Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Alltså, nu stoppar jag mig själv från att kolla Facebook! Borde nog till och med ta bort appen. Inget skämt, det ploppar ut bebisar till höger och vänster, och de flesta sen jag passerade mitt bf. Till och med såna som haft bf i augusti har nu fått sina bebisar före mig! Alltså, jag blir ledsen, arg, irriterad och allt annat som påminner om dom känslorna. Åtta dagar över och inga tecken. Blev dålig i magen igår och trodde det var ett tecken, men tydligen inte. Den här bebisen vill aldrig komma ut. Så himla besviken :/ ledsen för gnällinlägget..

• Moorii

Var till bm idag, hon frågade om fosterrörelser och insåg att han varit lite lugnare idag, så hon skickade mig till antenatal för ctg. Hjärtat slog på bra, hade också regelbundna sammandragningar, något bm där bara kommenterade med att det kanske var på gång snart. Det vågar jag tyvärr inte hoppas på.. Men skönt att få se att allt såg bra ut iallafall. Nu blir det soffan resten av kvällen.

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-27 14:15:38 följande:

Jepp! Tog bort appen faktiskt! :)

Jaså, du gjorde det! Hjälper det?
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-27 17:53:06 följande:

Nä jag är lika bitter för att min bebis vill stanna där inne men jag kollar iaf inte fb var 5:e minut och får se alla bebis bilder etc :p

Haha, ok jag är lite delad, för även om jag vill slippa se alla som får bebisar så är det en av tre saker jag roar mig med på mobilen och det finns inte mycket att roa mig med numera.. Får se hur jag känner imorgon :P
  • Moorii

Ja, samma här! Till och med mina föräldrar verkar ha gett upp hoppet, dom som verkade tro att det var en omöjlighet att gå över två veckor.. BF + 9..

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-28 08:45:57 följande:

Haha! Tycker det är konstigt att ingen verkar förstå hur jag kan ha gått över tiden. Har läst så mycket nu att det är det allra vanligaste men alla jag känner tycker det är sååå konstigt och helt plötsligt verkar alla ha fött månader för tidigt. Jag överdriver lite men är så trött nu på att 70 miljoner gånger om dagen få frågorna "känner du något nu?", "har det hänt något?" "har du inte märkt om slemproppen gått?" - den sista, som om jag förväntas ringa runt och berätta det för alla jag känner...

Ja, det är iofs många som sagt till mig att det är vanligare att gå över, men iom att jag kom ut tidigare så hade jag hoppats på att jag ärvt det. Hade nog min mamma med. Jag är också rätt trött på det! Speciellt från familjen. Som om att jag inte skulle höra av mig när vi åker till förlossningen? Tänker att föräldrarna får sms, de får sen berätta för övriga familjen. Haha, nä, såna detaljer kanske man inte sprider runt ändå.

Jag tänker att det hade varit skönt om vattnet gick, då vet man ju säkert att det är på gång!
  • Moorii

Haha, ja, det är lite lustigt. Tänkte faktiskt igår, att vad skönt det ska bli när det börjar göra ont på riktigt! Då är man less :P

• Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-28 09:10:34 följande:

Nu har chefen hört av sig också o undrar hur det går.. och folk slutar liksom inte på facebook! Öppnar inte meddelanden längre!

Bf+7 idag, varit på kontroll hos barnmorskan o hon försökte göra en hinnsvepning så gott det gick, var mjuk o öppen 1cm vilket man kan vara i veckor innan förlossningen.. upplyftande! Ska ringa förlossningen nästa onsdag morgon o förvarna för här gör de inte igångsättning lör+sön.. Vägrar vänta längre än 42+0 alltså..

Haha, men va! Har en kollega som hör av sig med jämna mellanrum också iofs, men hon är den enda som tur är.

Åh, typiskt :/ hoppas det kommer igång snart ändå. Jaså, gör dom inte? Nä, det vill man ju inte. På tisdag ringer dom och ger oss en tid för onsdagen iallafall, så blir igångsättning 42+0 om inget händer innan dess.

Kom igen nu bebisarna! Komsi komsi!
  • Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-07-28 09:41:29 följande:

Äntligen har jag fått träffa en bra läkare! Är inlagd sen igår för högt blodtryck och hög puls. Nu ska det äntligen bli bebis. Ska kolla om jag är öppen och sen svepa. Sen får jag själv bestämma om jag vill avvakta till imorgon för att se om den hjälper eller om vi ska köra på idag.

Vad skönt! Hoppas svepningen ger effekt!
  • Moorii

Åh, men herregud! Axelberg79, jag hade också blivit förbannad. På tal om färdknäpp så drog vi nyss till med en, vi trodde den sista var för en vecka sen, men icke. Får hoppas denna ger nånting. Nu ska vi ut på stan och jaga pokemons, allt för att hålla tankarna på annat håll..!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)