Inlägg från: Gemmy |Visa alla inlägg
  • Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-02-17 16:13:05 följande:
    Jag vet inte riktigt hur det gick egentligen, hon hittade inget fel. Hon trodde det var mitt svullna tandkött som jag fått pga graviditeten, att det släppt och att några nerver blivit mer exponerade eller så. Det var verkligen värt 560 kr.. Nåja, nu vet jag att jag inte har hål iallafall, det är ju skönt iallafall :)

nu ska jag jobba kvällen ut och sen bli det nog en orolig natts sömn innan det är dags för rul!

Hur mår du nu? Du har väl rul snart också?
    vad skönt ändå att det inte var något allvarligt.
    när har du rul?

jag har rul den 2 mars, cirka 2 veckor kvar, känns som evigheter.... 
  • Gemmy
    Sommarmalva skrev 2016-03-04 17:55:47 följande:

Någon mer här som fått missfall någon gång? Jag fick i september förra året,i vecka 13, och tänkte att jag nu "kommit över" det. Men jag kan bara inte släppa oron! Hade tänkt nu en dag att jag skulle köpa det första klädesplagget till Liten i magen. Men jag kunde inte! Jag stod o höll i den söta lilla pyjamasen men kunde bara inte köpa den! Fastän jag känner rörelser från bebis varje dag, och vet att den lever, så gick det bara inte! Har ni andra känt så? Egentligen vill jag ju ha nåt litet hemma att gå o kika på, och få längta efter, men det går inte. Är ju bara i vecka 19 nu och har tid på mig men det känns som en spärr. Vill kunna njuta av detta nu när illamåendet äntligen lagt sig...

har inte haft missfall, men förstår din oro lite, för jag är ständig orolig. Jag hade en vän som fick missfall, ganska sent, så jag går oftast runt och tänker "ja, bara för att jag är i vecka 20, så betyder det ju inte att risken inte finns", så jag vågar inte köpa något, trots att jag gärna vill
  • Gemmy

Folk runt omkring mig har sagt att jag har gått upp i vikt, folk ska påpeka att min rumpa har växt och att brösten har växt, vilket jag själv märker så klart, men brukar inte kolla på sifforna eller väga mig, just för att det skulle nog bara stressa mig (tyvärr). Vill ju inte erkänna att jag skulle nog bli ledsen om vågen visade 10+, men sanning är nog att jag skulle ta på mig, så bäst att låta bli ;)

• Gemmy

Någon mer som smått längtar efter att packa BB-väskan? Det känns fortfarande såååå långt bort, men jag ser verkligen framemot till när den tiden kommer, då kommer det kännas nära :)

• Gemmy

Jag har känt bebisen sparkar och kulerbyttor i några veckor nu, dock inga som känns på utsidan än. Det blir fler och fler sparkar i magen, men inte starkare. Går in i vecka 23 på fredag :o

• Gemmy

6 veckors skillnad
    16+0 vs 22+0

Båda bilderna är tagna precis efter att jag har vaknat på morgonen, läskigt att det redan är så stor skillnad och att större kommer de bli!

• Gemmy
    Axelberg79 skrev 2016-03-13 14:23:09 följande:

Jag såg i en annan tråd att de hade gjort en lista på de som är med i gruppen. Det var ålder, hur många barn, bf och kön på det väntade barnet... :) Jag tyckte det var en mysig idé. Nån som vill hänga på??

jaa!
    skulle fixa det i början, men fick aldrig chansen, hade nog varit kul !
  • Gemmy
    Axelberg79, 37 år, väntar andra barnet, bf 26/7,  okänt kön
    Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7. Det är en liten pojke :)
    Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7. Pojke
  • Gemmy

Till mig sa dem en vuxen men tog med mig vår son också. Tänkte ringa och fråga först men sen tänkte jag på att jag verkligen ville ha med honom så tog med honom dit och det var inga problem

• Gemmy

BF LISTA:

Axelberg79 , 37 år, andra barnet, bf 26/7, kön okänt

Moorii, 33 år, första barnet, bf 19/7, pojke

Gemmy, 25 år, andra barnet, bf 16/7, pojke

Sommarmalva, 37 år, fjärde barnet, bf 31/7, kön okänt

Yllen81, 34 år, andra barnet, bf 27/7, pojke

Namnlös2015, 29 år, första barnet, bf 7/7, kön okänt

sjuan2011, 37 år, andra barnet, bf 21/7, flicka

Line9, 21 år, första barnet, bf 28/7, kön okänt

Timoteja, 39 år, första barnet, bf 14/7, kön okänt

Ninnie81 34 år, fjärde barnet, bf 4/7, pojke