man skaffa det innan också?

• fastfrusen

Åh jag vill verkligen inte heller gå över tiden, vi har visning på vår lägenhet den 7 aug o 5 aug bör vara sista dagen då vi blir igångsatta, så finns ju risk att vi är på BB då!

Min mage har inte sjunkit öht, men bebis slår fortf kullerbyttor dagligen o ligger inte på ngn fast position än... Svårt att andas men slipper åtminstone springa upp o kissa på nätterna! Börjar dock tänka att risken för kejsarsnitt blir större o större! Gäller det fortf att om bebis är rörlig o vattnet går så ska man lägga sig ner o invänta ambulans??

• fastfrusen
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Grattis! :D
  • fastfrusen

Åh det händer onekligen spännande saker för er i tråden :D Som calabalic händer här absolut ingenting! Just nu känns det som att jag kommer vara gravid för evigt! 

• fastfrusen

14 dagar till BF och fortfarande stiltje, jag inser ju att det lika gärna kan vara 28 dagar men tålamodet är inte på topp! Har åtminstone införskaffat stödstrumpor från apoteket och det hjälper mot svullnaden! Ska till bm imorgon och hoppas att bebis ligger rätt trots alla rundor han verkar göra i magen..

• fastfrusen

Axelberg79 -- ser också ut minst så! Spräckte 3-siffrigt idag hos barnmorskan, haha, något jag hoppas jag aldrig kommer behöva göra igen efter den här graviditeten!

I övrigt tyckte de att bebis låg med huvudet ner, men högt upp och rörlig. Jag orkar knappt mer, är så jobbigt med andningen! En bekant fick värkar och åkte in till förlossningen igår, på bf-3, att det ska ske låter som en dröm just nu!

Och på tal om drömmar drömmer jag också ofta om vår kommande bebis och att jag står där helt handfallen och inte har någon aning om hur man lyfter honom, eller byter blöja, eller sveper in honom i en liten filt (har noll erfarenhet av barn!)

• fastfrusen
    Sommarmalva skrev 2016-07-10 16:12:43 följande:

Nu har jag en lite pinsam och jobbig fråga, men jag tror jag fått hemorojder!! Är ömt bak, och känns som en knöl... Nån som har erfarenhet? Har googlat (som jag gör om allt hela tiden) och får lite olika svar som vanligt. Går de över av sig självt eller bör jag börja behandla på en gång? Känns verkligen inte lockande med en förlossning om en vecka och krysta på!

Kan säkert vara hemorrojder, om du inte vill be någon titta efter just nu så kan du testa behandla, det finns typ inga biverkningar.. brukar väl bli lite bättre efter förlossningen då kärlen inte är lika vidgade!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)