Inlägg från: Niyoh81 |Visa alla inlägg
  • Niyoh81

BF Juli 2016 (ny!)

Namnlös2015 skrev 2016-06-09 13:49:04pånde:

Nu kommer jag försvinna lite från tråden och FL överhuvudtaget!

I natt föddes vår lilla bebis, kl 00.14 kom hon :) 3295 gram, 50 lång och 29 dagar förtidigt :)

Grattis till lillsessan :)
    SommarDahlia skrev 2016-06-09 16:30:47 följande:

Grattis till bebisen!

Märks att många börjat gå hem från jobb, många som har tid att skriva inlägg :)

Själv har jag 2 arbetspass kvar. Har varit en vända på sjukan i början på veckan efter en smärtsam helg. Fick oerhört ont i höger njure i fredags (andra gången denna graviditeten ). Åkte först till VC och fick utskrivet antibiotikan som hjälpte sist men denna gången tog den inte. I måndags åkte jag in och blev inlagd med vidgat njurbäcken och en snabbsänka på 90 (ska tydligen vara max 8). Har fått ny antibiotika och nu är jag hemma igen. Blir dock inget mer jobb denna veckan då läkaren tyckte det var viktigt med vila.

Nån mer som börjat känna att förlossningen kanske närmar sig?

Skönt med bara 2 pass kvar. Sj kommer ja börja jobba heltid igen på ons enda till bf :/ känns mindre kul. Går in i v.38 på tisdag. Hoppas verkligen bebis vill titta ut innan.
  • Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-19 07:10:46 följande:

Det om igångsättning efter snitt undrar jag också om! Gjorde akut snitt dec -12 så är ju iofs ett tag sen men lite nervös blir man ju. Ska fråga läkaren om risker när jag träffar honom :)

Har oxå blivit igång satt alla 3 ggr.

Första tog sammanlagt 10h i v.41+6

Andra tog sammanlagt 6 h i v.39+6

Tredje är född i v.32 och höll på i 3 drygn innan ja blev akut snittad. Men fick infektion när vattnet gick.

Pratade med min läkare i veckan å frågade angående igångsättning och hon sa att de helst inte vill göra de om man är snittad pga komplikationer som kan uppstå. Men de är säkert olika
  • Niyoh81

V.39 idag å bm. Gjorde en samnanfattning. Min bm blev förvånad att ja skulle föda el neutral. Men sa att ja har så dålig erfarenhet av EDA och lustgas tål ja inte. Blir andning och bad för min del. Hon kände även på tappen. Sa att den va mjuk å fin men låg än bakåt så bebis måste komma nee mer. Ska tillbaka nästa fredag å då ska hon göra en hinnsvepning. Men hoppas på att bebis e ute innan dess :)

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 19:27:52 följande:

Hur kommer det sig att hon ska göra hinnsvepning nästa vecka?

Eftersom ja bad henne om de. Trodde hon skulle säga nej. Sen ser hon oxå hur dålig ja e i fogarna å förstår mig att ja inte vill gå över tiden.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 21:46:28 följande:

Ok. Hur går en hinnsvepning till? Då får man åka hem efteråt eller? Det blir inte som en igångsättning?

Bm typ rör om eller va man ska säga i tappen å försöker lossa hinner som gör att man få sd som kan leder till värkar. Är inte jämt de funkar.

Haha hoppas du förstod min förklaring :)

Vissa bm vill inte göra de.
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 23:14:21 följande:

Ah, hon liksom "retar upp" tappen lite? Det blir alltså inte igångsättning utan mer påskyndande kanske? Jag har ju fått tid för igångsättning så undrar över allt sånt just nu, hihi. Har googlat alltför mycket och blivit mer rädd än förberedd... Pratade med bm idag om detta och hon sa att man ska INTE googla så mycket!

Exakt.

Har sj blivit igångsatt alla 3 ggr. Första gången satt de in en ballong å de andra gångerna har de använt sig av värkstimulerande dropp.

