Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Juli 2016 (ny!)

Så skönt att de tar dig på allvar nu! Heja dig och lycka till!

SommarDahlia skrev 2016-07-28 09:41:29 följande:

Äntligen har jag fått träffa en bra läkare! Är inlagd sen igår för högt blodtryck och hög puls. Nu ska det äntligen bli bebis. Ska kolla om jag är öppen och sen svepa. Sen får jag själv bestämma om jag vill avvakta till imorgon för att se om den hjälper eller om vi ska köra på idag.

• tovemaja

Stackars stackars dig!! Själv ligger jag med någon typ av infektion i kroppen (dock ingen feber) och mår skit. Alla leder i kroppen ömmar och jag vill mest bara lipa... Men magsjuka hade banne mig varit 10 resor värre!

Önskar dig snabb bättring!

cutepoison skrev 2016-07-28 11:08:22 följande:

Lycka till! :)

Själv har jag fått magsjuka. Kul...

• tovemaja

Nu!

fastfrusen skrev 2016-07-28 20:06:20 följande:

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

• tovemaja

Hoppas och tror att allt går fint för er idag på kontrollen. Ska på sista BM kontrollen imorgon 08.00 och längtar efter att lyssna på hjärtljuden!

Axelberg79 skrev 2016-07-28 20:54:15 följande:

Idag så har lilltrollet inte rört sig lika mycket som vanligt så jag ringde fl och dom tyckte vi skulle komma in och kolla...så nu är vi på väg.. men till saken hör att vi har 9 mil till sjukhuset så det tar en timme dit.

• tovemaja

Va skönt! Själv är jag på väg till sista BM kontrollen nu strax... Hoppas hon kan ta en kik down under för att se om något har hänt. Har mått riktigt dåligt de sista dagarna rent fysiskt och behöver någon form av hopp på att detta snart är över nu!

Axelberg79 skrev 2016-07-28 23:18:44 följande:

Allt såg jättebra ut. Vi fick göra en ctg under ca 30min. Vi gjorde även ett ul för att kolla fostervattnet och en viktkontroll. Allt såg jättebra ut och nu är det 95% säkerhet att det är en tös!!! Just nu väger hon 3100g .. Jag känner mig så glad och lättad just nu..

• tovemaja

Jädrans va ont det gjorde när BM undersökte idag! Gick inte att göra hinnsvepning, det var för smärtsamt! Dock var jag öppen mellan 3-4 cm och tappen är 3cm men fortfarande bakåtlutad rätt långt bak...

• tovemaja

Även här händer det grejer efter undersökningen i morse. Uppdatering bebisfronten: mycket "mensvärk" och lite blod (gammalt) som kommer. Ännu inte som i värk-vågor men något har absolut hänt idag. Ligger i badet nu. Ätit mycket och vilar nu.

• tovemaja

Allting stannade upp inatt och nu känns ingenting. Dock har jag sovit bättre än jag gjort på flera veckor! 1 ynka kisspaus från sömnen bara!? Välbehövligt. Nu ska jag njuta av att vara utsövd!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)