Inlägg från: Niyoh81 |Visa alla inlägg
  • Niyoh81

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-04-18 17:31:09 följande:

Är TUL nåt som alla får göra i vissa landsting? Eller hur kommer det sig att flera här inne gör det? Jag har aldrig fått göra nåt.

Ja får göra de eftersom jag hade för en vecka regelbundna sd och blödning. Sen var vår lille kille på gränsen så därför ska vi göra ett till om 2 v för att se så han växer och inte hamnar nedersta kurvan. Han låg på -15,6 %
    plainsimple87 skrev 2016-04-18 18:44:08 följande:

En liten nojig fråga från min del.. HUR går det med vikten för er alla? jag har gått upp så mycket under graviditeten att jag själv inte kan förstå det :(

Är riktigt jobbigt detta här.. 

Började på 72kg och nu är jag inne på 86-87 kg och jag har 3 hela månader kvar av graviditeten... har panik!!! men har ingen annan att skylla på än mig själv då jag ätit så mycket.. Känns bara så jobbigt psykiskt och kan inte känna igen mig själv i spegeln längre.. :( 

Jag har hittills gått upp 1 kg och går in i v.30 i morgon.

Dom som tror de är lätt att vara gravid har fel. Mycke som händer i kroppen och ibland kan man inte rå över de heller.

Men du ska se att de blir bättre sen när bebisen är född.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-03 22:47:04 följande:

Hej. Vet att man inte ska fundera så mycket över vikten. Man väger vad man väger liksom. Men... Jag nojjar mig iallafall och har nu gått upp 9 kg. Är i vecka 28 nu. Hur mycket hade ni andra gått upp då? Hur mycket har ni gått upp nu? Känn som om jag gått upp mycket... Dessutom en väldigt ovan känsla att väga över 70!!

Är i v.32 nu och gått upp 2 kg. Men ärligt talat är ja inte så brydd denna gång om min vikt. Tänker såhär att jag går upp av en anledning. Vi har ju faktiskt ett litet liv som växer i oss. :)

Mycke av kg försvinner sen när bebisen är född.

Så försök njuta av bebisen ist :)

Igår fick jag ett nytt TUL om ca 1 mån. Vårt 3:e blir de då.

Bebis ligger neråt nu men känns som hela magen svajar när han rör sig :)
  • Niyoh81

går fyllde ja år. Va så härligt med sol och värme. :)Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset. 

Går in i v.33 i morgon.

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-09 08:53:58 följande:

Grattis! Hoppas du hade en fin dag! Vad berodde flytningarna på förra gången?

De vet inte...trodde de va från tappen.

Har idag och igår haft värk som ett band under magen å den har varit stenhård . Förhoppningsvis bara förvärkar

V.33 mage :)

Känner mig tung nu
  • Niyoh81

Vet inte men tror en bit av min slem propp har lossnat..kom en grönaktig slem. Har haft massor av SD..ont under magen och på ena sidan som strålar ut mot ryggen

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-20 23:30:22 följande:

Det gick bra! Lillebror är inte så stor som förfarat. Väger nu runt 1600 g och kommer väga närmare 4000 när han föds om han håller kurvan. Inte så farligt! Han hade inte vänt sig men hon trodde det kunde vara njurstenen med som gjorde sig påminnd i urinblåsan när det hugger. Eller så trycker han på just där ibland ändå.

Mysigt å se han igen. Var sj på tul i torsdags å då var lillens uppskattad till 1800. Är i v.34 nu. Vi fick en uppskattning på mellan 2,5-3 kg om han är kvar tiden ut.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-21 23:15:18 följande:

Ok. Gjorde ni TUL av någon anledning eller görs det ändå i ert landsting? Visste ni innan att bebis var liten?

Sommarmalva skrev 2016-05-21 23:15:18 följande:

Ok. Gjorde ni TUL av någon anledning eller görs det ändå i ert landsting? Visste ni innan att bebis var liten?

Har visats sig att han ligger på -16,8 % sen hafy en massa sd å förvörkar plus blödningar
  • Niyoh81

[quote=76682140][quote-nick]Trollsländan3 skrev 2016-06-03 09:29:37 följande:[/quote-nick]Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.[/quote

Men följer hon sin kurva? I v.35 låg våran lillprins på 1,8 kg å de blev vår sista tul. Sa att han e liten men han följer sin kurva å ligger på nästan -17% men de är ingen fara förrän de hamnar över -22%.

• Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 15:25:05 följande:

Nä, hon följer inte sin kurva. I v 29 (28+3) låg hon på +8% 1380g. O idag 31+6 1721g. - 13%

Sonen som gick bort i v 36(2010) låg på -23% 2050g.

Ok va tråkigt å höra men skönt att ni får komma tillbaka igen. Å bra att flödet ser bra ut.

Beklagar de som hände eran son :( <3
  • Niyoh81

Har oxå svårt att sova...så jobbigt att kigga vaken när kl ringer 5. Mina fogar e hemska nu...vill bara dö...nästa vecka börjar ja jobba heltid igen. Bävar.. Men går in i v.38 på tisdag...fortsätter och molar på men inge mer....såååå less nu :(

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)