Kommer gå bra gumman <3

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....haha
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 07:43:01 följande:

Nu i natt har jag vaknat av sd. Dom tilltar verkligen i styrka nu, men inte så mycket och regelbundet så jag tror att det är på G.

Spännande :) vilken v e du i?
  • Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-22 08:54:44 följande:

Var på läkarbesök igår och fick klartecken för igångsättning. Men när läkaren skulle kolla status på tappen så sa hon att den var bakåtlutad men mogen (?) men hon kunde reta lite med fingret iaf.

Sedan frågade hon varför jag blivit snittad förra ggn och jag förklarade att jag hade föreliggande moderkaka. Då sa läkaren att det bästa vore om jag kom igång av mig själv eftersom en igångsättning kan innebära lite intensivare värkar med hormoner (ex dropp el gel) när man haft just föreliggande moderkaka är ärret lite tunnare och kan orsaka att ärret går sönder.

Min man som vet hur jag fungerar frågade då hur ofta det händer så jag slipper bli orolig i onödan ( mästergooglaren) och hon svarade ca 10%.

Hon tyckte väl lite synd om mig så jag fick iaf en tid för igångsättning på måndag morgon. Jag ska då få en bard-kateter och sedan ska de ta hål på hinnorna.

Suck.

Fick liknande svar av min läkare varför hon inte ville sätta igång mig. Vart snittad med sista 2010. Så de är ju några år sen.

Sj har ja kvar 12 dagar men är väldigt neg över att få se nån bebis förrän efter bf :(
  • Niyoh81
    Axelberg79 skrev 2016-06-22 09:53:21 följande:

Googlar mycke sj men faktisk inte medans ja varit gravid...blir ju knäpp till slut....hahaSpännande :) vilken v e du i?

Jag gick in i v 36 idag. Men jag hoppas verkligen att den lilla busen vill stanna kvar där inne i minst 4 v till, sambon min är lastbilschaufför och har långveckor i minst 3v till så han är borta från måndag till torsdag/fredag. Men jag gick över 4 dagar med sonen, men det är snart 13 år sedan och det är inte samma pappor.[/quote]

Ok men hoppas de lugnar ner sig. Du får vila mycket.
  • Niyoh81
    Adis83 skrev 2016-06-22 12:02:58 följande:

Usch det känns ju så surt!

Har du fått tid för igångsättning el tom snitt?

Nä...snitt kommer ja aldrig välja om ja inte verkligen måste å igångsättning verkar omöjligt för min del.

Bara vänta ut denna bebis. :(
  • Niyoh81

[qu6732160][quote-nick]Sommarmalva skrev 2016-06-22 12:01:09 följande:[/quote-nick]Hur kommer det sig att du blivit igångsatt? Jag är ju så orolig över att det ska bli så mycket värre bara för att kroppen inte själv bestämt att det är dags... Tycker du att det var skillnad på de gånger du fick dropp och gången med ballong?

Åh! Jag vet inte vad som skulle kännas bäst... Vill inte ha värkar över huvudtaget! Min bm sa igår att jamen du har ju klarat av tre förlossningar innan.... Jo det är sant... Men fortfarande skrämmer det mig denna gång. Kan kanske ha att göra med att det blev så intensivt sist när det gick så fort... Behövdes det användas tång eller sugklocka vid någon av dina förlossningar?[/quote]

Men första gick ja över tiden 15 dagar å blev igångsatt pga för lite fostervatten

Andra för att ja sa att ja orkade inte nå mer pga hemska foglossningar. Hade kryckor de sista veckorna. Hade nog lite tur med :)

Å tredje pga av vattenavgång som blev en infektion som sluta med akursnitt 3 dagar senare.

Oj tyckte inte de var så stor skillnad. Sista grav klarade ja mig helt utan smärtlindring.

Nä de två första kom utan nå hjälpmedel.

Fastän man är en "erfaren" föderska så e man nervös eftersom man vet att de kommer kännas nen samtidigt så vet man oxå vilken härlig känsla de är när man får se sitt barn för första gången <3

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)