Inlägg från: Trollsländan3 |Visa alla inlägg
  • Trollsländan3

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-07-05 18:20:42 följande:

Åh va jobbigt att hon är så stilla ibland! Min lille är ju livlig men skulle det vara stilla ett tag så är det bara att peta o trycka lite så blir det protester.

Va skönt att få komma tillbaka på fredag med! Har hon fixerat sig än?

Nä, hon ligger med huvudet ner men rörlig.

Hoppas verkligen hon stannar så o inte får för sig att vända sig i sista stund.
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-07-05 22:19:34 följande:

Som min lilla plutt gjorde...förstår inte hur han lyckades

Spännande å se när nästa bebis kommer :)

Vänster bild 80,5 kg i v.39

Mitten bilden 71,5 kg från igår

Höger bild 67 kg förra sommaren.

4,5 kg upp under grav ner 9 kg på 6 dagar. Mål å va i bättre form nästa sommar än höger bild. Löngtar till gym å träning. Men lite längre väntan pga snitt

Vägde du verkligen 80 som mest, ser verkligen inte ut som de

Ja har gått upp 10 kg o väger 63 idag. Skulle gärna vilja behålla dessa kg efter fl men de rinner av en tyvärr.
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-05 23:13:31 följande:

Vad mycket spännande det händer i tråden! Slemproppar, hinnsvepningar, igångsättningar, förvärkar och allt. :)

Här händer absolut ingenting. Just nu känner jag att barnet gärna får komma antingen inom 2v (känns väldigt osannolikt) eller också i augusti. Tiden däremellan har vi nämligen ingen bra barnvakt till sonen. Han är ju bara 12 månader gammal så rättså krävande att ta hand om, och har aldrig varit ifrån oss båda mer än 5h i streck förut, aldrig en natt heller. Så det känns som det måste vara nån han känner väl, för man vet ju aldrig hur lång förlossningen blir, den kanske tar ett dygn! Och alla tänkbara barnvakter är bortresta under 2v precis runt BF. Osmidigt värre. Hur gör man om förlossningen startar då egentligen? Åker jag in själv och lämnar sonen hemma med pappan? Hur tar jag mig isf in (köra bil med värkar kanske inte är optimalt)? Nån som varit med om denna situation?

Åh vad jobbigt, hoppas er bebis kommer inom de närmsta två veckorna så ni får en ordentlig barnvakt.

Mina föräldrar tar barnen på måndag,vilket känns jättebra. Nu är mina ifs 5 o 7 år o klarar att sova borta.

Har inge bra tips alls på hur man sks tänka, men om du skulle behöva åka in själv finns de inge sjuktransport att ringa?

Har haft mycke sd nu ikväll.. men de lär väl va som bortblåst imorgon bitti.
  • Trollsländan3
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Grattis!!!
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-07-06 12:21:41 följande:

Haha aa hade väl tur att kilorna låg på rätt ställe :) sen är ja 1,68 så e ju inte så kort heller.

Oj men du har ju bara mage...men antar att de kommer försvinna på engång sen när bebis e ute :)

Innan ja vart gravid träna ja på gym 6 dar i veckan.

Min form förra sommaren på bilden nedanför.

Om allt går som ja tänkt har ja tänkt tävla i Bodyfitness nästa vinter.

Härligt!

Jag längtar efter min "fasta" kropp, kommer börja träna så fort man får efter fl.
  • Trollsländan3

Igår var jag o barnen och hundarna ute i skogen o plockade blåbär, gick hem o bakade muffins, åkte till stranden efter lunch och gick en pw på kvällen.... resulterade i ingenting.. inga känningar öht!

• Trollsländan3

Packar väskan inför måndag, har jag missat ngt?

*Kläder till bebis

*Blöjor o våtservetter

*Nappar

*Nappflaskor o ersättning

*Bindor o amningskupor(antar att man läcker en del i början innan medicinen sätter stopp)

*Filt

*Handduk

*Schampo balsam tvål lotion hårborste smink

*Kläder till mig

• Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-08 13:28:20 följande:

Deo, tandborste, tandkräm kanske? Mobilladdare? Jag har även packat lite tidningar och typ kexchoklad o enkelt tilltugg som inte hinner bli dåligt, till mannen ifall det blir utdraget.

Skrev inte de, kan ändå inte packa ned de förens på måndag morgon

Har köpt lite frysta färdigrätter till gubben, så de packas på måndag innan vi sticker
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-08 14:27:14 följande:

Får man inte ersättning inne på BB? Har aldrig behövt det men känns som att det är nåt de borde stå för? Samma med blöjor, fast vill man ha speciellt märke eller så så kan man ju ta med själv. Tror inte jag tagit med blöjor nån gång.

Glöm inte ta med babyskyddet ifall ni ska åka bil hem, vore ju synd att glömma

Jo det är jag övertygad om men är ju inte säker på om de kör med samma märke och flaskor som jag har.

Så tar med mig o kör på mitt så de blir rätt från början

Ska ta ner babyskyddet idag
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)