BF Juli 2016 (ny!)
Det går bra! Min pojk blir en månad idag :)
Det går bra! Min pojk blir en månad idag :)
Åh! En månad redan! Så fort det går. Min blev två veckor i går. Gick din pojk ner mycket i vikt i början? När var han isåfall tillbaka på födelsevikten? Min lille gick ner mycket och ökar väldigt långsamt! Vägde närmare 4300 när han föddes, gick ner till 3700 och nu när han är två veckor är han bara uppe i 3900... På BB sa de att de helst ska vara tillbaka på födelsevikten på en vecka!!
Välkommen till världen bebisar!
Ja visst går det fort! Det går bra här men kämpar fortfarande på med amningen... Vill så gärna amma, men har inte riktigt så det räcker, så får ge ersättning efter varje mål. Känns trist. Max har även svårt att öka i vikt. Det går sakta men säkert. Har nu efter tre veckor inte kommit tillbaka till födelsevikten, men vi närmar oss. Idag blev jag dock barnsligt glad när han lyckades amma utan amningsnappen som jag varit tvungen att använda. Han har inte fattat hur man äter utan den förut, knasbollen
Hur funkar allt för er? Hade ni fler barn innan eller var detta första?
En till med amningsnapp alltså! Hur kom det sig att ni började med den? Jag fick bara vara glad i en dag, för senare samma natt så var han tvungen att ha den igen. Låg där och bökade bara och fattade inte vad han skulle göra, suck!
Oh aj! Det där med såriga bröstvårtor... Vet hur det är. Fasansfullt att behöva amma när man har så ont, och blöder. Blev det bättre på en gång med nappen? Jag fick börja med nappen efter en natt på BB med en bebis som bara inte förstod vad han skulle göra... Han låg där och bökade med ansiktet bara. Sög ingenting! Dagen efter introducerade bm nappen för oss. Även då hade han svårt att suga tag. Tog ett par dagar innan han kom på vad han skulle göra. Trodde att det var nåt som kom automatiskt hos bebisar... Bm sa att det kunde vara att han var två veckor tidig, men jag vet inte. Två veckor innan räknas de ju ändå som fullgångna.
Härligt att den hjälpte på en gång! Jag lyckades tom få såriga bröstvårtor när jag hade nappen... Antagligen för att han inte visste hur han skulle göra.
Jag försöker också få bort nappen. Vid ett par tillfällen, senast idag så har det gått om jag börjar med nappen, sen när han pausar lite så tar jag bort den. Då tar han tag av bara farten och suger utan. Tänkte göra så varje gång nu så kanske han vänjer sig.
Fastfrusen - den känslan hade jag dom första veckorna men det gick över.
Vår är 6 snart 7 veckor och väger 5. 585 och han föddes 3675.
Har alla fått sina små?