Inlägg från: Empa86 |Visa alla inlägg
  • Empa86

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-07-03 11:29:40 följande:

Jag går in i vecka 37 i morgon. Ursäkta detaljer nu men I typ tre dagar har jag haft sån magknip flera ggr om dagen, vilket resulterar i att jag måste göra nr2.... Grejen är den att eftersom jag äter järntabletter så brukar jag vara jättetrög i magen! Nu är det lite mer åt andra hållet. Är det fler som har så här?? Tänkte om det är så som man hört att magen brukar tömma sig innan förlossningen. Betyder det då att nåt är på g nu? Tycker bara dett är konstigt eftersom jag brukar vara så trög annars. Annars har jag vanliga sammandragningar som vanligt...

Med andra barnet blev jag tokdålig i magen dagen innan han föddes. Värkarna startade sedan vid 10 på morgonen den dag han kom. Så det kan ju vara nåt på gång:) Idag är det 37+0 och bebis får gärna komma nu, dock långt som bara den i magen:/
  • Empa86

Åh hade en riktig värk för två timmar sedan men nu är det helt dött igen. Jag som trode det var på g..

• Empa86
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Stort grattis!!!
  • Empa86

Usch, har mått dåligt idag. Ont i magen och mår illa som tusan. Nu börjar även huvudvärk komma, hoppas inte någon förlossning drar igång när jag mår så här... :p

• Empa86

Åh så kul att det börjat komma bebisar!! Vill också! Heja heja till er:)

• Empa86

Vet inte om det är önsketänkande bara men nu har jag haft någon konstig molande värk bak i ryggen. Dock inget annan spännande som hänt som tyder på att det ska vara något på g... Hur går det för er andra?

• Empa86

Snart dags för besök hos Bm, hoppas verkligen det är sista besöket innan bebis kommer.

Har haft ont bak i ryggen sedan 16 tiden igår men det händer verkligen inget annat. Någon annan som haft det utdraget?

Jag är van att det startar med onda värkar och sedan är det igång. Att få barn nr 3 är verkligen annorlunda.

• Empa86
    Pkb skrev 2016-07-13 15:48:43 följande:

Så började det för mig 8 dagar innan förlossningen. Smärtan var ganska dov och diffus så jag visste inte om jag inbillade mig och kände efter för mycket men det var på riktigt :)

Haha, 8 dagar? Urk ;) Jag hoppas på närmsta dygnet:)
  • Empa86

Jaha då är vår barnvakt, svärfar inlagd på sjukhuset så nu blir det till att knipa istället för att hoppas på att bebisen ska komma ut. Är det någon gång den vill komma ut lär det bli nu...

• Empa86
    Sommarmalva skrev 2016-07-15 10:50:32 följande:

Oj, otur!!

Vi har också svårt med barnvakt eftersom vår släkt inte finns i närheten, och de som faktiskt bor närmast, nästan en timmes resväg härifrån, är i Frankrike just nu. Känns väldigt bra att ha igångsättning på måndag så man kunnat fixa barnvakt innan, men så nojjig jag är nu att bebis ska vilja komma innan måndag! Har ni långt kvar till bf? Eller är det nära? Jag har ändå två veckor kvar till "riktiga" bf. Men vad som helst kan ju hända... Hoppas det inte är allvarligt med svärfar, och att han kommer hem snart! Knipa är ju inte det lättaste

Enligt mig är det bf idag och enligt RUL är det 8 dagar kvar;) Har mina föräldrar 4 timmars bilresa bort men mamma har packat och är redo att hoppa in i bilen när som helst så det löser sig säkert ändå. Men det blev ju lite skillnad från att ha någon 5 minuter bort. Lite oklart hur det är med svärfar, ska höra med sambon sen om han hört nåt mer.

Det blir en spännande dag för er på måndag. Önskar ibland att jag hade en tid och dag istället för denna eviga väntan..
  • Empa86

Hur vet jag om det är vatten jag läcker? Vaknade nu på morgonen och var blöt genom trosor och det var även blött på täcket som jag lyckats knöla ihop mellan benen. Svårt att uppskatta hur mycket men det borde inte va flygningar och det luktar inte urin. Kanske ska ringa fl och höra. Spännande!

• Empa86
    cutepoison skrev 2016-07-16 09:32:13 följande:

Det låter som vattnet :) Ring och hör med dem! Lycka till :)

Jodå nog var det vattnet allt och jag har troligen gått och sipprat sedan igår. Fick inte åka hem igen trots att vi bor 7 minuter bort, de tror att det kommer gå fort när värkarna väl börjat..
  • Empa86
    Sommarmalva skrev 2016-07-16 11:55:17 följande:

Oh! Spännande! Varför tror de att det kommer gå fort?

Senaste förlossningen gick i racerfart och då fick de lov att ta hål på hinnorna så nu när vattnet redan gått är de rädd att de kommer gå fort från första värk. Men det är ju bara teorier de har, ingen vet ju;)
  • Empa86
    cutepoison skrev 2016-07-16 13:28:18 följande:

Åh vad roligt! Löste det sig med barnvakt? :)

Yes, grannarna ryckte in tills mina föräldrar kommer;) Men detta var en seeeeg förlossning. Inga ordentliga värkar än...
  • Empa86
    cutepoison skrev 2016-07-16 16:54:35 följande:

Vad skönt! :) Usch... hoppas det sätter igång snart för dig. Lycka till! Skriv sen när du orkar.

Tack:) Fortfarande ganska lungt, lite mer tryck i värkarna men de gör inte speciellt ont. Vi tog nyss en promenad för att försöka få lite fart på det hela.. Hoppas de kommer igång snart:)
  • Empa86
    calabalic skrev 2016-07-16 21:14:20 följande:

Vad spännande, kanske blir bebis inatt då. :) Lycka till!

Nu är vår lilla tjej här. Blev igångsättning vid 10.30 idag då värkarna inte kom igång ordentligt av sig själva. Kl 14,40 var hon ute. Nu myser vi och ska försöka äta och vila lite på BB.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)