BF Juli 2016 (ny!)
Med min sista hade jag värkar i typ en kvart. Krystvärkarna kanske också en kvart sen var hon ute. Så det kan gå fort! Bebis kom hemma i sängen. Jag skulle åka in!
Med min sista hade jag värkar i typ en kvart. Krystvärkarna kanske också en kvart sen var hon ute. Så det kan gå fort! Bebis kom hemma i sängen. Jag skulle åka in!
Nja, vet inte heller. Visst var det skönt att det inte blev utdraget men smärtan var ju utom dess like! Det hände på natten så mannen var hemma. Och som tur var så var de stora barnen hos deras pappa. Det tog säkert 15 minuter efter att bebis var ute tills ambulansen kom. Som tur är gick allt bra! Har tänkt i efterhand att det kunde ju gått illa! Lillan hade navelsträngen ett varv runt halsen dessutom.
Detta gjorde både mig o mannen väldigt oroliga över denna gång, och vi har fått beviljad igångsättning nästa måndag. Så att vi ska vara på plats från början.
Tycker dessutom det var bra att det var min tredje förlossning så jag kände min kropp och visste hur saker skulle kännas. Kände mig inte alls orolig just då faktiskt.
Nu har jag en lite pinsam och jobbig fråga, men jag tror jag fått hemorojder!! Är ömt bak, och känns som en knöl... Nån som har erfarenhet? Har googlat (som jag gör om allt hela tiden) och får lite olika svar som vanligt. Går de över av sig självt eller bör jag börja behandla på en gång? Känns verkligen inte lockande med en förlossning om en vecka och krysta på!
Usch det låter inge vidare! Så du har kvar dom alltså? Är de inte till besvär? Eller hur gör du? Gör de ont? Ska man behöva gå med hemorojder livet ut? Jag lugnar mig lite med smörja tror jag, känns bättre nu ikväll än förut. Hoppas innerligt att de försvinner av sig själv...
Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.
Haha jag skrattar lite åt mig själv när jag läser ditt inlägg!
Har ju haft ryggbedövning med mina 3 tidigare och nu tänkte jag att jag skulle ta revansch mot mig själv och skulle minsann klara mig utan. Fy fan vad jag ångrade mig
Klart man ska ta den bedövning som finns. Visst fick jag min revansch och överlevde på lustgas men de va knappt
Tar hellre lite biverkningar utan en ryggbedövning än att känna att man behöver krysta vid 6 cm o kanske förstöra något kroppsligt.
Hade jag inte hemorrojder innan så har ja ee nu bland annat
Kommer gå finfint för dej på måndag
Vad de igångsättning?
Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte!
Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0.
Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)
Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!
Till er som redan fött era små bebisar:
Var era bebisar lika aktiva och vilda ända fram till förlossning eller lugnade de ner sig något innan?
Min lilla lever rövare mest hela tiden och sista kvällarna har jag känt av molvärk och förvärkar men inget mer händer. Minns inte hur mina två tidigare barn varit innan förlossning, även om det är 9 dagar kvar till BF kan jag inte låta bli att spekulera
Minns inte att jag haft så här med de andra, men är så sjukt jobbigt! Känns inte så kul att gå omkring med blöta svettfläckar på kläderna liksom..., konstigt att de inte säger nåt om det, att det är normalt och förmodligen kommer bli så. Trodde jag var sjuk eller nåt :-/